شنبه 15 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارسلان كاظمي در گفت‌وگو با ايسنا: بهترين ريباندر تاريخ "رايس" مي‌شوم، ایسنا

هدف اين‌روزهاي ارسلان كاظمي شكستن ركورد ريباندهاي تيم بسكتبال دانشگاه‌ رايس است تا به عنوان بهترين ريباندر تاريخ رايس شناخته ‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ارسلان كاظمي بسكتباليت ايراني كه آن‌سوي زمين خاكي و در دانشگاه‌ رايس آمريكا تحصيل مي‌كند در تيم بسكتبال اين دانشگاه نيز به ميدان مي‌رود. پادشاه اسلم دانك آسيا پس از نزديك به چهار ماه از ناكامي تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا ناراحت است اما انگيزه‌اش را براي تلاش بيشتر از دست نداده است.

در كارنامه ورزشي اين بازيكن، برابر قهرماني آسيا يك خط تيره قرار دارد اما با تمام اين شرايط بسكتباليست ايراني تيم دانشگاه رايس آمريكا در رقابت‌هاي ليگ NCAA عملكرد فوق‌العاده‌اي دارد و هميشه با حضور در تركيب ثابت تيم دانشگاهي‌اش ركوردهاي جديدي در اين ليگ كسب مي‌كند كه در كنار افزايش اعتبار ورزشي‌اش، در عرصه بين‌المللي باعث افتخار بسكتبال ايران نيز مي‌شود.

ارسلان كاظمي درباره اين فصل رقابت‌ها به ايسنا مي‌گويد: "اين فصل را با عملكرد خوبي در تيم آغاز كردم و از نمايش‌هايي كه داشتم راضي هستم. البته نتايج تيم راضي‌كننده نيست چرا كه مي توانستيم در بسياري از مسابقه‌ها برنده باشيم. تيم دانشگاه رايس در اين فصل شرايط بهتري داشت اما با بد شانسي مواجه شد و در مسابقاتي كه مي‌توانستيم برنده باشيم با شكست‌هايي باور نكردني زمين مسابقه را ترك كرديم."

جوان 21 ساله بسكتبال ايران اين فصل از رقابت‌هايش را همراه با افتخارات متفاوتي ادامه مي‌دهد. حضور در بين بيست بازيكن برتر تاريخ كالج رايس، معرفي به عنوان بهترين ريباندر ليگ NCAA و قرار گرفتن در مكان سوم بهترين ريباندرهاي تاريخ رايس افتخاراتي است، كه در كارنامه كاظمي قرار گرفته است. بسكتباليست اصفهاني دراين‌باره معتقد است: "تمام تلاشم را مي‌كنم تا در بسكتبال و در تيم دانشگاه رايس جزو بهترين‌ها باشم. در اين فصل با توجه به اينكه انگيزه‌ام براي مبارزه بيشتر شده‌ بود تلاشم را افزايش دادم. بهترين ريباندر ليگ بودم و اين جايگاه‌ را هفته به هفته حفظ مي‌كردم. نزديك به 840 ريباند به ثبت رسانده‌ام كه در تاريخ كالج رايس در مكان سوم بهترين ريباندر‌ها هستم و فكر مي‌كنم، مي‌توانم ركوردهاي موجود را بشكنم و بهترين باشم."

ارسلان كاظمي در هفته‌هاي گذشته همانند هميشه ستاره ميدان نبود، چراكه با مصدوميتش از ناحيه زانو دست‌و پنجه نرم مي‌كرد اما خودش مي‌گويد كه بهتر است و آسيب‌ديدگي‌اش از بين‌رفته. "در جريان يك مسابقه از ناحيه زانو احساس درد كردم، وقتي با پزشك تيم صحبت كردم او تشخيص داد كه بايد استراحت كنم. در يك مسابقه تيم به ميدان نرفتم و در ادامه نيز زمان زيادي بازي نكردم. همين مساله باعث شد، تا جايگاه بهترين ريباندر ليگ را از دست بدهم اما حالا شرايطم بهتر است و مي توانم راحت بازي كنم. دوباره با پزشك تيم صحبت كردم كه او نيز اعتقاد داشت آسيب‌ديدگي‌ام كاملا از بين رفته و جاي نگراني نيست."

بازيكن پست چهار بسكتبال ايران كه در جام ملت‌هاي آسيا لقب پادشاه "اسلم دانك" را به دست آورد، بازي‌هاي ليگ ايران را نيز پيگيري مي‌كند و معتقد است جوانان در اين فصل عملكرد خوبي دارند. "زماني كه نام جوانان ايراني را در تركيب تيم‌هاي ليگ برتر مي‌بينم خوشحال مي‌شوم. بازيكنان جوان بايد ميدان ببينند تا در جريان مسابقه اعتماد به نفس و تجربه كسب كنند. اين جوانان به اعتماد نياز دارند تا استعدادهايشان را نشان دهند. بايد به آنها اعتماد كنيم چرا كه اين بازيكنان آينده بسكتبال ايران هستند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




كاظمي همچنين معتقد است مسوولين اين فدراسيون بهترين افرادي هستند كه نياز‌هاي تيم ملي بسكتبال را مي‌دانند. او مي‌گويد: " به نظر من فدراسيون و مسوولين بسكتبال به عنوان متوليان اين ورزش در ايران بهترين افرادي هستند كه مي‌دانند بسكتبال چه نيازهايي دارد. آقاي مشحون به خوبي با پتانسيل بسكتبال ايران آشنا است و مي‌داند كدام تفكر مي‌تواند به ايران كمك كنيد."

وي درباره ادامه ليگ NCAA نيز خوشبين است و مي‌گويد: " تمام فكر من آمادگي براي مسابقه است. اميدوارم بتوانيم در ديدارهاي باقي‌مانده امتيازهاي لازم را بگيريم. در اين فصل مي‌توانستيم جايگاه خوبي بدست بياوريم و جايگاه خوبي كسب كنيم اما هنوز هم دير نشده است. فكر مي‌كنم اگر در ادامه به چند پيروزي برسيم شرايط بهتر خواهد شد.

امكانات كالج رايس يكي از ويژگي هايي است كه ورزشكاران مي‌توانند از آن استفاده كنند. تمامي بازيكنان اين كالج آيدي‌كارتي مخصوص دارند كه در هر زمان مي‌توانند با ورود به سالن به تمرين بپردازند. ارسلان كاظمي نيز به عنوان بازيكن پست چهار اين تيم تمرين‌هايش را خوب مي‌داند و اميدوار است بتواند در آينده به بازيكني حرفه‌اي تبديل شود." آرزوي هر بسكتباليستي حضور در NBA است و من نيز تمام تلاشم را مي‌كنم تا يك روز در اين رقابت‌ها به ميدان بروم. هم‌اكنون تمام تلاشم‌ را مي‌كنم تا با تمرين‌هاي خوب بهتر و بهتر شوم، اما همانطور كه در گذشته نيز گفته‌ام بايد تحصيلاتم به پايان برسد تا با خيالي آسوده گام در اين عرصه بگذارم."

ملي‌پوش بسكتبال ايران در پايان از عملكرد حامد حدادي ملي‌پوش بسكتبال ايران كه در ليگ NBA براي ممفيس بازي مي‌كند خوشحال است و مي‌گويد:"حامد براي آمدن به آمريكا فشار زيادي ديد و به سختي ويزا گرفت اما او بازيكن بزرگي است و با رسيدن به تمرين‌هاي تيم توانست جايش را در ممفيس ثابت كند. در چند مسابقه اخير دقايقي به ميدان رفته كه عملكرد فوق‌العاده‌اي به نمايش گذاشته است. حدادي الگوي بسكتباليست‌هاي ايران است و زماني كه در ميدان مي‌درخشد به او افتخار مي‌كنم."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016