دوشنبه 17 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصطفی دنيزلی: بين انتظارات ما و هواداران اختلاف زيادی نيست، راه درست پيش روی ماست، مهر

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس با بيان اينکه از وضعيت سرخپوشان راضی است اما بايد تيمش بيش از اين پيشرفت کند، گفت: انتظار طرفداران را می‌دانيم و بين انتظارات ما و آنها اختلاف زيادی نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی دنيزلی، سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبری پيش از ديدار با فجرسپاسی ضمن بيان مطلب فوق گفت: من پس از بازی با استقلال نگفتم اين برد معجزه بود بلکه عنوان کردم ترکيبی از معجزه و واقعيت بود. علاوه براين بايد بگويم در فوتبال که يک کار تيمی است همه در موفقيت‌ها و ناکامی‌ها نقش دارند. من شخصی هستم که بالای سر تيم بوده و هر کس هر چقدر در اين موفقيت سهم داشته، من هم به همان اندازه سهم داشته‌ام.

وی با بيان اينکه به بازيکنانش نگفته است در مورد دربی صحبت نکنيد، افزود: من از آنها خواستم اين بازی را فراموش کنند. نبايد در فوتبال در خصوص گذشته صحبت کرد و بايد در مورد آينده سخن گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربی پرسپوليس خطاب به يکی از خبرنگاران استقلالی عنوان کرد که "زيبايی فوتبال همين است که ما پرسپوليسی و شما استقلالی هستيد ولی به هم تبريک می‌گوييم"، افزود: آنچه به غير از برد در دربی من را خوشحال کرد ديدن پرچم‌های دو تيم در خيابان های اطراف ورزشگاه پيش از بازی بود. من خوشحالم که مردم تا اين اندازه از فوتبال لذت می‌برند.

دنيزلی در مورد اينکه قدرتمند بودن استقلال و پرسپوليس باعث پيشرفت تيم ملی می‌شود، اظهار داشت: قطعا هم اينطور است و اين موضوع در همه جای دنيا وجود دارد. در ترکيه فنرباغچه و گالاتاسرای، در ايتاليا رم، اينتر و ميلان، در اسپانيا رئال و بارسا و در انگليس منچستريونايتد و چلسی؛ تيم‌هايی هستند که بازيکنان خوب از اين تيم‌ها به تيم ملی کشورشان می‌رسند و خوب بودن‌شان تاثير زيادی در تيم ملی کشورشان دارد. بازيکنان هم قبل از رسيدن به تيم ملی برای پيشرفت به اين تيم‌ها می‌آيند.

وی با اشاره به اينکه بازيکنان اين کشورها که تازه فوتبال را شروع کرده‌اند دوست دارند به اين تيم‌های مطرح برسند، ادامه داد: در ايران هم همه بازيکنان وقتی فوتبال را شروع می‌کنند دوست دارند به استقلال و پرسپوليس برسند تا از اين تيم‌ها به تيم ملی نزديک شوند. البته به هيچ وجه نمی‌توان از بازيکنان تيم‌های ديگر چشم پوشی کرد. ايران ۱۶ تيم ديگر دارد اما طبيعتا دو تيم پرسپوليس و استقلال مزيت‌های بيشتری از تيم‌های ديگر دارند.

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس همچنين تصريح کرد: در ايران و باشگاه‌های ايرانی کار و راه زيادی برای رفتن و رسيدن به موفقيت وجود دارد و من هر چقدر به ايران و مردم اين کشور احساس نزديکی می‌کنم همانقدر دوست دارم به آنها کمک کنم و تجربياتم را در اختيارشان قرار دهم. البته کسی نمی‌آيد بگويد من اين تجربه‌ها را دارم و از آن استفاده کنيد اما اگر کسی بخواهد حاضرم آنها را در اختيارش قرار دهم.

دنيزلی در مورد خبر کانديداتوری‌اش برای رياست فدراسيون فوتبال ترکيه خاطر نشان کرد: اين موضوع در ترکيه از من درخواست شده اما من چنين خواسته‌ای ندارم. قبل از اينکه به ايران بيايم نيز چند نفر در اين خصوص به من زنگ زدند ولی همانطور که گفتم نيتی برای پذيرفتن اين سمت ندارم.

وی در واکنش به خبرنگاری که گفت: "شما قبل از دربی اعلام کرده بوديد نظر مساعدی روی "ايمون زايد" نداريد"، خاطر نشان کرد: من خط به خط روزنامه‌ها را دنبال نمی‌کنم اما فکر نمی‌کنم چنين صحبتی را کرده باشم. من يک سئوال از شما می‌پرسم و بعد در اين خصوص قضاوت کنيد. آيا می‌شود به بازيکنی که اعتماد نداريد در مهمترين بازی فصل که ۲ بر صفر عقب هستيد بازی دهيد؟ زايد يا بازيکن ديگری شما در اين خصوص قضاوت کنيد.

وی ادامه داد: من در ترکيه و ايران زياد مصاحبه نمی‌کنم و دوست دارم حرف‌هايم را در جايی که همه رسانه‌ها جمع هستند مطرح کنم. من حاضرم زمان بيشتری را برای پاسخگويی در اين نشست‌ها به شما بدهم اما نظراتم را در جمع مطرح کنم.

سرمربی پرسپوليس در بخش ديگری از اين گفتگو با ابراز رضايت از وضعيت سرخپوشان تصريح کرد: گرچه من از اين روند راضی‌ام اما راضی بودن نظر من را تامين نمی‌کند زيرا هميشه بهتر و بهتر از اين هم وجود دارد. البته يکی از مزيت‌های فعلی تيم پرسپوليس اين است که از لحاظ بدنی به خصوص در دقايق آخر مسابقه از رقبايش پيشی می‌گيرد.

دنيزلی با تاکيد براينکه بازی با استقلال تمام شده و مقابل ما ديدار مهم با فجر وجود دارد و بايد از جايی که هستيم رو به جلو حرکت کنيم، ادامه داد: می‌دانم فجر يکی از دونده‌ترين تيم‌های ليگ است، تيمی که پرتلاش کار می‌کند. تا آنجايی که بازی اين تيم را ديده‌ام جايگاه واقعی‌اش در رده پانزدهم جدول رده بندی ليگ برتر نيست.

خبرنگاری از دنيزلی در مورد جذب مهرداد معدنچی و يک مدافع فرانسوی برای تقويت پرسپوليس جهت حضور در ليگ قهرمانان آسيا پرسيد که وی در اين خصوص اظهار داشت: در حال حاضر فقط حضور پولادی در پرسپوليس برای ليگ قهرمانان آسيا قطعی شده و اگر جذب بازيکنی جدی شود آن را اطلاع می‌دهم. مهرداد معدنچی هم تا به شرايط آمادگی کامل برسد يا وسط‌های ليگ قهرمانان و يا پايان آن مسابقات خواهد بود. مهرداد بازيکن گذشته من بوده ولی در اين شرايط نمی‌توانيم او را جذب کنيم.

سرمربی پرسپوليس در مورد بازيکن فرانسوی هم اظهارنظر نکرد و در مورد جذب شهاب گردان، دروازه بان تيم ذوب آهن تصريح کرد: اگر آقای رويانيان تماسی در مورد جذب اين بازيکن گرفته برای فصل آينده بوده است نه امسال، البته فقط ايشان نيست زيرا من تقريبا شرايط ۱۰ بازيکن ليگ ايران را برای فصل آينده دنبال می‌کنم. شايد حضور يکسری قطعی شود و يکسری ديگر نه.

دنيزلی با بيان اينکه با همين دو دروازه بان در ليگ قهرمانان آسيا به ميدان خواهم رفت در مورد انتظارات هواداران از پرسپوليس تصريح کرد: ما انتظار طرفداران را می‌دانيم و بين انتظارات ما و آنها اختلاف زيادی نيست. من تيم خوبی دارم و هر روز که می‌گذرد بازدهی و بهره‌وری اين بازيکنان بيشتر می‌شود. تيم من روز به روز از نظر فردی و شخصيت تيمی پيشرفت می‌کند و يواش يواش نشانه‌های يک تيم خوب را بروز می‌دهد.

وی در خصوص نگرانی از اينکه پرسپوليس بعد از پيروزی در شهرآورد دچار غرور شود، اظهار داشت: در اين خصوص با بازيکنانم صحبت کردم و به آنها گفته‌ام اگر می خواهيد راه را درست برويم هيچ وقت نبايد واقعيت‌ها را ناديده گرفت. راه درست جلوی روی ماست و بايد درست پيش برويم تا به آن برسيم. بازيکنانم بايد حداقل در طول ۹۰ دقيقه به اندازه رقيب‌شان دوندگی کنند آن موقع کيفيت واقعی خود را نشان خواهند داد، زيرا نشان دادن کيفيت خوب تيم و بازيکنان با حرف امکانپذير نيست و بايد آنها را در زمين و طول مسابقه ارائه داده و برای موفقيت تيم به کار برود.

سرمربی پرسپوليس در مورد آخرين وضعيت علی کريمی هم اظهار داشت: درمان اين بازيکن ادامه دارد و امشب يا فردا مشخص می‌شود می‌تواند برای تيم بازی کند يا نه. در بازی گذشته، يک ضربه به زانويش خورد و از اين ناحيه خونريزی داشت.

خبرنگاری در خصوص ناکامی‌های پرسپوليس در آسيا از دنيزلی سئوال کرد و به او گفت آيا می تواند به همراه پرسپوليس پس از شکست تابوی ناکامی در دربی به ناکامی‌های اين تيم در آسيا هم پايان دهد که وی با بيان کلمه انشاءالله افزود: تمام کار و عمل‌مان رسيدن به اين هدف است و می‌خواهيم زمانی که بازيهای ليگ قهرمانان آسيا شروع می شود تيم از لحاظ بدنی و فنی در بهترين حالت خود باشد. اگر هدف تيم بزرگ نباشد کارهايی که برای رسيدن به آن هدف وجود دارد لذت بخش نخواهد بود، ضمن اينکه کار ما گروهی است و برای رسيدن به آن تلاش می کنيم.

دنيزلی در اين خصوص اضافه کرد: ما روند چهار شکست متوالی در دربی را شکستيم و انشاءالله روند ناکامی در آسيا را هم بشکنيم. اين قول را هيچکس نمی‌دهد اما هدفی است که برای رسيدن به آن تلاش می‌کنيم. همه سه روز قبل ديدند فوتبال چه بازی است و اتفاقات درون آن را تجربه کردند.

خبرنگاری در مورد قانون ممنوعيت دروازه بان‌های خارجی در ليگ ايران از دنيزلی پرسيد که وی در اين خصوص اظهار داشت: اين سئوال سختی است اگر ما بازيکن خارجی نمی‌خواهيم بايد در همه پست‌ها باشد. کسی که اين تصميم را گرفته يک پيغام به ما داده که ما دروازه بانهای خوبی داريم و تنها نياز به بازيکن خارجی داشته‌ايم.

وی ادامه داد: فوتبال بازی است که با ديدن و تمرين کردن بايد در آن پيشرفت کرد اگر می خواهيم دروازه بان خوبی داشته باشيم بايد آن را ببينيم و در کنارش تمرين کنيم. به طول مثال اگر بازيکن جوانی بخواهد دروازه بان خوبی شود بايد در کنار ديدن عملکردش با او تمرين و پيشرفت را تجربه کنيم. آمدن دروازه بان‌های خارجی کنار دروازه بان‌های ايرانی نکته منفی نبوده و باعث پيشرفت بيشتر آنها می‌شود.

سرمربی پرسپوليس همچنين افزود: حتما نبايد بازيکنان خارجی کنار جوانان ايرانی قرار گيرند. به طول مثال مهدوی کيا، کريمی و نکونام هم الگوهای خوبی هستند که بازيکنان ايرانی برای پيشرفت می‌توانند آنها را زير نظر بگيرند. اينکه فرد الگوی خوبی از پايه انتخاب کند مهم است و اين مهم نيست الگويش برای کدام تيم باشد.

دنيزلی در مورد تصميمش برای خروج بازيکنان جوان از تمرينات آماده سازی اين تيم اظهار داشت: دفعه گذشته که در ايران بودم جوانانی را در ترکيب تيم قرار دادم که الان ستاره‌های فوتبال ايران هستند. من آدمی هستم که به جوانان اعتقاد دارم و دوست دارم از آنها استفاده کنم.

وی با بيان اينکه اگر بازيکن جوانی می‌ديد که انتظاراتش را برآورده کند بدون هيچ ترديدی از او استفاده می‌کرد، افزود: اينکه بازيکنی را می‌خواهم يا نه بستگی به پيغامی دارد که آنها به من می‌دهند. در حال حاضر روی حسين کنعانی نظر دارم و او می‌تواند در فوتبال پيشرفت کند.

سرمربی پرسپوليس در پايان در مورد جذب دروازه بان جديد جهت حضور پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا گفت: در اين مورد امشب با رويانيان جلسه دارم و فعلا نمی‌خواهم در اين خصوص صحبتی کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016