پنجشنبه 22 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال: صعود پرسپوليس در هفته‌ای که تساوی ممنوع بود، صدرنشينی مطلق استقلال، مهر

نوزدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور با استحکام صدرنشينی تيم استقلال و صعود سه پله‌ای پرسپوليس و ملوان بندرانزلی در جدول رده بندی پيگيری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نوزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری با برگزاری ۹ ديدار پيگيری شد که طی آن تيم‌های صبای قم، شهرداری تبريز، پرسپوليس، فولاد خوزستان، استقلال، ملوان بندرانزلی، نفت تهران، تراکتورسازی تبريز و فجرشهيد سپاسی شيراز مقابل حريفان خود به برتری رسيدند. نکته جالب توجه اينکه در هفته نوزدهم ليگ برتر هيچ بازی مساوی تمام نشد.

تيم‌های استقلال و نفت تهران با پيروزی‌هايی که در ديدارهای اين هفته کسب کردند با ۴۰ و ۳۶ امتياز جايگاه خود را در صدر جدول حفظ کردند اما سپاهان اصفهان با تحمل شکست ۲ بر يک مقابل صبای قم سکوی سوم جدول را به تراکتورسازی سپرد که اين هفته با نتيجه ۲ بر يک در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز از سد ذوب آهن اصفهان گذشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سقوط ۲ پله‌ای سپاهان در جدول رده بندی صعود يک پله‌ای صبای قم را به دنبال داشت که اين هفته نهمين برد خود را مقابل زردپوشان اصفهانی بدست آورد. در اين هفته روند صعودی تيم فولادخوزستان نيز ادامه پيدا کرد و اين تيم توانست در ورزشگاه تختی شهر اهواز شکست ۴ بر صفر را به ميهمان خود مس سرچشمه تحميل کند. پاداش اين برد پرگل صعود ۲ پله‌ای سرخپوشان خوزستانی به رده ششم جدول بود.

در هفته‌ای که فولادخوزستان به يک پيروزی پرگل رسيد، صنعت نفت آبادان ديگر نماينده اين استان در ليگ برتر با نتيجه ۲ بر صفر مغلوب فجرسپاسی شيراز شد. با اين نتيجه صنعت نفت آبادان يک پله در جدول سقوط کرد و نفت با يک پله صعود به رده شانزدهم جدول رسيد.

پرسپوليس يکی از تيم‌های پيروز اين هفته بود که با برتری ۴ بر يک مقابل شاهين بوشهر سه پله در جدول رده بندی صعود کرد و به رده هشتم جدول رسيد. اين نتيجه باعث سقوط ۲ پله‌ای فيناليست جام حذفی به رده چهاردهم جدول شد.

پس از پرسپوليس در جدول رده بندی ذوب آهن و داماش گيلان ديده می‌شوند که به ترتيب ۲ و يک پله در جدول تنزل داشتند. سقوط آنها به دنبال باخت‌شان مقابل تراکتورسازی و استقلال بود که آنها را به مرز ميانه پايين جدول رساند.

در ميانه پايين جدول شهرداری تبريز ديده می‌شود که اين هفته در خانه سايپای البرز به برتری ۲ بر يک رسيد. اين پيروزی موجب صعود ۲ پله‌ای شهرداری و سقوط دو پله‌ای سايپا به رده دوازدهم جدول شد.

ملوان نيز به مانند پرسپوليس اين هفته صعودی سه پله‌ای در جدول داشت، اين تيم با شکست يک بر صفر مقابل راه آهن شهرری موجب سقوط يک پله‌ای تيم دايی به رده پانزدهم جدول شد.

در انتهای جدول نيز فانوس به دست تيم‌های فجرسپاسی شيراز، مس کرمان و مس سرچشمه است که همچنان به آينده اميدوار هستند.

- نتايج ديدارهای هفته نوزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:
* سپاهان اصفهان يک - صبای قم ۲
گل‌ها: محرم نويدکيا (۲۶) برای سپاهان و حسن اشجاری(۴۷ - گل به خودی) و مرتضی هاشم‌زاده (۶۰) برای صبای قم

* سايپای البرز يک - شهرداری تبريز ۲
گل‌ها: کريم انصاريفرد (۳۸) برای سايپا و سعيد دقيقی (۶) و وريا غفوری (۴۵) برای شهرداری تبريز

* فولاد خوزستان ۴ - مس سرچشمه صفر
گل‌ها: مهرداد جماعتی(۴۱)، سروش رفيعی(۴۵)، علی خانگی (۴۸ - گل به خودی) و طالب ريکانی(۷۲)

* پرسپوليس ۴ - شاهين بوشهر يک
گل‌ها: علی کريمی (۳ - پنالتی)، غلامرضا رضايی (۱۲)، محمد نوری (۱۹) و مهرداد اولادی (۴۸) برای پرسپوليس و منصور تنهايی (۳۵) برای شاهين بوشهر
اخراج: عليرضا نورمحمدی (۴۵ - پرسپوليس)

* داماش گيلان صفر - استقلال يک
گل: گوران يرکوويچ (۳۶)

* راه آهن شهرری صفر - ملوان بندرانزلی يک
گل: جلال رافخايی (۶۰)

* مس کرمان صفر - نفت تهران يک
گل: محمد حسين مهرآزما (۲۴)

* تراکتورسازی تبريز ۲ - ذوب آهن اصفهان يک
گل‌ها: سيامک سرلک (۵۸) و سياوش اکبرپور (۶۴) برای تراکتورسازی و محمد قاضی (۲۶) برای ذوب آهن
اخراج: سينا عشوری (۴۳ - ذوب آهن اصفهان)

* فجرشهيد سپاسی شيراز ۲ - صنعت نفت آبادان صفر
گل‌ها: مهدی رجب‌زاده (۱۴ و ۸۶ - پنالتی)

جدول ليگ برتر

جدول گلزنان ليگ برتر به شرح زير است:
۱۱ گل:
فونيکه سی (صنعت نفت آبادان)

۱۰ گل:
کريم انصاريفرد (سايپای البرز)

۹ گل:
فرهاد مجيدی (استقلال)

۸ گل:
سيدايمان موسوی (نفت تهران)

۷ گل:
عماد محمدرضا (سپاهان اصفهان)، منصور تنهايی (شاهين بوشهر)، مجتبی جباری (استقلال)، سيدمحسن حسينی (تراکتورسازی تبريز)، سيدجلال رافخايی (ملوان بندرانزلی)، غلامرضا عنايتی (صبای قم)

۵ گل:
جعفر بذری و سعيد دقيقی (شهرداری تبريز)، حسين کاظمی و اميد عاليشاه (راه آهن شهرری)، محمد غلامی (داماش گيلان)، سياوش اکبرپور (تراکتورسازی تبريز)، مهدی نظری (فجرسپاسی شيراز)، رضا نوروزی (فولاد خوزستان) و علی کريمی (پرسپوليس)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016