پنجشنبه 4 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد طلایی: روحیه المپیکی کشتی گیران بیدار شده است، ایلنا

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: مهم‌ترین برنامه ما در رقابت‌های آسیایی بیدار کردن روحیه المپیکی کشتی گیران بود که محقق شد.

محمد طلایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان مطلب فوق اظهار داشت: قهرمانی آسیا برای خادم محرز بود و انتظارات وی از کشتی گیران فرا‌تر از آسیا بود. این قهرمانی آسیا را باید حرکتی رو به جلو برای موفقیت در المپیک مد نظر داشت.

وی ادامه داد: با کسب ۴ طلا در این رقابت‌ها به رکورد گذشته خادم که با ۵ طلا قهرمان آسیا شده بود، نزدیک شدیم و کشتی گیران ما کشتی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند و کشتی گیران قدیمی که رقابت‌ها را نظاره می‌کردند، معتقد بودند نفرات ما ایرانی کشتی می‌گیرند و امیدوارم این روند تا المپیک ادامه داشته باشد.

طلایی در مورد عملکرد کشتی گیران در آسیا و میزان رضایت کادرفنی از آنها خاطرنشان کرد: کشتی گیران با طی یک اردو زیر نظر کادرفنی جدید به رقابت‌ها اعزام شدند و به نظر من عملکرد خوبی داشتند. حسن رحیمی با کسب مدال طلا ناکامی‌های گذشته خود را جبران کرد و کشتی خوبی با حریف ژاپنی گرفت و لشکری هم شرایط خوبی داشت و خوب کشتی گرفت ضمن اینکه تقوی با توجه به اینکه از آمادگی کامل برخوردار نبود ولی کلاس کشتی خود را به خوبی به نمایش گذاشت.

وی افزود: هادی هم هر چند اولین حضورش را در میادین بین المللی تجربه می‌کرد خوب نشان داد و کشتی گیر مغولی را برد که با تایمازوف کشتی خوبی گرفته بود و در کل عملکرد همه کشتی گیران برای من رضایت بخش بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص انتقاد برخی مبنی براستفاده از کشتی گیران اوزانی که امید مدال در المپیک هستند را در این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: متاسفانه بر خلاف کشتی فرنگی که از تیم دوم و سوم برخوردار هستند و می‌توانند در رقابت‌ها کشتی گیران جایگزین را به جای نفرات اصلی اعزام کنند ما در کشتی آزاد این شرایط را نداریم و می‌توان گفت در کشتی آزاد نفرات دوم مطمئنی در اختیار نداریم.

وی افزود: باید چند سال کار شود تا به نفرات مطمئنی دست پیدا کنیم ولی در حال حاضر جایگزین‌هایی که از پختگی لازم برخوردار باشند به خصوص در اوزان ۶۰، ۶۶ و ۷۴ کیلوگرم در اختیار نداریم.

وی با انتقاد از برخی نظرات کار‌شناسان کشتی اذعان دااشت: هر کاری که انجام شود اعتراض برخی را به دنبال خواهد داشت. وقتی نام هادی را اعلام کردیم برخی گفتند چرا این کشتی گیر که سابقه حضور در میادین بین المللی را ندارد با خود می‌برید. کادرفنی حال حاضر کادری نیست که بدون فکر و تجزیه و تحلیل کاری انجام دهد و به نظر من خادم فردی نیست که بتوان از کار او ایراد گرفت.

طلایی با بیان اینکه بسیاری از این کشتی گیرانی که در رقابت‌های آسیایی مدال آورده‌اند در لیگ با شکست مواجه شده بودند، اذعان داشت: یک ماه پیش در لیگ برخی از این کشتی گیران رقابت را به حریف خود واگذار کردند و میزان آمادگی و شرایط آنها بر روی کاغذ در آکادمی المپیک موجود است ولی پس از طی ۲۱ روز اردو بدون شک کار‌های زیادی روی آنها انجام شده که توانستند این چنین کشتی‌هایی بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که موفقیت کشتی گیران در آسیا را چقدر مرهون کار مربیان قبلی تیم ملی می‌دانید، گفت: افراد زیادی برای کشتی گیران زحمت کشیده‌اند تا امروز ثمره آن را برداشت کنیم. کادر گذشته و فعلی تیم ملی کشتی تمام توان خود را برای موفقیت آنها به کار گرفته و نمی‌شود این موفقیت را مختص به گروه خاصی دانست ولی معتقدم فوت آخر کوزه‌گری را خادم به کشتی گیران آموخته و به نوعی اعتماد به نفس و خود باوری را در بین کشتی گیران بالا برده است.

طلایی در پایان با بیان اینکه به کشتی گیران استراحت ۳ روزه داده شده و پس از آن اردو‌ها ادامه خواهد داشت، اذعان داشت: اردویی برای کشتی گیران گزینشی المپیک پیش رو داریم که کشتی گیران اوزان ۶۰، ۸۴ و ۱۲۰ در آن حضور خواهند داشت و همچنین اردوی کشتی گیران جام تختی را هم پیش رو داریم که متشکل از کشتی گیران حاضر در جهانی استانبول، جوانان جهان و نفرات بر‌تر قهرمانی کشور و کشتی گیرانی که امروز و فردا در انتخابی برگزیده شوند، خواهند بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016