جمعه 1 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشتی آزاد قواره المپیکی به خود می گیرد

رفته رفته تیم ملی کشتی آزاد سر و شکل المپیکی می گیرد. رسول خادم تقریبا نفرات اصلی خود را شناخته و در جام جهانی که 20 روز دیگر در باکو خواهد بود، به نفرات مورد نظرش میدان می دهد تا ابهامات را از ذهن خود پاک کند.

به گزارش ایسنا، تمرین روز پنجشنبه تیم ملی ساعت 2 بعد از ظهر شروع می شود. تابلویی که در خانه کشتی نصب شده عدد 98 را نشان می دهد. کشتی گیران وقتی این تابلو را می بینند متوجه می شوند که 98 روز دیگر باید در میدان نبرد المپیک به نبرد با رقبا بپردازند تا نام خود را در تاریخ ورزش ایران جاودانه کنند.

صادق گودرزی پنجه در پنجه محمدیان

تمرین با مرور فن و اجرای بارانداز شروع می شود. اجرای کول انداز و فنون پرتابی هم در دستور کار قرار دارد. سپس تمرین جدی کشتی استارت می خورد. روی تشک وسط خانه کشتی که حالا دیگر آبی رنگ است صادق گودرزی با ایمان محمدیان سرشاخ است.محمدیان همواره در مسابقات گربه سیاه گودرزی بوده و مربیان این دو را رودرروی هم قرار داده اند تا گودرزی مقابل رقیبش آبدیده شود و نقاط ضعفش را پاک کند. گودرزی که سه مدال جهان را در کارنامه خود می بیند مصمم است تا مدال المپیک را هم به خانه اش ببرد. ملی پوش 74 کیلویی بارها برای زیر می رود اما محمدیان هم راه کشتی گرفتن با گودرزی را بلد است. رسیدن به پاهای محمدیان برای این کشتی گیر ملایری سخت شده اما بالاخره چند باری هم گودرزی موفق می شود. رسول خادم بالای سر گودرزی تمرین او را به دقت زیر نظر گرفته است.

یزدانی رفته رفته آماده می شود

روی تشک سمت راست رضا یزدانی با عباس طحان دست و پنجه نرم می کند. یزدانی که به خاطر مصدومیت دیرتر از بقیه تمرینات جدی اش را شروع کرده، کم کم به یک آمادگی نسبی می رسد و حالا باید پس از چند ماه دوری ، در جام جهانی باکو روی تشک برود.

استراحت سنگین وزنها، فرنگی کار شدن آذرشکیب! در کنار یزدانی، محمدرضا آذرشکیب که به خاطر مصدومیت پا مسابقات گزینشی المپیک را از دست داد با الیاس بختیاری کشتی فرنگی کار می کند. علیرضا رضایی بالای سر سنگین وزن ها ایستاده و نکات فنی را به آنها گوشزد می کند.

این در شرایطی است که 120 کیلویی های اردو یعنی پرویز هادی و کمیل قاسمی از تمرین سنگین امروز معاف شده اند چرا که باید چند روز دیگر یکی از این دو در چین سهمیه المپیک بگیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




احسان لشگری روی تردمیل، احسان امینی آماده

احسان امینی که یکی از دو نفر اصلی وزن 84 کیلوگرم است، حسن رحیمی جوان را از نفس انداخته است. این در حالی است که احسان لشگری در تمرین شرکت ندارد و روی تردمیل می دود. وقتی تقوی متحول می شود. در سمت چپ و روی تشک دوم مهدی تقوی دارنده دو مدال طلای وزن 66 کیلوگرم جهان با مصطفی حسین خانی و سپس با میثم نصیری زیر و رو می شود. این تقوی با آن تقوی که چند ماه قبل حتی جلوی رضا لایق(مربی تیم ملی) هم از نفس افتاده بود تفاوت بسیاری کرده است. تقوی حالا به المپیک فکر می کند. محمد طلایی تمرین تقوی و سبک وزن ها را زیر نظر دارد.

رحیمی، باتجربه و پرامید

در کنار تقوی، حسن رحیمی با حریف سنگین ترش یعنی حسن مرادقلی کار می کند. رحیمی که در مسابقات جهانی استانبول کشتی آزاد ایران را در وزن 55 کیلوگرم پس از 10 سال صاحب مدال کرد، به یکی از نفرات پرامید تیم ملی تبدیل شده چرا که در عین جوانی تجربه با ارزشی دارد. رحیمی مربی اش یعنی رسول دهقان نژاد را هم در تمرین بالای سر خود می بیند. البته رحیمی محمد حسین سلطانی را هم در وزن خود می بیند که قرار است هر دو به جام جهانی بروند. سلطانی توانایی امتیاز گرفتن از هر کشتی گیری را دارد اما تلاش می کند نقطه ضعف بزرگ خود که دفاع کردن است را بر طرف کند.

تلاش اسماعیل پور برای جلب رضایت خادم

مسعود اسماعیل پور هم که به تازگی سهمیه وزن 60 کیلوگرم المپیک را گرفته تلاش می کند تا نظر رسول خادم را جلب کند. پدر او یعنی محمود اسماعیل پور هم نکات فنی را به شاگرد همیشگی اش گوشزد می کند. محمد بنا روی صندلی همیشگی! این تمرینات در حالی انجام می شود که محمد بنا در گوشه سالن روی صندلی همیشگی اش نشسته و از دور تمرینات را تماشا می کند. به نظر می رسد اوقات فراغت محمد بنا را هم کشتی پر می کند. سایه زنی و سرد کردن پایان بخش 90 دقیقه تمرین سنگین است. در آخر صادق گودرزی همچنان به تمرینات جسمانی می پردازد تا این که کیانوش اعتماد مقدم از او می خواهد دیگر دست از سر تمرین بردارد و به عنوان آخرین نفر سالن را ترک کند. ریف فیزیوتراپ بلغاری تیم ملی که البته به خوبی به زبان فارسی مسلط است، در انتها نفرات مصدوم را مداوا می کند و روی نقاط آسیب دیده آنها یخ درمانی انجام می دهد.

کشتی گیران آزاد در قواره المپیک

98 روز تا المپیک مانده و چیزی که مشخص است، تحولی در سر و شکل تیم ملی کشتی آزاد بوجود آمده و کشتی گیران رفته رفته در قواره المپیکی ظاهر می شوند. باید 25 روز دیگر صبر کرد و دید عملکرد کشتی گیران در جام جهانی چگونه است و چه نفراتی راهی المپیک می شوند. کشتی آزاد همواره امید اول کاروان ایران در المپیک ها بوده است و حالا رسول خادم می خواهد پس از یک وقفه، این امید را دوباره به ورزش ایران بازگرداند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016