چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورزشكاران المپیكی چین گوشت را از غذای خود حذف كرده اند

ایرنا: ورزشكاران المپیكی چین از بیم مصرف گوشت حاوی موادی كه براساس قوانین دوپینگ ممنوع است، این ماده را از وعده های غذایی خود حذف كرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه یانگ تسه ایونینگ، در حالی كه چین باردیگر بدنبال صید مدال ها در المپیك لندن است، ورزشكاران رده بالای این كشور به پودر پروتیین و ماهی برای تامین نیازهای پروتیینی خود روی آورده اند.

دستكم 196 ورزشكار در مركز ملی ورزشهای آبی چین كه رشته های شنا، شیرجه و سایر رشته های آبی را تحت نظارت دارد، در 40 روز گذشته گوشت نخورده اند. این درحالی است كه 100 روز تا آغاز المپیك لندن باقی مانده است.

صنایع غذایی چین به علت رسوایی های مكرر مصرف غیرمجاز یا مفرط افزودنی های گوناگون در پرورش دام، بدنام است.

مسئولان ورزش چین به ویژه نگرانند ورزشكاران بطور غیرعمد كلنبوترول مصرف كنند. این ماده در تولید مواد غذایی در چین ممنوع است، اما در گوشت آلوده یافت می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




كلنبوترول می تواند سوزاندن چربی و عضله سازی را تسریع كند تا گوشت كم چرب تولید شود. ورزشكاران از این ماده به عنوان یك داروی نیروزا استفاده می كنند. سازمان جهانی ضد دوپینگ مصرف این ماده را ممنوع كرده است.

رسانه های چین اوایل سال جاری گزارش دادند مسئولان ورزشهای ملی مصرف گوشت خارج از مراكز تمرین رسمی را برای ورزشكاران ممنوع كرده اند.

مسئولان ورزشی چین نظارت بر مراكز تمرین را برای تضمین غذای عاری از كلنبوترول تشدید كرده اند.

براساس این گزارش آشپزخانه امن ترین مكان در اداره ورزشهای جیانگسو است. بر روی هر در ورودی قفلی نصب شده و فقط كارگران آشپزخانه حق ورود به این محل را دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016