چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انگليس در المپيك به ورزشكاران مسلمان افطاري مي‌دهد

خبرگزاري dpa آلمان به نقل از وزارت امور خارجه انگليس نوشت مقامات انگليس تمام تسهيلات لازم را براي ورزشكاران و كاروان‌هاي كشورهاي مسلمان در نظر گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بازي‌هاي المپيك 2012 لندن در ماه جون مصادف با ماه مبارك رمضان برگزار خواهند شد كه اين مساله باعث شد تا اين نگراني در ميان مسلمانان شركت كننده در اين رقابت‌ها به وجود آيد كه تسهيلات و امكانات لازم براي اداي فريضه روزه در انگليس وجود نداشته باشد، اما خبرگزاري dpa در گزارشي به نقل از وزارت امور خارج انگليس آورده است كه لندن براي ورزشكاران و كاروان كشورهاي مسلمان تمام تسهيلات لازم را براي انجام هر چه بهتر آيين ديني خود در نظر گرفته و نگراني در اين زمينه وجود ندارد.

در اين گزارش آمده است كه لندن براي ورزشكاران و افرادي كه روزه مي‌گيرند، تسهيلاتي همچون دادن افطاري و مكاني براي نمازگزارن در تمامي هتل‌ها و مكان‌هاي برگزاري رقابت‌ها در نظر گرفته است.

در اين گزارش كه امروز چهارشنبه در سايت‌هاي سفارت‌هاي انگليس در امارات و كشورهاي حوزه خليج فارس بازتاب داشته همچنين آمده است كه لندن براي تمام ورزشكاران و مسئولان و تماشاگران مسلمان از سراسر نقاط جهان تسهيلات و امكانات زيادي را در نظر گرفته است. از جمله اين كه مكاني را براي برپايي آيين عبادتي تمام اديان از مسلمان گرفته تا مسيحي، بودايي و زرتشتي و ... مد نظر قرار داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين گزارش آمده كه لندن آماده است تا به 17 هزار ورزشكار، 200 هزار مسئول و 20 هزار روزنامه‌‌نگار و خبرنگار تسهيلات ديني ارائه دهد.

به نقل از وزارت امور خارجه انگليس در دهكده‌هاي ورزشي در مناطق استرانفورد، ايتون و گرينيچ اتاق‌هايي براي اداي فريضه ديني براي تمام اديان ترتيب داده شده است، گذشته از اين در هتل‌ها هم مكاني براي اداي فريضه نماز در نظر گرفته شده است.

البته براي تماشاگران هم مكاني دنج و آرام براي نماز خواندن قرار داده شده و همچنين در تمام سالن‌ها و ورزشگاه‌ها مكاني براي افطاري و اداي فريضه نماز ترتيب داده شده است. البته براي مسلمانان هم روحانياني در نظر گرفته شده كه تمام اطلاعات مربوط به ماه مبارك رمضان را در اختيار مسئولان و ورزشكاران و تماشاگران قرار مي‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016