شنبه 2 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرمربي تيم ملي تكواندو: المپيكي‌ها سه ديدار تداركاتي در كره خواهند داشت

سرمربي تيم ملي تكواندو مي‌گويد كه المپيكي‌ها در اردوي تداركاتي 10 روزه كره سه ديدار تداركاتي با تيم‌هاي ملي ، دانشجويان و ارتش‌هاي كره خواهند داشت.

فريبرز عسگري در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اين كه آسيب ديدگي يوسف كرمي و باقري معتمد كاملا برطرف شده است، اظهار كرد: ما از پنجم فروردين اردوها را شروع كرديم و دوباره براي آن‌ها برنامه جديدي طراحي كرديم تا تقويت شوند و از آسيب ديدگي مجددشان جلوگيري شود. ما براي اين كه از تمرينات عقب افتاده بوديم،‌ هفته‌اي سه جلسه تمرين مي‌كنيم. تكواندوكاران با انگيزه و جان دل كار مي‌كنند تا جايي كه به خود من هم انگيزه مي‌دهند. وقتي مي‌بينم كه با چه علاقه و حرارتي تمرين مي‌كنند، من هم انگيزه مي گيرم كه با تلاش بيشتري فعاليت كنم.

وي با بيان اين كه ارديبهشت ماه از تكواندوكاران تست مي‌گيريم تا ببينيم در چه شرايطي قرار دارند، خاطر نشان كرد: من به آينده بسيار خوشبينم چون تكواندوكاران بسيار خوب تلاش مي‌كنند و اميدوارم كه در اين مدت باقي مانده تا المپيك آسيب نبينند. فكر مي‌كنم در المپيك حرف براي گفتن زياد داشته باشيم.

سرمربي تيم ملي تكواندو درباره آخرين وضعيت آسيب ديدگي يوسف كرمي و آمادگي وي يادآور شد: غضروف زير كشكك پاي وي پاره شده بود، دكتر صلاح دانست كه اين قسمت را كاملا خارج كند. دكتر با او صحبت كرد و گفت كه شما اين درد را خواهي داشت. بايد با اين ذهنيت كار كني كه درد داري. اگر مي خواهي به المپيك بروي بايد پي اين درد را به تنت بمالي كه يوسف قبول كرد. من با اين كه مي‌دانم يوسف در تمرينات درد مي‌كشد، اما تا به حال نديده‌ام كه از آن گله‌گي كند. اين درد طوري نيست كه كسي را از تمرين باز دارد. خدا را شكر يوسف خوب تمرين مي‌كند و مشكل خاصي ندارد. او يك بار المپيك را تجربه كرده و شايد در ميان المپيكي‌هاي ايران تنها كسي است كه مي‌داند كجا مي‌خواهد برود. ساير المپيكي‌ها هم قهرمان جهان و آسيا هستند، ولي تاكنون المپيك را تجربه نكرده‌اند. او با جديت هر چه تمام‌تر كار مي‌كند، به جرات مي گويم كه هر دو وزن تكواندو شانس بالايي براي مدال دارند.

عسگري درباره وضعيت محمد باقري معتمد نيز تصريح كرد: محمد بازيكني است كه مانند يك ساعت كار مي‌كند و احتياجي نيست كه با او حرف بزنيم، برنامه‌هايش را به موقع انجام مي‌دهد و بسيار حرفه‌اي فكر مي‌كند و عمل مي‌كند. او جمعه‌ها به خانه نمي رود و دائما در اردو است. بسيار با اشتياق تمرين مي‌كند. او بعد از دوران ركودي كه پشت سر گذاشت، واقعا در حال اوج گرفتن است و از عملكردش بسيار راضي هستم و خيلي خوب تمرين مي‌كند و اميدواري‌هاي تكواندو را خيلي بالا مي‌برد.

وي درباره وضعيت عليرضا نصر آزاداني رقيب باقري معتمد در وزن چهارم اظهار كرد: نصر قرار است به مسابقات قهرماني آسيا اعزام شود. او يك بازيكن شش دانگ است. نصر مانند محمد يك بازيكن شش دانگ است كه نياز به حرف زدن مربي ندارند و كار خودشان را انجام مي‌دهند. او بازيكن بسيار بزرگي است . من خودم اعتقاد داشتم كه او در اين وزن يك محك جدي بخورد، نصر قهرمان جهان است. اما هر وزني يك قلق خاصي دارد. قرار است از نزديك بازي‌هاي آن‌ها در رقابت‌هاي آسيايي را ببينيم تا مشخص شود چه تصميمي بايد بگيريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عسگري در پاسخ به اين پرسش كه رحيمي ناظر تكواندو اعلام كرده در وزن چهارم باقري معتمد و عليرضا نصر بايد انتخابي بزنند، خاطر نشان كرد: نه اين طور نيست كه من راغب نباشم كه انتخابي بزنم. من قبلا هم گفته‌ام كه نفراتي كه سهميه گرفته‌اند و نفرات اول وزن خودشان در رنكينگ جهاني هستند، از ساير نفرات جلوتراند و اين طبيعي است. اكنون ما به دنبال مدعي اين وزن هستيم. ما نفرات خوبي ديگري هم داريم كه مي‌توانند براي المپيك ملي‌پوش شوند. من قبلا گفته‌ام كه اگر مدعيان مي‌‌خواهند المپيكي شوند، بايد از نفرات اول بهتر شوند. اگر آنقدر اختلاف زياد باشد كه جاي حرف و حديثي نباشد كه من بعيد مي‌دانم نفرات اول به المپيك مي‌روند ، اما نه اگر مدعيان از نفرات اول بهتر باشند، ما به انتخابي‌ها فكر مي‌‌كنيم ، اگر هم مانند گذشته باشند كه چرا به انتخابي فكر كنيم. من اعلام كردم كه در هر دو وزن احتمال انتخابي وجود دارد نه فقط در وزن چهارم.

سرمربي تيم ملي در واكنش به اين اظهار نظر كه نظر كارشناسان فاصله نفر دوم با يوسف كرمي زياد است و وي قطعا نماينده ايران در المپيك خواهد بود، اما در وزن چهارم اين گونه به نظر نمي‌رسد، تاكيد كرد: من اين طور فكر نمي‌كنم. درست است كه يوسف بازيكن بزرگ و المپيكي است و تجربه حضور در المپيك را دارد، اما در المپيك رنكينگ ورزشكاران خيلي مهم است. يوسف در اين وزن رنكينگ ندارد. يوسف نفر اول وزن سنگين وزن است و در اين وزن نفر 63 دنيا است، در حالي كه فرزاد عبداللهي در رده دوم قرار دارد و شانس فرزاد در كاغذ بيشتر از يوسف است. اگر كسي بتواند به ما ثابت كند كه بهتر از يوسف كرمي و باقري معتمد است، ما به انتخابي فكر مي‌كنيم در غير اين صورت خير.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا عدم اعزام المپيكي‌ها به مسابقات رسمي در فاصله سه ماه مانده تا المپيك آيا به آن‌ها لطمه نمي‌زند؟ خاطر نشان كرد: در درجه اول بايد بگويم كه باقري معتمد و يوسف كرمي هر دو آسيب ديده بودند، من اعتقاد دارم كه آسيب ديدگي يك توفيق اجباري شد كه بعد از چندين سال حضور در مسابقات و خستگي اين ورزشكاران استراحت كنند و ريكاوري داشته باشند، قرار نيست كه المپيكي‌ها فقط استراحت كنند. درست است كه ما مسابقات رسمي براي تكواندوكاران در نظر نگرفتيم، اما اول تا دهم خرداد در كره اردويي خواهيم داشت كه همه چيز هماهنگ شده و پيش‌بيني شده است. با توجه به اين كه ما در وزن دوم و سوم المپيك سهميه داريم و كره‌اي ها در وزن اول و چهارم و رقيب مستقيم به حساب نمي‌آييم، سه ديدار با تيم‌هاي ملي، دانشجويان و ارتش كره خواهيم داشت. اما مسابقه رسمي نخواهيم داشت كه ديدار تداركاتي سنگين‌تري نسبت به رقابت‌هاي قهرماني آسيا است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016