چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهروان: تيم‌هاي غيراستاندارد در فصل جديد حق بازي ندارند

سرپرست كميته مسابقات فدراسيون فوتبال از احتمال ممانعت با حضور برخي تيم‌ها در ليگ برتر فصل بعد خبر داد و گفت: بازرسان ما آخرين بازديدهايشان را از امكانات باشگاه‌هاي ليگ برتري تا قبل از چهارم تير (زمان برگزاري قرعه‌كشي ليگ دوازدهم) انجام مي‌دهند كه اگر باشگاهي استانداردهاي لازم را نداشته باشد، نمي‌تواند در ليگ برتر امسال بازي كند.

بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه هر تيمي امكانات استاندارد ليگ برتر را نداشته باشد، از همين امسال نمي‌تواند در رقابت‌ها دوازدهمين دوره ليگ برتر شركت كند، اظهار كرد: كار استانداردسازي باشگاه‌ها به ويژه باشگاهي كه در ليگ برتر صاحب تيم‌ است از سال گذشته به طور جدي آغاز شد كه در دوره عزيزالله محمدي كارهاي عمده‌اي در اين رابطه صورت گرفت و تاكنون نيز اين فعاليت ادامه دارد. هيات هاي بازرسي ما از زمين‌ باشگاه‌ها و برخي امكانات ديگر بازديدهايي داشته‌اند و ما حتي به تمامي باشگاه‌هاي ليگ دسته يك نيز اعلام كرديم اگر امكانات استاندارد در سطح ليگ برتر را نداشته باشند، حتي در صورت قهرماني در ليگ دسته يك نمي‌توانند فصل آينده يعني ليگ دوازدهم، در اين رقابت‌ها شركت كنند.

وي افزود: شروع ليگ برتر امسال 29 تيرماه است كه ما قرعه‌كشي آن را 4 تير برگزار كنيم. آخرين بازرسي‌هاي سازمان ليگ از امكانات باشگاه‌ها تا قبل از چهارم تير صورت مي‌گيرد. اين مساله در آيين‌نامه مسابقات هم هست و سازمان ليگ نامه‌هاي مختلفي را در اين رابطه براي باشگاه‌ها فرستاده است. در موضوع حرفه‌اي سازي باشگاه‌ها پنج محور اصلي وجود دارد كه هم تيم‌هاي ليگ برتر و هم تيم‌هاي ليگ دسته اول بايد رعايت كنند. خوشبختانه الان تفاهم‌نامه سازنده‌‌اي هم بين فدراسيون و اتحاديه فوتبال بسته شده كه اتحاديه صرفا به باشگاه‌‌ها در اين زمينه مشاوره مي‌دهد و آنها را در مسير احراز فاكتورهاي حرفه‌اي كمك مي‌كند. از فصل آينده هر باشگاهي كه مجوز حرفه‌اي را نداشته باشد نمي تواند در ليگ برتر شركت كند. البته اين مساله فارغ از بحث تعداد سهميه هاي ايران در فصل بعد ليگ قهرمانان آسياست چرا كه براي اين منظور بازرسان AFC مردادماه از امكانات باشگاه‌ها ديدن مي‌كنند و در نهايت تصميم مي‌گيرند.

بهروان در پاسخ به اين سوال كه چرا در جلسه دوشنبه اتحاديه فوتبال حضور نداشتيد؟ تصريح كرد: بنابر برنامه‌ريزي كه از ماه قبل انجام شده بود، همزمان با برگزاري جلسه اتحاديه، بنده جلسه‌اي را با كيومرث هاشمي، معاون تربيت بدني و تندرستي وزير آموزش و پرورش درباره فوتبال پايه و همكاري‌هاي دوجانبه داشتيم كه از ساعت 10 آغاز و فكر كنم ساعت 13 به پايان رسيد. اين جلسه به جهت اهميت فوتبال پايه و كمكي كه وزارت آموزش و پرورش مي‌تواند داشته باشد براي ما مهم بود. ضمن اينكه بايد درباره مسابقات آسيايي فوتبال و فوتسال دانش‌آموزي در مهرماه امسال هم هماهنگي هايي با يكديگر انجام مي‌داديم.

وي درباره زمان برگزاري مسابقه پلي‌آف ليگ دسته يك براي مشخص شدن تيم صعود كننده به ليگ برتر نيز گفت: ابتدا قرار بود اين مسابقه رفت و برگشت در روزهاي هشتم و چهاردهم ارديبهشت برگزار شود اما بخاطر موضوع انتخابات پانزدهم ارديبهشت در درود و اينكه نمي‌توانستيم يك روز قبل از آن مسابقه را برگزار كنيم، بنابراين با برنامه‌ريزي انجام شده مقرر شد اين بازي در روزهاي دوازدهم و نوزدهم ارديبهشت برگزار شود كه ديدار رفت در بوشهر و برگشت در دورود خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرپرست كميته مسابقات فدراسيون فوتبال درباره اعتراض‌ محمدحسن انصاري‌فرد مديرعامل باشگاه راه‌آهن نسبت به تغيير زمان ديدار تيم‌هاي راه‌آهن و تراكتورسازي كه معتقد بود "هدف فدراسيون پيروزي تراكتورسازي بود" به ايسنا گفت: ما از راه ادب و احترام وارد شديم و رفتار كرديم اما متاسفانه واكنش صحيحي نگرفتيم. اول اينكه طبق مصوبه هيات رييسه تغيير 24 ساعته زمان برگزاري بازي نيازي به پرسيدن نظر باشگاه‌‌ها و موافقت آنها ندارد؛ اما با اين حال بنده معتقد بودم بايد پيش از اجرايي كردن تصميم، موضوع را به باشگاه راه‌آهن اطلاع مي‌دادند كه متاسفانه اين كار نشد و ما هم از آنها عذرخواهي كرديم. اما دوباره دوستان پس از جلسه اتحاديه در اين رابطه مصاحبه انتقادي انجام دادند. اگر فشار روي آنها زياد است بهتر است بگويم ما انسان‌ها بايد سعي كنيم در تمام لحظات زندگي‌ و در هر شرايطي شانيت، صداقت و تقوا را رعايت كنيم.

وي گفت: انصاري‌فرد پيش از اين چند بار با بنده تماس گرفت كه آن زمان گفتم براي برگزاري ديدار پرسپوليس و الغرافه كمي درگير هستم و فعلا از موضوع اطلاعي ندارم كه بعد ايشان رفته مصاحبه كرده كه بهروان بي‌‌اطلاع است. اقدام ما كه برابر قانون بوده است اما با اين حال من هميشه گفته‌ام موارد را به باشگاه‌ها اطلاع دهيد؛ با اين اوضاع اگر دوستان باز انتقاد مي‌كنند ديگر كم‌لطفي آنهاست.

بهروان در پاسخ به اين سوال كه آيا بخاطر رضايت باشگاه تراكتورسازي و هم‌زمان شدن مسابقه اين تيم با بازي‌هاي تيم‌هاي سپاهان و استقلال چنين اقدامي را انجام داديد، به ايسنا گفت: باشگاه تراكتورسازي از قبل درخواستي را در اين باره داده بود؛ اما وقتي موضوع بازي تداركاتي تيم ملي برابر موريتاني مطرح شد، آنها دوباره براي تغيير زمان اين مسابقه درخواست دادند. باور كنيد ما همينطور اتفاقي اين كار را نكرديم و اين درخواست دوباره باشگاه تراكتورسازي بود كه سازمان ليگ را مجبور به بررسي مجدد كرد. ما كه دوستي چندين و چند ساله‌اي با انصاري‌فرد داريم، به علي دايي هم كه ارادتمنديم، عذرخواهي هم كرديم، ديگر نمي‌دانم انتقادهاي بعدي بخاطر چيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016