سه شنبه 19 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هر گل و برد بوندسليگايی چقدر می‌ارزد؟!


آيا می‌دانيد با ۷۰۰ هزار يورو چه چيزهايی می‌توان خريداری کرد؟ ما به شما ايده‌هايی می‌دهيم. ۴۱ دستگاه خودروی گلف، ۱۱۱۸ دستگاه گوشی همراه آيفون، ۱۷۵ هزار و ۸۶۵ نسخه روزنامه "تسايت"، يا يک گل در رقابت‌های بوندسليگا!

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پايگاه اينترنتی روزنامه تسايت آلمان در پايان فصل ۲۰۱۲ ـ ۲۰۱۱ بوندسليگا آمارهايی را از اين رقابت‌ها ارائه کرده است. در اين گزارش آمده است هر يک از ۱۸ تيم حاضر در رقابت‌های بوندسليگا به طور متوسط برای هر گلی که در اين رقابت‌ها به ثمر رسانده‌اند، ۷۰۳ هزار و ۴۶۰ يورو پرداخت کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس اين آمار و ارقام ارائه شده، تيم‌ها به طور متوسط ۲.۸ ميليون يورو برای هر پيروزی پرداخت کرده‌اند. در اين ميان هامبورگ و بايرن مونيخ برای رسيدن به برد، بيشترين رقم را هزينه کرده‌اند. باواريايی‌ها که فصل را با نايب قهرمانی پشت سر گذاشتند، به دليل هزينه بالای خود در اين فصل، از نظر مالی ناکامی بزرگی را تجربه کردند.

مونيخی‌ها در اين فصل برای هر گلی که به ثمر رساندند، يک ميليون و ۲۹۸ هزار و ۷۰۱ يورو هزينه کردند. اين آمار در مقايسه با دورتموند، قهرمان رقابت‌ها اختلاف چشمگيری را نشان می‌دهد زيرا قهرمان دو فصل اخير رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های آلمان در ليگ تازه به پايان رسيده برای هر گل خود تنها ۵۱۲ هزار يورو پرداخته بود.

قهرمان مالی بوندسليگا را می‌توان فرايبورگ دانست. اين تيم برای هر گلی که به ثمر رساند تنها ۲۹۳ هزار و ۴۷۸ يورو هزينه کرد. آوگسبورگ و ماينتس در مکان‌های بعدی قرار دارند. بايرن در کنار ولفسبورگ و هامبورگ بيشترين رقم را برای گل‌هايی که به ثمر رساندند، پرداخته‌اند.

هر برد در بوندسليگا به طور متوسط ۲.۸ ميليون يورو می‌ارزيد. هامبورگی‌ها در هر يک از ۸ مسابقه‌ای که آن را با پيروزی پشت سر گذاشتند، رقم هنگفت ۴.۳۷۵ ميليون يورو را هزينه کرده‌اند. در اين ميان هر برد فرايبورگ تنها ۱.۳۵ ميليون يورو برای اين تيم هزينه داشت. مونشن گلادباخ، بوروسيا دورتموند و نورنبرگ برای هر برد خود رقم مشابه فرايبورگ پرداخت کرده‌اند.

تسايت آنلاين همچنين گزارش می‌دهد سران باشگاه‌ها برای هر پاس سالمی که به مقصد رسيده است، ۳.۳۴۴ يورو پرداخته‌اند. در اين ميان ولفسبورگ برای هر پاس موفق ستارگانش بيشترين بها را پرداخته است. هر پاس سالم برای گرگ‌ها ۶.۶۱۸ يورو هزينه داشت. پاس سالم بازيکنان بايرن و شالکه همين هزينه را در پی داشت. شايد اگر سران کايزرسلاترن برای پاس سالم بازيکنان خود رقم بيشتری را پرداخته بودند، اين تيم در بوندسليگای يک مانده بود و روانه دسته دو نمی‌شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016