شنبه 6 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسئله حضور زنان عربستانی در بازیهای المپیك لندن همچنان لاینحل است

مسئله حضور زنان عربستانی در بازیهای المپیك لندن با مقاومت این كشور در مقابل تلاشهای كمیته بین المللی المپیك همچنان لاینحل باقی مانده است.

به گزارش منابع اینترنتی، عربستان سعودی همچنان در مقابل تلاش های كمیته بین المللی المپیك برای حضور زنان این كشور در بازیهای تابستانی امسال مقاومت می كند.

'ژاك روگ' رییس كمیته بین المللی المپیك تحت فشار گروههای حقوق بشر و ورزشی برای واداشتن عربستان سعودی به اجازه حضور زنان ورزشكار این كشور در تیم المپیك عربستان است.

با این حال وی احتمال تحریم علیه این كشور یا اجازه شركت زنان عربستانی در المپیك تحت یك پرچم بی طرف را رد كرد.

ژاك روگ گفت: ما به گفت و گو با آنها ادامه می دهیم و امیدواریم زنان عربستانی تا فرصت مقرر سهمیه حضور در المپیك را كسب كنند.

وی گفت: هیچ دلیلی برای شركت زنان عربستانی تحت پرچم كمیته بین المللی المپیك وجود ندارد.

وی افزود:ما با آنها برای یافتن راه حلی در این زمینه كار می كنیم.

اگر این مسئله لاینحل باقی بماند عربستان سعودی تنها كشور شركت كننده در بازیهای المپیك لندن خواهد بود كه نماینده زنی در تیم خود ندارد.

قطر، برونئی و عربستان سعودی تنها كشورهایی بودند كه در المپیك 2008 پكن فقط تیم های مردان را اعزام كردند. اما قطر و برونئی متعهد شده اند زنان ورزشكار خود را به بازیهای لندن اعزام كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عربستان سعودی علایم ضد و نقیضی ارسال كرده است. شاهزاده نایف رییس كمیته ملی المپیك عربستان ماه گذشته گفته بود اعزام زنان ورزشكار را به المپیك تایید نمی كند.

روگ از اظهار نظر در مورد هر گونه تنبیهی برای عربستان خودداری كرد.

گزارش اخیر دیده بان حقوق بشر عربستان سعودی را به نقض منشور برابری جنسیتی كمیته بین المللی المپیك متهم كرده است.

در ماه مارس روگ گفت: نسبت به حضور زنان عربستانی در این بازیها خوشبین است، اما او روز پنجشنبه بعد از اجلاس دو روزه هیئت اجرایی كمیته بین المللی المپیك محتاطانه تر سخن گفت.

از آنجا كه زنان عربستانی احتمالا استانداردهای انتخابی المپیك را ندارند، كمیته بین المللی المپیك نیز آماده اعطای جواز حضور در این رقابتها در صورت لزوم است. تعداد بالقوه زنان ورزشكار عربستانی در المپیك انگشت شمار خواهد بود.

اگر مذاكرات با عربستان موفقیت آمیز باشد، برای اولین بار در تاریخ المپیك تمام كمیته های ملی المپیك با همراهی زنان ورزشكار خود در این بازیها شركت می كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016