چهارشنبه 31 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

المپیكی ها نظاره گر قراردادهای میلیاردی پرسپولیس

تهران - در حالی كه ورزشكاران ایرانی خود را برای شركت در بازی های المپیك 2012 لندن آماده می كنند و هنوز هیچ پاداشی برای افزایش انگیزه این وزرشكاران دراین بازی ها اعلام نشده، باشگاه پرسپولیس با خریدهای میلیاردی، به موضوع روز ورزش كشور تبدیل شده است.

محمد رویانیان از زمانی كه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد، به هواداران وعده داد كه پرسپولیسی رویایی خواهد ساخت. پیش ازآنكه فصل سیاه این تیم با قرارگرفتن در رده دوازدهم جدول و حذف ازلیگ قهرمانان آسیا به پایان برسد، رویانیان باستاره های فوتبال كشور وارد مذاكره شد تا به وعده خود عمل كند.

عدم تمایل مصطفی دنیزلی برای بازگشت به تهران وادامه همكاری با پرسپولیس باعث شدمسئولان این باشگاه مجبور به انتخاب گزینه دیگری برای جانشینی وی باشند و خیلی زود نام برونو متسو مطرح شد.

مربی فرانسوی كه با هدایت سنگال در جام جهانی 2002 در جهان فوتبال مطرح شد و در طول 10 سال گذشته با تیم های ملی و باشگاهی قطر و امارات مربیگری را ادامه داده است.

هزینه های سرسام آوری كه پرسپولیس برای جذب این بازیكنان و برونو متسو صرف می كند شاید در كوتاه مدت رضایت هواداران این تیم را جلب كند، چیزی كه در شعارهای تماشاگران تمرینات روزهای اخیر این تیم به وضوح مشخص است، اما نكته سوال برانگیز این است كه آیا صرف این همه هزینه فقط برای كسب یك قهرمانی در لیگ برتر ایران قابل توجیه است؟.

پرسپولیس در چند سال اخیر جایگاه گذشته خود را در فوتبال ایران از دست داده است و هواداران این تیم سال های تلخی را پشت سر گذاشته اند، بنابر این تلاش مدیرعامل این باشگاه برای خارج كردن سرخپوشان از شرایط گذشته و جلب رضایت هواداران شایسته تقدیر است اما سوال اینجاست كه آیا پرسپولیس روندی به خود خواهد گرفت كه در سال های آینده هم در اوج باقی بماند یا با به پایان رسیدن قرارداد این بازیكنان یك باردیگر به حریف تمرینی تیم های فوتبال ایران تبدیل خواهد شد؟

رویانیان خود بارها تاكید كرده است فقط برای یك سال حضور در پرسپولیس به این باشگاه نیامده و قصد اثرگذاری ماندگار دارد. خرید ستاره های فوتبال ایران شاید در كوتاه مدت یك قهرمانی نیز برای این تیم به ارمغان آورد، اما این قهرمانی نمی تواند آن اثر ماندگاری باشد كه رویانیان وعده آن را داده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفته است كه می خواهد یك 'باشگاه' بسازد. بدون شك باشگاه فوتبال بدون تیم های پایه كارآمد، ورزشگاه اختصاصی و سیستم های درآمدزایی مدون بی معناست و انتقادات رویانیان از شرایط تیم های پایه پرسپولیس علاقه مندان پرسپولیس را به ایجاد تغییرات پایدار در این باشگاه امیدوار كرده است.

از سوی دیگر انتقادات زیادی به رویانیان وارد شده است كه با هزینه های زیاد، توازن در بازار نقل و انتقالات را به هم زده است و توقعات بازیكنان را بی جهت بالا برده است. اگرچه بسیاری از این مسائل از سوی باشگاه هایی مطرح می شود كه خود در فصل های گذشته با عقد قراردادهای نجومی با بازیكنان پایه های ایجاد شرایط كنونی در فوتبال كشور را بنا كردند اما صرف این هزینه ها همچنان سوال برانگیز است.

خبرهایی كه از پرداخت مبالغ میلیاردی به بازیكنان جدید پرسپولیس منتشر شده است این سوال را مطرح می كند كه چند فوتبالیست ایرانی واقعا چنین ارزشی دارند و چند نفر ازآنها بازدهی به اندازه مبلغی كه دریافت می كنند برای باشگاه خود دارند؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اخبار خریدهای پرسپولیس درحالی منتشر می شود كه ورزشكاران ایرانی خود را برای حضور در بازی های المپیك 2012 لندن آماده می كنند و بسیاری از آنها شرایط مالی خیلی خوبی هم ندارند. كمیته ملی المپیك و وزارت ورزش هم همچنان برای پرداخت پاداش های قبلی مدال آوران و قهرمانان كشور با مشكل مواجه هستند و پاداشی برای مدال آوری در میدان مهم لندن را هم اعلام نكرده اند.

وقتی فوتبالیستی كه درفوتبال اسیا یك بازیكن درجه چندم محسوب می شود وحتی توان تاثیرگذاری در تیم ملی را ندارد، از باشگاه خود یك و نیم میلیارد تومان پول می گیرد، ورزشكاری كه برای كسب مدال طلای المپیك تلاش می كند باید در انتظار چه پاداشی باشد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016