دوشنبه 2 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی دايی: فوتبال ايران پسرفت کرده است، برنامه‌ريزی درستی در باشگاه‌ها و تيم ملی نداريم

سرمربی راه آهن معتقد است بازی فردای تيمش برابر گهر به دليل آماده نبودن تيمش در اوايل فصل می‌تواند دشوار باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی دايی در نشست خبری پيش از بازی با گهر درود با بيان اينکه اين بازی برای تيمش دشوار است، افزود: تيم ما هنوز به آمادگی آرمانی‌اش نرسيده و از اين لحاظ بازی با گهر می‌تواند برايمان سخت باشد. از طرفی حريف بازی قبلی‌اش را هم واگذار کرده و در اين بازی می‌آيد تا امتياز بگيرد اما ما با تمريناتی که داشتيم و همچنين همت و غيرتی که از بازيکنان سراغ دارم به دنبال سه امتياز خواهيم بود.

سرمربی راه آهن اضافه کرد: شرايط در اول فصل سخت است و من تمام سعی و تلاشم را می‌کنم و همچنين بازيکنانم هم سنگ تمام می‌گذارند تا روند بهتری در ادامه فصل داشته باشيم. بازيکنان با سختی‌های تمرين‌ها کنار می‌آيند تا به لحاظ تاکتيکی و بدنی به شرايط خوبی برسند. می‌دانم که بلوغ فکری بازيکنانم بالاست و در بازی اول هم ديديم که با توجه به آمادگی کم مثل ساير تيم‌ها بازی خوبی انجام دادند. به اعتقادم امسال نتيجه خوبی را در ادامه فصل کسب می‌کنيم و روند رو به رشدی را خواهيم داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




علی دايی در پاسخ به اين پرسش که آيا شناختی از گهر دارد؟ بيان کرد: ما تنها بازی گهر با ملوان را ديده‌ايم که نمی‌توان با يک بازی از تيمی شناخت پيدا کرد. برای بازی فردا نيز محرومی نداريم اما سيد علی حسينی و علی اميری به دليل مصدوميت کنار ما نخواهند بود.

سرمربی راه آهن همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا می‌تواند در طی فصل بازيکنان ديگری را به تيمش اضافه کند؟ گفت: ما در حال حاضر جای خالی نداريم و همه بازيکنان دو ساله را از پارسال نگه داشته‌ايم. همچنين در نقاطی هم که با ضعف مواجه شده‌ايم تعدادی بازيکن اضافه کرديم. به هر حال متاسفانه يا خوشبختانه جای خالی نداريم تا زمانی که بازيکنی بخواهد در نيم فصل از ما جدا شود و ما بخواهيم بازيکن ديگری را جايگزين او کنيم.

علی دايی در ادامه نيز درباره تمرين راه آهن قبل از افطار تاکيد کرد: راه آهن در ماه رمضان بعد از افطار تمرين می‌کند. در برنامه ورزش از نگاه از دو گفتند که ما قبل افطار تمرين می‌کنيم که اين طور نيست. ما با توجه به اينکه شرايط و امکانات کافی نداريم اما سعی داريم به دستور فدراسيون عمل کنيم. برنامه ما پيش از اين هميشه تمرين قبل از افطار بوده و تمرينات را پيش از اذان تعطيل می‌کرديم که بهترين روش بود. به هر حال کسی که در ماه رمضان افطار می‌کند نمی‌تواند بلافاصله پس از آن تمرين کند. من نيز می‌خواهم که اجازه دهند تا تيم‌هايی که ورزشگاه‌شان نور ندارند قبل از افطار تمرين کنند.

وی در ادامه با اشاره به اينکه استقلال پيش از افطار و از ساعت ۱۹ تمرين‌هايش را آغاز می‌کند، افزود: کار استقلال درست است. در راه آهن بازيکنانم به اين موضوع اعتراض داشتند و می‌گفتند که بايد قبل از افطار تمرين کنيم اما من به آن‌ها گفتم که اين دستورالعمل فدراسيون است و من از خدايم است که قبل از افطار تمرين کنيم و بعد از آن هنگام افطار پيش خانواده‌ام باشم.

علی دايی همچنين درباره بازگشت جواد نکونام به ايران و نبود لژيونرهای ايرانی در تيم‌های اروپايی اظهار کرد: اين تصميم خود آقا جواد بوده که به ايران برگردد. الان تنها دژاگه در آلمان و شجاعی در اسپانيا بازی می‌کنند که دژاگه هم از فوتبال ايران به آنجا نرفته و لژيونر ايرانی محسوب نمی‌شود. زمانی که من در هرتابرلين بازی می‌کردم دژاگه عضو تيم جوانان هرتابرلين بود و از کودکی آنجا بزرگ شده و لژيونر ايرانی محسوب نمی‌شود. به هر حال نبود لژيونرهای ايرانی در اروپا نشان می‌دهد که فوتبال ما از نظر فنی افت کرده است. علی‌رغم همه شعارهايی که داده می‌شود ما در سال‌های اخير پس‌رفت داشتيم. اگر به تيم‌های آسيای شرقی نگاه کنيم می‌بينيم که هر يک از بازيکنان ژاپنی در تيم‌های اروپايی بازی می‌کنند اما فوتبال ايران عقب افتاده و پيشرفتی نداشته است. ما ديگر از تيم‌های درجه يک آسيايی فاصله گرفته‌ايم. دليلش هم اين است که برنامه‌ريزی درستی در تيم‌های پايه باشگاه‌ها و همچنين تيم ملی نداريم. دليل ديگرش هم نبود ساختار مناسب است. الان باشگاه‌ها عنوان حرفه‌ای دارند اما هيچ کدام زمين تمرين، تشکيلات و ساختار درستی ندارند. از طرفی تصميم‌های غير حرفه‌ای هم دخيلند. ما ابتدا بايد ساختارمان را درست کنيم تا در آينده بتوانيم لژيونرهای ايرانی را در اروپا داشته باشيم.

در اين نشست همچنين حسين پاشايی کاپيتان راه آهن در نشست خبری پيش از بازی با گهر درود در مورد شرايط راه آهن تشريح کرد: زمانی که تمام تيم‌ها در دوران بدنسازی ريکاوری می‌کردند، ما تازه تمرين‌هايمان را شروع کرديم. از آقای دايی تشکر می‌کنيم که به راه آهن آمد و از طرف ديگر هم مالکان جديد باشگاه هزينه کردند و در شرايطی که راه آهن وضعيت مشخصی نداشت و در سه هفته مانده به مسابقه‌ها معلوم نبود می‌خواهد در ليگ شرکت کند يا نه وضعيت تيم را بهبود بخشيدند.

وی ادامه داد: خدا را شکر با توجه به زمان کمی که داشتيم تيم خوبی جمع شد و در بازی اول هم با توجه به شرايط بدنی و هماهنگی کم بين بازيکنان بازی قابل قبولی را انجام داديم که اميدوارم در ادامه بهتر هم باشيم. نتيجه کسب شده در سال قبل هم در تاريخ باشگاه راه آهن بی‌نظير بود. به هر حال ما امسال به دنبال کسب نتيجه بهتری هستيم و به کسب سهميه آسيا هم فکر می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016