چهارشنبه 22 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پنجعلي: باخت به تيم درجه‌ سه آسيا نشانه‌ي درجا زدن است

كارشناس فوتبال معتقد است تيم ملي ايران برابر لبنان هيچ برنامه تاكتيكي نداشت و بازي احساسي را به نمايش گذاشت.

محمد پنجعلي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره باخت روز گذشته تيم ملي ايران برابر لبنان عنوان كرد: تيم ملي برابر لبنان خوب نبود و متاسفانه امتياز دادن به اين تيم شرايط را براي ما دشوارتر خواهد كرد. اين باخت نشان دهنده وضعيت بد فوتبال ايران است. به هر حال لبنان جزو تيم‌هاي درجه سه آسيا به حساب مي‌آيد و با رقم خوردن چنين باختي مي‌توانيم به در جا زدن فوتبال ايران پي ببريم.

كارشناسان فوتبال ادامه داد: فوتبال ايران در چند سال اخير پيشرفت نداشته و اين طبيعي است كه ما ديگر جلوي تيم‌هايي مثل لبنان و حتي مالديو هم به مشكل بخوريم. به اعتقادم بايد كار اساسي و ريشه‌اي انجام شود و به سمتي برويم كه فوتبال دست بخش خصوصي باشد و دولت از آن كنار بكشد. ما بايد فوتبال كشورهاي پيشرفته دنيا را الگو قرار دهيم.

پنجعلي افزود: تيم ملي در برابر لبنان احساسي باز كرد و هيچ تاكتيك و برنامه مشخصي نداشت. سعي مي‌كرديم باتوپ‌هاي بلند به دروازه حريف نزديك شويم و بدون اينكه برنامه‌اي داشته باشيم مداوم زير توپ مي‌زديم. هرچند زمين بازي نامناسب بود اما ايران بايد بازي را روي زمين ادامه مي‌داد. ما بازيكن تاكتيكي داريم و زماني كه توپ از روي زمين بلند مي‌شود ديگر نمي‌توان كار تاكتيكي انجام داد. همچنين من پس از ديدن بازي ديروز به آمادگي جسمي بازيكنان مشكوك شدم. ديروز احساس مي‌كردم كه بدن بازيكنان خسته است و آنها افتاده بازي مي‌كردند.

وي در ادامه با بيان اينكه پيش از اين بارها هم گفته است تغييري در تيم ملي به وجود نيامده است بيان كرد: نمي‌خواهم سابقه كي‌روش را ناديده بگيرم، اما او در فوتبال ما جواب نداده است. مشكل ما مربي خارجي نيست و فوتبال ايران مشكل زيرساختي دارد. بايد در اين زمينه تغيير كلي انجام دهيم و زيرساخت‌ها عوض شود وگرنه كي روش كه مربي بزرگي است نتيجه نخواهد گرفت.

به جز او مربيان بسيار ديگري هم به فوتبال ايران آمده‌اند و با تحت تاثير قرار گرفتن شرايطمان خاصيتشان را هم از دست داده‌اند. ما حتي مي‌بينيم كي روش در چنين وضعيتي رابطه‌اش با فدراسيون بد شده اما به هر حال او حرفه‌اي عمل مي‌كند و درگيري زيادي تا به حال بوجود نيامده است. به اعتقادم بازي تداركاتي بيشتري نياز داريم. ما اردوي درست و حسابي برگزار نمي‌كنيم و تنها اتفاقي كه در فوتبال ايران مي‌افتد رد و بدل شدن پول‌هاي كلان است.

وي افزود: پرسپوليس و استقلال با 40 ميليون هواداري كه دارند نتوانستند انتظارات مردم را برآورده كنند چون امكانات مناسب ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ليگ درست و حسابي هم نداريم به هر حال توانايي تيم ملي نشأت گرفته از ليگ هر كشوري است. تعطيلات زيادي بين بازي‌هاي ليگ بوجود مي‌آيد و تيم‌ها نيز از امكانات خوبي بهره‌ نمي‌برند. عدم توجه به تيم‌هاي پايه نيز تاثير زيادي در تيم ملي مي‌گذارد.

با اين وضعيت مي‌بينيم كه در چند سال اخير هيچ يك از تيم‌هاي ايراني در آسيا موفق نبودند. تيم ملي بزرگسالان، اميد، جوانان و تيم‌هاي باشگاهي هيچ موفقيتي كسب نكرده‌اند. اين نشان مي‌دهد كه ما كاملا عكس جريان آب شنا مي‌كنيم.

پنجعلي در پايان درباره آينده تيم ملي فوتبال در مسير صعود به جام جهاني 2014 برزيل تاكيد كرد: گروه ما آسان‌ترين گروه اين مرحله بود. اما با اين وضعيت نگران بازي با قطر هم هستيم در صورتي كه زمان انجام قرعه كشي همه گفتند ايران به راحتي به جام جهاني صعود مي‌كند. اما اين واقعيت است كه ما در جا زده‌ايم و كارمان از اين پس بسيار دشوار است. به هر حال من اميدوارم ايران از اين پس بازي‌هاي بهتري برابر كره جنوبي، قطر، ازبكستان و لبنان انجام دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016