چهارشنبه 22 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ذوالفقار نسب: اين فدراسيون توانايی مديريت ليگ يک را هم ندارد! باخت تيم ملی حاصل عملکرد بد فدراسيون است


مربی اسبق تيم ملی فوتبال نتايج ضعيف تيم ملی را حاصل مديريت غلط و غيرکارشناسی دانست.

بيژن دوالفقار نسب در گفت‌وگو با ايسنا در خصوص شکست تيم ملی فوتبال برابر لبنان در سومين ديدارش در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۶ گفت: "تيم ملی ما مدت زيادی است که نتايج بدی می‌گيرد. عملکرد تيم ملی ما بسيار ضعيف است و اين ضعف حتی در زوايای ديگر فوتبال ما کاملا مشاهده می‌شود. به عنوان نمونه فوتبال باشگاهی ما برخلاف سال‌های قبل نمايش خوبی ندارد و تيم‌های ما از استانداردهای متوسط حرفه‌ای بی‌بهره‌اند."

وی ادامه داد: "من عملکرد تيم ملی را ضعيف ارزيابی می‌کنم چون برنامه‌ريزی خوبی ندارد. تيم ملی در بازی‌های تدارکاتی به ويژه برابر تيم‌های ضعيف نتايج خوبی نگرفته و در نهايت هم با يک برد ضعيف برابر ازبکستان، يک تساوی ضعيف برابر قطر و يک بافت تحقيرآميز مقابل لبنان، ضعيف‌ترين تيم گروه، با چهار امتياز در جدول حضور داريم. اين مساله نشان می‌دهد که رويکرد فدراسيون تخصصی نيست. بسيار ضعيف است. من اين باخت را حاصل عملکرد بد فدراسيون می‌دانم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ذوالفقارنسب همچنين با بيان اينکه نتايج تيم ملی و عملکرد فدراسيون با توجه به وزن اين فدراسيون و توقع مردم بايد بهتر از اين باشد، اظهار کرد: کادر فنی تيم ملی ضعيف نيست اما از آن‌ها‌ کار ضعيف گرفته می‌شود! معلوم نيست که برنامه‌های تيم ملی را چه کسانی نوشته‌اند و چه کسانی بر آن‌ نظارت می‌کنند؟ به نظر من اين افراد شايستگی اين کارها را ندارند. مديران فعلی فدراسيون از نظر فن مديريت، درجه دو و سه هستند. منظور من تمام اعضای هيات رئيسه فدراسيون است. آن‌ها مديران متوسطی هستند."

اين کارشناس فوتبال در ادامه به مسائلی مانند مشورت فدراسيون فوتبال با کی روش برای طرح برنامه‌های مختلف اعم از تيم ملی و ليگ اشاره و خاطرنشان کرد: "کی روش مستخدم فدراسيون است و بايد برنامه‌های آن را اجرا کند نه اين که به فدراسيون برنامه بدهد. البته لازم است که گاهی مسئول فنی تيم ملی برنامه‌ای را به فدراسيون بدهد، اما اين برنامه بايد مصوب شود و با بررسی‌های کامل به مرحله اجرا در بيايد. در فوتبال ما و در دانشگاه‌های کشور مديران خوب و کاردانی هستند که می‌توانند اين کار را به خوبی انجام دهند، اما اين فدراسيون هرچه را کی‌روش می‌گويد بی‌چون و چرا می‌پذيرند. کی روش سرپرست تيم ملی را تعيين می‌کند، برنامه ليگ را تغيير می‌دهد، پيشنهاد حذف جام حذفی را می‌دهد و مسائل ديگری که ما از جزئيات آن بی‌خبر هستيم."

وی درباره اين که برای موفقيت در بازارهای آينده چه بايد کرد: "فدراسيون بايد افراد کارآمد را دعوت به همکاری کند که طرح و برنامه بدهد و روی انجام کارها نظارت کند. به عقيده من اعضای جديد فدراسيون کارها را خيلی معمولی پيش می‌برند و حتی برای اداره ليگ يک هم توانايی ندارند. آن‌ها با مسئولان و سياستگذاران کشور ارتباط ندارند. قبل از اين که تيم ملی در راه صعود به جام جهانی ناکام بماند بايد تغيرات اساسی ايجاد کنيم و حتی اگر لازم است فدراسيون را تعطيل کنيم. در مجموع اعتقاد دارم که فدراسيون بسيار ناکارآمد است و اگر وضع به همين صورت پيش برود مسئولان بالادستی ورزش کشور هم بايد پاسخگو باشند."

ذوالفقار نسب در واکنش به صحبت‌های چند روز اخير برخی کارشناسان مبنی بر لزوم تغيير کادر فنی تيم ملی گفت: "کادر فنی تيم ملی با توجه به تجربيات حرفه‌ای خود قرار داد رسمی بسته‌اند و اگر ما آن را يک طرفه فسخ کنيم متضرر می‌شويم. به نظر من به جز کی روش ساير مهره‌های فدراسيون و تيم ملی ضعيف هستند. کی روش بايد همکاران جوان ايرانی را که با استداد هستند به کار بگيرد ونظراتشان را به کار ببندد. فدراسيون بايد کميته فنی مقتدر داشته باشد که بدون دخالت در کار فنی، با تيم‌ ملی همکاری کند. کی روش به تنهايی نمی‌تواند مسئوليت همه کارها را بپذيرد.

وی در پايان درباره ديدار آينده ايران با کره جنوبی و شانس ايران برای صعود به جام جهانی گفت: "کره را از حالا صعود کرده می‌دانم چون برنامه‌های فوتبال اين کشور فراتر از آسياست. ما بر اساس امکانات و شرايط زمان بازی با کره ممکن است بتوانيم اين تيم را شکست دهيم اما با شرايط فعلی و براساس معادلات فوتبال پيروزی برابر کره جنوبی بعيد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016