پنجشنبه 23 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تيم فوتبال ايران به لبنان باخت، تلويزيون به تماشاگرانش

ايسنا ـ در روزی که فوتبال ايران نخستين شکستش مقابل تيم فوتبال لبنان را در تاريخ به ثبت رساند، تلويزيون ايران هم نتوانست خوش بدرخشد.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، تلويزيون به دليل آنچه «عدم دريافت تصاوير ارسالی از بازی ايران و لبنان» اعلام شد، نتوانست اين ديدار مهم از رقابت‌های انتخابی جام جهانی را زنده پخش کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در شرايطی که بسياری از علاقمندان فوتبال، عصر سه‌شنبه ـ ۲۱ شهريور ماه ـ پخش زنده‌ی بازی ايران و لبنان را از شبکه سه انتظار می‌کشيدند، تلويزيون نتوانست تصاوير اين ديدار را به موقع دريافت کند تا در نهايت اين بازی به طور ضبطی به روی آنتن برود.

همچنين در شرايطی که اين بازی به طور مستقيم از راديو گزارش می‌شد، گوينده‌ی اخبار ورزشی شبکه سه اعلام کرد که نمی‌دانيم بازی ايران و لبنان آغاز شده است يا خير!

در عصر سه‌شنبه گزارش بازی ايران و لبنان را مزدک ميرزايی عهده‌دار بود که در مقاطع مختلف مقابل دوربين حاضر می‌شد و به بينندگان توضيح می‌داد که هنوز تصاوير بازی دريافت نشده است.

او همچنين بينندگان منتظر را به تماشای اخبار ورزشی دعوت کرد که برغم اين اعلام، شبکه پس از پخش آگهی، ميان برنامه «گزارش روز» را روی آنتن برد.

در حالی که شبکه سه، روز سه‌شنبه ـ ۲۱ شهريور ماه ـ بازی ملی ايران را زنده پخش نکرد و می‌توانست بدون وقفه سراغ پخش نيمه‌ی دوم بازی برود، بين دو نيمه باز هم به پخش ميان برنامه اقدام کرد!

همچنين در هيچ لحظه‌ای از بازی به طور صريح به اين نکته اذعان نشد که بازی ايران و لبنان زنده پخش نمی‌شود و فقط عدم استفاده از لوگوی «زنده» اين نکته را به بيننده يادآوری می‌کرد.

بازی تيم فوتبال ايران مقابل لبنان همچنين به طور کامل از تلويزيون پخش نشد تا بيننده از حدود ۲۰ دقيقه مانده به پايان بازی، با قطع تصاوير بازی و اعلام يکباره‌ی نتيجه توسط گزارشگر مواجه شود.

اما نکته‌ی قابل توجه در پخش تلويزيونی اين ديدار، انتقاد مدام گزارشگر به نحوه‌ی پوشش تلويزيونی اين مسابقه توسط تلويزيون لبنان بود!

مزدک ميرزايی در حالی مدام به نحوه‌ی تصويربرداری، کارگردانی تلويزيونی و پخش نشدن تصاوير آهسته بازی و ... انتقاد می‌کرد که بيننده‌ی تلويزيون در ايران بيش از همه از نحوه‌ی پخش اين بازی از تلويزيون خودمان گله‌مند بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016