جمعه 28 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارلوس کی‌روش: تا صعود نکرديم، جشن و پايکوبی ممنوع!

خبرآنلاين ـ فوتبال ملی - کارلوس کروش می گويد الان زمان مناسبی برای جشن گرفتن نيست و همه بايد تلاش کنيم تا تيم به جام جهانی برسد.


مجتبی صالح : دو روز بعد از برد شيرين برابر کره ؛ درست همان جايی هستيم که يک ماه قبل و به فاصله ۴۸ ساعت از باخت برابر لبنان بوديم ، پيش روی مان کارلوس کروش نشسته. او که اين بار قرار نيست از شکست بگويد. اين بار هم البته سرمربی پرتغالی تيم ملی سعی دارد همه را دعوت کند به پرهيز از احساس. می خواهد با واقعيت ها روبرو باشيم. هراسش از جو شادمانه ای است که بعد از برد ايجاد شده. اينکه شايد غفلت و خوابيدن زير سايه برد کره در بازی دشوار با ازبکستان ، برای تيم مشکل ساز شود.
گفت و گو با کارلوس کروش با همراهی دوستان خوب مان در برنامه ۹۰ يعنی بهادر اميری ، گزارشگر خوب برنامه عادل و تصويربردار اين برنامه که متاسفانه نام شان را نمی دانيم ، انجام گرفته که جا دارد قبل از هر چيز از آنها تشکر کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




*امروز هم مثل سری قبل ، حسابی برنامه فشرده ای برای گفت و گو داريد!
بله ، با کارت قرمزی که گرفتم ، فکر کنم بايد حسابی از مردم دلجويی کنم! ( می خندد) برای همين می خواهم چند مصاحبه داشته باشم و همه چيز را توضيح بدهم!

*يک ماه قبل که اينجا بوديم ، شرايط با امروز خيلی فرق داشت.
يک ماه قبل و بعد از يک باخت تلخ ، من سعی می کردم تا برای تان بگويم دنيا به آخر نرسيده. ما بازی بدی را باخته بوديم اما بدترين تيم دنيا نبوديم. همه چيز برای مان تمام نشده بود و امروز هم باز همان حرف را می خواهم تکرار کنم. ما يک بازی مهم با کره داشتيم. برنده شديم اما معنای بردمان اين نيست که حالا تيمی کامل هستيم. ما با اين سه امتياز بهترين تيم دنيا نيستيم و عيب های مان هنوز سر جای شان هستند. پس برای همين می گويم الان زمان مناسبی نيست برای اينکه جشن بگيريم چون ما فقط ۳ امتياز گرفتيم . با اين ۳ امتياز به جام جهانی نمی رسيم. بازی های سختی پيش رو داريم و بايد جشن و پايکوبی مان را بگذاريم برای روزی که به جام جهانی رسيديم. الان وقت کار است. وقتی که بايد تمرکز کنيم و تلاشی دوباره تا به موفقيتی مضاعف برسيم.بازی سختی پيش روی مان است آن هم تنها ۳ هفته ديگر. بازی دشوار با ازبکستان که از بازی با کره خيلی سخت تر است.

*گفتيد بازی با ازبکستان خيلی سخت تر از بازی با کره است . چه برنامه ای برای آن بازی داريد؟
فکر می کنم الان مردم متوجه می شوند چه برد بزرگی را ما به دست آورديم در بازی با ازبکستان. آن روز کسی باورش نشد چه اتفاق بزرگ و زيبايی بود ۳ امتيازی که از تاشکند آورديم . شما ۲ راه در زمين فوتبال داريد. يکی اينکه زمين مسابقه و حقايق را ببينيد يا اينکه نگاه تان را طوری به بدن تان بگيريد فقط ناف تان را ببينيد. اين يک نگاه غير واقعی است که مشکل ساز می شود. بازی با ازبکستان به ۳ دليل برای ما خيلی سخت است. آنها با بردن قط ، دوباره به مسير اصلی صعود برگشتند. انگيزه و روحيه خيلی خوبی دارند. در درجه دوم ، ما کره را برديم و اين پيروزی ازبک ها را بيدار کرده و هوشيار و سوم اينکه آنها در خانه به ما باختند و می آيند به تهران تا انتقام بگيرند. برای اين است که می گويم وقت جشن گرفتن نيست و بايد همه در کنار هم تمرکز کنيم و هر کاری که لازم است را برای موفقيت تيم ملی انجام بدهيم. يکسری اظهار نظر های انتقادی می شود که من دارم اين حرف ها را می شنوم و استفاده می کنم اما بعد از مساوی با قطر و باخت به لبنان نبايد اجازه بدهيم که تيم هايی از اين دست به تهران بيايند و از ما امتياز بگيرند. اين درس بزرگی است که با باخت برابر لبنان ياد گرفتيم. ما احتيجای به حريفان مان نداريم که شکست مان بدهند. اينجا داريم افرادی که می توانند ما را بازنده کنند. افرادی هستند که به اتحاد مان لطمه می زنند و مشکل می سازند تا نتوانيم نتيجه بگيريم و موفق باشيم. خوشبختانه الان می دانيم آنها چه کسانی هستند و کجا قرار دارند. برای همين با آرامش بهتری می توانيم کارمان را پيش ببريم. الان اتحاد خوبی داريم. الان مسئوليت مان دو چندان شده چون از رئيس جمهور و رئيس مجلس گرفته تا وزير و رئيس و دبير فدراسيون همه به تمرينات ما آمدند برای حمايت از تيم. مردم هم که در بازی با کره سنگ تمام گذاشتند. بازيکنان و کادرفنی در کنار رسانه ها و البته مهمتر از همه اين ها بايد بگويم مردم ، مردم و باز هم مردم بودند که کمک کردند در اين برد. ما به اتحادی رسيديم که بايد آن را حفظ کنيم چون عامل پيروزی مان می شود. ما بايد اين اتفاق را در بازی با ازبکستان هم داشته باشيم برای موفقيت.

*در بازی با کره ، مسعود شجاعی سوژه اصلی بود. او بعد از مدت ها برای تيم ملی به ميدان رفت و اخراج هم شد!
من از عملکرد مسعود تا قبل از صحنه اخراجش رضايت دارم. فکر می کنم او آنچه که ما خواسته بوديم تا با سرعت و دريبلينگش انجام دهد را داشت انجام می داد اما اخراجش فشار روی تيم را چندين برابر کرد. من خيلی علاقه ای به حرف زدن درباره تک به تک بازيکنانم ندارم. به نظرم در بازی با کره تمامی بازيکنان عملکرد خوبی از خودشان نشان دادند. از احمد حسن زاده که حتی فرصت روی نيمکت نشستن را هم پيدا نکرد تا جواد نکونام که کاپيتان تيم ما بود. بايد بگويم که اين عملکرد خوب ما اتفاقی نبود و ما هر روز در تمرينات سختی که داشتيم روی اين موضوع کار می کرديم و سعی کرديم با نگرش خوبی که به اين بازی داريم، به اين موفقيت دست يابيم.

*يک سئوال ديگر هم داريم ، حضور محمد نوری در جمع يازده بازيکن تعجب بسياری را برانگيخت!
چيزی که اهميت دارد، تمامی بازيکنان به صورت متحد، عملکرد و نگرش خوبی داشته باشند و با تعهدی که در خود می ديدند، خوب بازی کنند. من دوست ندارم در مورد عملکرد بازيکن خاصی صحبت کنم و بايد به کل تيم تبريک گفت برای اين نتيجه ای که کسب شده.

*شما نسبت به گذشته عصبی تر به نظر می رسيديد. فکر کنم دومين بازی بود که شما اخراج شديد. در بازی دوستانه با اردن نيز اخراج شده بوديد؟
من می خواهم يک چيزی رو بصورت شفاف توضيح دهم. اينجا دو مساله وجود دارد. ما بايد در طول مدت مسابقه با فشار بسيار زيادی بازی کنيم و اين يک مبحث جدا است. نبايد با اين موضوع احساسی برخورد کنيم و مسابقه ای هم نبود که بخواهيم با احساس بازی کنيم. نياز داشته که فشار زيادی را تحمل کنيم. بايد اعتراف کنم که من عکس العمل خيلی خوبی نداشتم. اما نمی شود انکار کرد که داور نتوانست مديريت خوبی داشته باشد. بايد مثالی بزنم، اگر توجه می کرديد در طول مدت مسابقه شماره ۵ تيم ملی کره با آرنج خود به تمامی بازيکنان ما ضربه وارد می کرد. من فکر می کنم که تجربه کم داور باعث شد تا در دقايقی من کنترل خودم را از دست بدهم. بايد بگويم که ما نمی توانيم بسياری از مسايل را فراموش کنيم. اين بازی خيلی حساس بود. توجه کنيد که کره در جام جهانی توانسته بود اسپانيا را حذف کند و ما برابر اين تيم قرار گرفته بوديم.
برای شما مثالی می زنم. در نيمه دوم همان شماره ۵ کره در سه صحنه با آرنج خود بازيکنان ما را مورد ضربه قرار داد و در اين صحنه ها اين امکان وجود داشت که بازيکنان ما به خاطر آن ضربات آسيب ببينند. اشکان دژاگه؛ مهرداد پولادی و رضا قوچان نژاد بازيکنانی بودند که کاپيتان کره سعی کرد با آرنج خود به آنها ضربه بزند و من نيز که شاهد اين اتفاقات بودم و ديدم داور نمی تواند بازی را کنترل کند سعی کردم از حق بازيکنانم دفاع کنم. با اين که وظيفه من نيست که کار داور را انجام دهم! بايد بگويم که هيچ حرف زشتی به بازيکن کره نزدم و فقط سعی کردم که به او بگويم تا بازی جوانمردانه را انجام دهد.

*در طول ۹۰ دقيقه شما پرچم کوچکی را در دست داشتيد. برای اولين بار بود که اينکار را می کرديد. آيا ايده خود شما بود ياد دوستانتان به شما گفته بودند؟
داستان خيلی ساده ای بود. من وقتی می خواستم وارد زمين شوم، يکی از طرفداران جوان فوتبال ايران پرچم کوچکی را به سمت من پرتاب کرد. من وقتی اين پرچم را گرفتم با خود گفتم بطور حتم دليلی وجود داشته که اين را به من داده و بايد آن را نزد خودم نگه دارم تا ارتباط خوبی با حس آن طرفدار جوان فوتبال داشته باشم و به همين خاطر در طول مدت بازی آن را در دست داشتم.

*اين بازی يک جور آشتی هواداران با فوتبال ملی بود. چه صحبتی با مردم داريد که در بازی با کره يکصد هزار نفر به ورزشگاه آمدند و تيم ملی را تشويق کردند؟
من به اين موضوع اعتقاد زيادی دارم که بايد تداوم در پيروزی ها داشته باشيم و تنها راه بدست آوردن اين تداوم اين است که هر روز صبح که از خواب بر می خيزی سعی کنی تا متعهدانه به دنبال اين هدف بزرگ باشی. به همين خاطر وظيفه ما اين است که بتوانيم خوشحالی را به قلب هواداران بياوريم. علت بودن ما در اين حرفه مفرح بخش خوشحال کردن مردم است. ما بايد بتوانيم که لحظات شيرينی را برای آنان بوجود آوريم. بايد بتوانيم برای آنهايی که از ساعت ۵ صبح به سر کار می روند و تا شب سخت کار می کنند خوشحالی را به ارمغان ببريم. برای يک تيمی که می خواهد تداوم پيروزی را داشته باشد و برنده از زمين خارج شود مهم است که بتواند اين حس را به هواداران انتقال دهيم که ما اينجا هستيم تا آنها را خوشحال کنيم و باهم بهترين کار را انجام دهيم.
چيزی که من معتقدم بايد انجام دهيم اين است که در حال حاضر به فکر جشن و شادمانی نباشيم و در واقع وقت آن نيست. اين يک برد در يک بازی بزرگ بود و فقط بايد برای ما يک انگيزه بالاتر برای بهتر شدن در بازی بعدی که يک مسابقه سخت تر برابر ازبکستان است، باشد. ما بايد سخت تر کار و تلاش کنيم تا به برد در بازی آينده خود برسيم.

*آيا صحبتی با مردمی که به استاديوم آمدند يا آنهايی که از تلويزيون مسابقه را تماشا کردند، داريد؟
من اعتقاد دارم که مهمترين کار اين است که اين روند خوب خود را ادامه دهيم. بايد متحد باشيم و سخت کار کنيم و در راه صعود به جام جهانی برزيل در کنار هم باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016