یکشنبه 21 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی کفاشيان: وقتی تيم ملی می‌برد کسی محلِ من نمی‌گذارد

• با اقتصاد مقاومتی فدراسيون اداره می‌شود

ايسنا ـ رييس فدراسيون فوتبال می‌گويد مشکلی برای پرداخت پول کی‌روش وجود ندارد و ما به خاطر مشکلات ارزی با تاخير پول او را داديم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) رييس فدراسيون فوتبال در حاشيه‌ی نشست هم‌انديشی باشگاه‌های ليگ برتری برای تصميم‌گيری پيرامون برگزاری يا عدم برگزاری جام حذفی اظهار کرد: امروز همه‌ی باشگاه‌های ليگ برتری را جمع کرده‌ايم تا نظرات خود را درباره‌ی جام حذفی عنوان کنند. طبق برنامه‌ای که سازمان ليگ مشخص کرده، خواهش کرده‌ايم که اين برنامه طوری باشد که به تيم ملی لطمه نخورد. حالا می‌خواهد جام حذفی بعد از بازی‌های تيم ملی و يا قبل از بازی‌های آن باشد.

وی افزود: اگر ملی‌پوشان هم در بازی‌های جام حذفی شرکت کنند در روزهای آخر ليگ که بازی‌ها حساس می‌شود و تيم‌ها می‌خواهند با تمام قوا برای کسب رتبه‌های بالای جدول به ميدان بروند درگيری بين کادر فنی تيم ملی و باشگاه‌ها به وجود می‌آيد. به همين خاطر پيشنهاد سازمان ليگ اين بود که جام حذفی برگزار نشود و ما هم گفتيم اين جام را طوری برگزار کنند که بعد از مسابقات انتخابی تيم ملی انجام شود. البته شخص بهروان با برگزاری جام حذفی موافق است اما نظر هيات رييسه شرط است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کفاشيان در پاسخ به اين سوال که عدم حضور ملی‌پوشان در جام حذفی درخواست کی‌روش بوده يا خير، گفت: نه کی‌روش چنين چيزی از ما نخواسته است. ما به سازمان ليگ گفتيم که بر اساس تقويمی که برای ليگ برنامه‌ريزی کرده، هرجا که می‌تواند جام حذفی را برگزار کند. قرار است امروز باشگاه‌های ليگ برتری نظرات خود را بدهند تا تصميم‌گيری نهايی انجام شود.

رييس فدراسيون فوتبال درباره‌ی بازی حساس ايران و ازبکستان گفت: خوشبختانه بازيکنان ما پس از پيروزی برابر کره جنوبی روحيه خوبی دارند و مصمم هستند که چهارشنبه هم بازی زيبايی انجام دهند اما ازبکستان هم حريف سختی است و آنها به امتيازات اين بازی نياز دارند.

وی درباره‌ی تيم ملی جوانان و نتايج اين تيم هم گفت: اميدوارم امروز هم تيم جوانان نتيجه‌ی خوبی به دست بياورد. رفتن به جام جهانی جوانان اولويت اصلی ما در اين بخش است و در نظر داريم که اين تيم را برای دوره بعدی المپيک آماده کنيم و تمام تلاشمان را هم انجام می‌دهيم تا ديگر در اين مرحله به المپيک صعود کنيم. در نهايت برنامه‌ی فدراسيون اين است که اين تيم بتواند پشتوانه قدرتمندی برای تيم ملی‌مان باشد.

کفاشيان افزود: آن‌چه برای ما مهم است تدارک فنی و مالی برای تيم جوانان است؛ چرا که اگر به جام جهانی برويم بايد سرمايه‌گذاری بيشتری روی اين تيم انجام دهيم. همان‌طور که تيم نوجوانان ما پس از صعود به جام جهانی يک بولتن ۳۰ قسمتی برای ما آماده کرده و اين تيم هم نياز به حمايت مالی دارد. شما ببينيد تيم جوانان ما الان از تيم‌هايی مثل ژاپن و کره جنوبی فوتبال بهتری ارايه می‌دهد و اگر می‌خواهيم عقب نيفتيم بايد سرمايه‌گذاری کنيم.

علی کفاشيان درباره‌ی عملکرد تيم ملی فوتسال در جام جهانی هم گفت: خوشبختانه تا الان بازی‌های خوبی از تيم ملی ديده‌ايم. فقط بازيکنان در ديدار با پاناما صدمه ديدند اما در کل توقع از فدراسيون اين است که تيم فوتسال به جمع چهار تيم برتر دنيا برسد.

رييس فدراسيون فوتبال در ادامه درباره‌ی مشکلاتی که برای پرداخت حق و حقوق کی‌روش وجود دارد، گفت: ما مشکلی برای پرداخت پول کی‌روش نداريم. حقوق او تامين است و به خاطر مشکلات ارزی که در اين چند وقت اخير برای او وجود داشت يک مقدار پرداخت پول او به تاخير افتاده است. البته ما به کی‌روش گفتيم که دفعه بعد زودتر از اين پول تو را می‌دهيم!

وی افزود: ما از همان ابتدای کارمان در فدراسيون با اقتصاد مقاومتی پيش رفتيم اما اگر بخواهيم رشد کنيم بايد از اين وضعيت خارج شويم.

کفاشيان درباره‌ی احتمال کاهش مجدد سهميه‌های فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو هفته‌ی ديگر در مالزی برگزار می‌شود درباره‌ی سهميه‌های کشورها تصميم‌گيری می‌شود. ما در دوره‌ی قبل به خاطر اين‌که شش امتياز کم آورديم از ما سهميه کسر شد اما می‌توانيم بهتر از اينها باشيم. متاسفانه برای ورزشگاه‌هايمان بودجه‌ی کافی نمی‌گذاريم. در صورتی که اگر وضعيت ورزشگاه‌ها را بهتر کنيم امتيازمان بالاتر می‌رود. ما در آخرين صحبتی که با مسوولان AFC داشتيم توانستيم به اين توافق برسيم که ديگر امتيازی از ما کسر نشود. با اين حال کشورهای ديگر هم در حال پيشرفت هستند.

رييس فدراسيون فوتبال هم‌چنين درباره‌ی سفر خود به ماکائو و حضور در نشست شورای المپيک آسيا گفت: ما از طرف IOC به اين نشست دعوت شده بوديم. جلسه‌ای با شيخ احمد برگزار کرديم و در آن درباره‌ی توسعه‌ی فوتبال آسيا و هم‌چنين حضور بيشتر ايران در AFC و انتخابات آينده‌ی AFC صحبت کرديم.

وی در پاسخ به اين سوال که مثل اين‌که کی‌روش از فدراسيون به خاطر عدم فرجام‌خواهی برای کارت قرمز او در ديدار با کره انتقاد کرده است، اظهار کرد: قطعا وظيفه‌ی فدراسيون فرجام‌خواهی برای سرمربی تيم ملی است و ما هم با نظر کی‌روش نامه‌ای را به AFC فرستاديم.

کفاشيان در ادامه گفت: از همان ابتدای حضورم در ورزش، مهر کار در ورزش روی پيشانی من خورد. البته وظيفه‌ی ما کار کردن است اما وقتی فوتبال پيروزی کسب می‌کند نه کسی از ما تشکر می‌کند و نه کسی به من محلی می‌گذارد. در حالی که وقتی می‌بازيم همه چيز گردن کفاشيان می‌افتد. اما من به اين مسائل توجهی ندارم. آمده‌ام که به آينده‌ی فوتبال کمک کنم. ما يک مجموعه هستيم و رمز موفقيت ما هم اين است که با هم همکاری می‌کنيم.

رييس فدراسيون فوتبال در پايان درباره‌ی مجمع اخير فدراسيون و اين‌که گفته می‌شود او برای کار در فدراسيون مجوز يک ساله دارد، گفت: چنين چيزی نيست. من نگفته‌ام که مجوز يک ساله دارم. مجمع با رايی که داد تعيين کرد که من چهار سال در فدراسيون باشم و مشکلی از اين بابت وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016