جمعه 22 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توليد نرم افزاری برای به تصوير کشيدن خواب انسان، مهر

محققان طی انجام بررسی نحوه شکل گيری تصوير از سيگنالهای الکتريکی موفق به توليد نرم افزاری برای نمايش تصاوير فعاليتهای مغزی انسان در حين وقوع شدند که به اعتقاد آنها اين نرم افزار به زودی قادر خواهد بود تصاوير ناشی از خواب انسانها را نيز به تصوير بکشد.
به گزارش خبرگزاری مهر، گروهی از محققان ژاپنی ابزاری را خلق کرده اند که می تواند تفکرات ذهن و خواب انسان را همزمان با وقوع آنها پردازش کرده و بر روی نمايشگر به تصوير بکشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته محققان اين اولين بار در جهان است که تصوير سازی از فعاليتهای مغزی که انسان مستقيما آنها را مشاهده می کند ممکن شده است. با استفاده از اين تکنولوژی می توان به زودی آنچه را که افراد به عنوان خواب مشاهده می کنند را نيز به تصوير کشيد.

اين اختراع در طی تحقيق بر روی فرايند درک تصوير توسط شبکيه چشم در انسان به وجود آمد. زمانی که فرد به تصويری نگاه می کند، شبکيه چشم قدرت شناسايی تصوير را داشته و به تدريج سيگنالهای دريافتی را به صورت امواج الکتريکی به غشای بصری مغز منتقل می کند. محققان طی انجام اين تحقيقات دريافتند که چگونه سيگنالهای الکتريکی به تصاوير تبديل می شوند.

به عنوان قسمتی از اين تحقيقات دانشمندان به افراد مختلف ۶ حرف مختلف يک کلمه واحد را نشان دادند و سپس از اين تکنولوژی برای اندازه گيری فعاليتهای مغزی آنها و چگونگی بازسازی مجدد حروف بر روی نمايشگر استفاده کردند.

بر اساس گزارش تلگراف، از زمانی که زيگموند فرويد تفسير خواب خود را در قرن گذشته ارائه کرد، محققان تلاشهای گسترده ای را برای کشف راز خواب در انسانها به انجام رسانده اند که به نسبت تلاشهای فراوان به نتايج قطعی کمی دست يافته اند.

در حالی که تاکنون تنها موفقيت در اين زمينه خلق تکنولوژی برای بازسازی تصاويری از مغز بوده است به اعتقاد دانشمندان اين کشف جديد می تواند توانايی علم را در رمز گشايی از رويا و خواب و ديگر فعاليتهای مغزی در انسان افزايش دهد.





















Copyright: gooya.com 2016