جمعه 30 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چگونه به دیابت دچار نشویم، خبرآنلاین

تحقیقات نشان می‌دهد افراد بزرگسال می‌توانند با روش ساده‌ای به نام هدف‌گذاری کردن برای ورزش و رژیم غذایی خود از خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم پیشگیری کنند. این روش به این صورت است که فرد سعی می‌کند برای خود اهدافی مانند ورزش کردن به میزان مشخصی در طول هفته یا کاهش وزن خود به میزان معقولی طی یک مدت مشخص معین کرده و سعی کند به این اهداف دست پیدا کند. در صورتی که فردی در طول مدت زمان یک ساله سعی کند عادات تغذیه‌ای و وزن خود را به صورت متعادل و سالمی دربیاورد و بعد از آن به رژیم غذایی و فعالیت‌های بدنی خود پایبند باشد به میزان زیادی از بروز بیماری دیابت نوع دوم پیشگیری می‌کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دکتر پیلویکی آبستز از مرکز ملی سلامت و رفاه هلسینکی در فنلاند در این باره گفت: این روش بسیار کم‌هزینه است و در صورتی که به صورت گسترده مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند به میزان مؤثری از بروز بیماری دیابت جلوگیری کند و هزینه‌های سلامت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. دکتر آبستز این روش را روی 352 بیمار آزمایش کرده است. همه افراد مورد آزمایش بین 50 تا 65 سال سن داشتند و در خطر ابتلا به دیابت نوع دوم قرار داشتند. در این بررسی افراد به شش گروه مختلف تقسیم شدند و هر کدام شیوه زندگی خاصی را از لحاظ رژیم غذایی و فعالیت‌های بدنی در پیش گرفتند. ‌طی این روش 266 مرد و زن در طول مدت تحقیق وزن خود را کاهش دادند و سعی کردند کاهش وزن خود را حفظ کنند. در این مدت میزان فشار خون افراد بعد از سه سال به میزان طبیعی بازگشت و به این ترتیب از ابتلا به بیماری دیابت مصون ماندند. در پایان این تحقیقات فقط 12 درصد اعضای مورد بررسی به بیماری دیابت دچار شدند که این نشان از تأثیر بسیار مهم رژیم‌های غذایی، وزن و میزان تحرک بدنی در کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت است.

بیماری دیابت نوع دوم زمانی به وجود می‌آید که فردی به دلیل بروز مشکلاتی در بدنش قادر به تولید هورمون تنظیم‌کننده قند خون بدن به نام انسولین نیست. به همین دلیل قند خون در این بیماران افزایش می‌یابد. تحقیقات نشان می‌دهد چاقی بسیار در بروز این بیماری مؤثر است و با انجام حرکات ورزشی می‌توان از بروز این بیماری جلوگیری کرده و حتی آن را به تأخیر بیندازیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016