دوشنبه 11 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیابت دوران بارداری به کودک منتقل می شود، مهر

نتایج تحقیقات پژوهشگران استرالیایی نشان می دهد زنانی که از دیابت بارداری رنج می برند با خطر انتقال بیماری به کودکان خود مواجهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان موسسه گاروان در سیدنی دریافتند زنانی که از دیابت بارداری رنج می برند با احتمال بیشتری مواجهند که کودکان آنها در سنین بزرگسالی با دیابت و مشکلات اضافه وزن روبه رو شوند.

برپایه این تحقیقات، نوزادی که از مادران با دیابت بارداری متولد می شوند سوخت و ساز پایین تری دارند به طوریکه حتی با یک رژیم غذایی معمولی نیز فورا چاق می شوند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این دانشمندان کشف کردند دیایت بارداری موشهای آزمایشگاهی در جنین آنها اضافه وزن و سایر مشکلات متابولیکی را برنامه نویسی می کند.

همچنین تغییراتی در بیان برخی از نوروپپتیدها در مغز این موشها مشاهده شد. نوروپپتیدها تعادل انرژی و وزن بدن جنین را کنترل می کنند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "به تدریج که نوزادان دچار افزایش وزن می شوند در بدن آنها توانایی تولید و استفاده از انسولین کاهش می یابد که این یک علامت دیابت در مراحل اولیه است."

براساس گزارش آنسا، این نتایج نشان می دهد که یک ارتباط مستقیم میان سطح قند خون در مادر در طول بارداری و ویژگیهای متابولیکی کودک در سنین بزرگسالی ارتباط وجود دارد.

همچنین نوزادانی که از زنان با دیابت بارداری متولد می شوند به دلیل ابعاد بزرگ بدن با احتمال بیشتری روبه رو هستند که با روش سزارین متولد شوند.

دیابت بارداری به طور طبیعی از پایان سه ماهه دوم بارداری بروز می یابد. یکی از مهمترین دلایل بروز این بیماری تولید هورمونی است که در جفت تولید می شود و "پلاسنتال لاکتوژن" نام دارد. این هورمون عملکرد انسولین را مختل می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016