جمعه 29 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همکاري ناسا و مايکروسافت براي دعوت از مردم در کاوش مريخ، ایرنا

سازمان فضايي آمريکا (ناسا) و شرکت نرم افزاري مايکروسافت وب سايتي را راه اندازي کرده اند که کاربران اينترنت مي توانند با استفاده از آن مريخ را کاوش کنند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه و بر اساس اعلام ناسا و مايکروسافت، وب سايت "يک مريخي باش" از عموم مردم دعوت مي کند تا در انجام کارهاي تحقيقاتي مانند بهبود نقشه هاي سياره سرخ به دانشمندان کمک کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




"دونگ مک کوييسشن" مدير برنامه اکتشاف مريخ ناسا گفت: در نقطه اي از تاريخ قرار داريم به خاطر اطلاعات و داده هاي زيادي که از ماموريت هاي مريخ به زمين مي رسد همه مي تواند يک کاوشگر باشند.

بعنوان مثال کاربران مي توانند دهانه هاي آتشفشان بر روي مريخ را بشمارند کاري که به گفته متخصصان ناسا در گذشته به خاطر آنکه تعداد زيادي از افراد در اين پروژه حضور داشتند چالشي را خصوص اين سياره ايجاد کرده بودند.

مردم با شمارش دهانه آتشفشان ها مي توانند سن نسبي مناطق کوچکي بر روي مريخ را مشخص کنند.

همچنين از طريق اين وب سايت متخصصان مريخ مي توانند به سووالات مردم در مورد اين سياره پاسخ دهند.مهندسان مايکروسافت نيز نرم افزاري را طراحي کرده اند که مي توان با استفاده از آن به تصاوير مريخ براي استفاده هاي آن لاين، کلاس درس و همچنين کارهاي تحقيقاتي گروهي دسترسي داشت.

"مارک مرکوري" مدير يکي ازبخش هاي مايکروسافت مي گويد: جذابيت راه اندازي اين وب سايت اينترنتي در اين است که نه تنها از اين طريق مردم در مورد مريخ آموزش مي بينند و با کارهايي که ناسا بر روي اين سياره انجام مي دهد آشنا مي شوند، بلکه اين کار، گروه بزرگي از مردم را در چالش هاي واقعي درگير مي کند که کامپيوترها نمي توانند آن را حل کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016