پنجشنبه 6 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زايمان به روش سزارين سلامت نسل آينده را به خطر مي اندازد، ایرنا

دبير علمي سومين همايش ملي بارداري ايمن گفت: مداخلات غير ضروري، تولدهاي انتخابي و زايمان سزارين سلامت نسل آينده را به خطر مي اندازد.

دکتر ناهيد خدا کرمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: در حال حاضر با بحران تولدهاي انتخابي از سوي خانواده ها مواجه هستيم که خود به چالش جدي مواجه شده است .




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي گفت:‌ميزان سزارين در کشور بالاي 40 درصد است و اين نشان مي دهد که براي ترويج زايمان طبيعي و اجتناب از روش زايمان سزارين فرهنگ سازي بيشتر ضروري است.

خداکرمي با اشاره به خانواده ها با مراجعه به پزشکان تاريخ تولد نوزادانشان را تعيين مي کنند ادامه داد: يکي از سياست هاي ما در برنامه چهارم و پنچم آن است که زايمان را به صورت فيزيولوژيک با مداخله کمتر و با توانمند کردن مادران انجام دهيم.

وي در ادامه با اشاره به اينکه در اين همايش حدود 300 مقاله علمي داخلي و خارجي به دبيرخانه ارسال شده افزود: از اين تعداد 60 سخنراني علمي انجام مي شود و 200 مقاله به صورت پوستر براي مخاطبان ارايه شده است.

وي گفت : در اين همايش ميزگردهاي حاملگي هاي پرخطر ، مرگ و مير مادران، سياست هاي وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي براي مخاطبان طراحي شده است و در ميزگرد طب مکمل را در نظر داريم که بر پايه طب نوين بر مبناي حمايت از مادر در دوران بارداري و توانمند کردن و استفاده از روش هاي کاهش درد مادران است .

خستين کنگره بين المللي و سومين همايش ملي باداري ايمن در روزهاي چهارم تا ششم اسفند ماه سال جاري در تالار امام علي (ع) دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در حال برگزاري است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016