چهارشنبه 18 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پژوهشگران تاكيد كردند: بهبود سلامت رواني با تغيير سبک زندگي، ايسنا

به گفته‌ پژوهشگران آمريکايي، سلامت رواني در مواردي مانند افسردگي و اضطراب مي‌تواند با تغييراتي در سبک زندگي همانند کنترل موفقيت‌آميز بيماري‌هايي مانند ديابت بهبود يابند.

به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه مرکزي، دکتر «راجر والش» از دانشکده‌ پزشکي دانشگاه Irvine کاليفرنيا، پژوهشي را بر روي تاثيري که او «تغيير درماني سبک زندگي» مي‌نامد، مانند ورزش و تغذيه آغاز کرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين پژوهش که در نشريه‌ آمريکايي Pcychologist به چاپ رسيده است، اين روش درماني را موثر، ارزان، ساده و اغلب لذت بخش توصيف مي‌کند که تاثيرات و پيچيدگي‌هاي کمتري از درمان‌هاي دارويي دارد؛ اما نيازمند يک تلاش حمايتي و تقويتي است.

از مزاياي اين روش تغيير درماني مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:
تمرينات ورزشي احساس بهتري را در افراد ايجاد کرده و به کاهش اضطراب و افسردگي کمک مي‌کند. همچنين به بچه‌ها کمک مي‌کند تا عملکرد بهتري در مدرسه داشته باشند. قدرت تشخيص را در بزرگسالان افزايش داده و فرايند از دست دادن حافظه را در سالخوردگان به دليل افزايش سن کاهش مي‌دهد. ورزش در تشکيل و ازدياد ياخته‌هاي عصبي در مغز نيز مؤثر است.

رژيم‌هاي غني از سبزيجات، ميوه‌ها و ماهي به عملکرد بهتر بچه‌ها در مدرسه کمک کرده و با حفظ کارکرد‌هاي شناختي در بزرگسالان، علائم مؤثر در اختلالات اسکيزوفرنيک را نيز کاهش مي‌دهد.

رفتن به طبيعت مي‌تواند عملکردهاي شناختي و آسايش کلي را در افراد بهبود دهد. همچنين روابط اجتماعي خوب، بيماري‌ها و خطراتي از سرماخوردگي ساده گرفته تا سکته و بيماري‌هاي رواني را کاهش مي‌دهد.

تفريح و بازي مي‌تواند حالت دفاعي شخص را کم کند، مهارت‌هاي اجتماعي را پرورش دهد و بي‌خوابي و اختلالات اضطرابي را کاهش دهد؛ و مراقبه مي‌تواند همدلي، پايداري احساسات و هيجانات را بهبود دهد، فشار رواني و خستگي را کاهش و عملکرد شناختي را افزايش دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016