چهارشنبه 19 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيمي از صاحبان آيفون به اين گوشي اعتياد دارند، همكاران سيستم

تا پيش از آنکه آيفون وارد بازار شود، کاربران مجبور بودند قبل از سفرهاي خود نقشه‌هاي چاپ شده را در دست بگيرند، براي پيدا کردن رستوران خوب اطراف خود به همه خيابان‌ها سر بزنند، حساب‌هاي ساده را به صورت ذهني انجام دهند، تصاوير اينترنتي ويديويي را در لپ‌تاپ‌ها مشاهده کنند و ...

بسياري از کاربران هم‌اکنون به اين قابليت‌هاي آيفون عادت کرده‌اند تا آنجا که برخي کارشناسان از اين عادت با نام اعتياد نيز ياد مي‌کنند. نتايج حاصل از مطالعه جديد دانشگاه استانفورد آمريکا روي 200 دانشجو نيز اين مسئله را به اثبات رسانده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محققان اين دانشگاه براي انجام بررسي خود يک طيف درجه‌بندي شده بين يک تا 5 را در اختيار دانشجويان قرار دادند که عدد يک عدم اعتياد به آيفون و عدد 5 اعتياد کامل به اين گوشي هوشمند را نشان مي‌داد. از بين تمام شرکت‌کنندگان در اين تحقيق 10 درصد عدد 5 را انتخاب کردند، 34 درصد عدد 4 و فقط 6 درصد عدد يک را برگزيدند. در اين ميان 32 درصد کاربران هم اظهار داشته‌اند که اعتياد آن‌ها به اين گوشي کامل نيست و به همين خاطر ممکن است که يک روز در گروه معتادان به آيفون قرار بگيرند.

از بين کساني که در اين تحقيق شرکت کردند و همگي صاحب گوشي آيفون بودند، 85 درصد اين گوشي را به عنوان ساعت مورد استفاده قرار مي‌دادند و 89 درصد نيز آن را به عنوان ساعت زنگدار براي بيدار شدن از خواب به‌کار مي‌بردند. علاوه بر اين، 15 درصد آن‌ها اظهار داشتند که آيفون باعث اعتياد آن‌ها به رسانه‌هاي خبري شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016