شنبه 11 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصادفی 10 میلیون دلاری بالن ناسا را نابود کرد، مهر

بالن تحقیقاتی سازمان ناسا که تلسکوپی به ارزش 5 تا 10 میلیون دلار را به همراه داشت طی حادثه ای به یک خودرو برخورد کرد و تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بالن فضایی چند میلیون پاوندی آژانس فضایی آمریکا طی پرواز خود در بخشهایی از کشور استرالیا دچار حادثه شد و با یک خودرو برخورد کرد و از فاصله ای بسیار نزدیک از کنار تماشاگران این حادثه عبور کرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این بالن بسیار بزرگ که حامل تجهیزات بسیار گرانقیمت و حساس علمی بود در هنگام آماده سازی برای پرواز و در زمانی که مخزن آن برای پرواز از هوا پر می شد تحت تاثیر وزش تند و ناگهانی باد قرار گرفت و از طنابهای مهار کننده اش جدا شد.

باد بالن را تا مسافت 500 متر به همراه برد و پس از آن بالن قبل از سقوط کردن با یک حصار و سپس با خودروی یکی از تماشاچیان حاضر در صحنه برخورد کرد. این بالن در زمان تصادف تلسکوپی به ارزش 5 تا 10 میلیون دلار را که به منظور کنترل پرتوهای گاما طراحی و ساخته شده بود به همراه داشت.

راوی سود مدیر مرکز پرواز بالن اعلام کرد تقریبا تمامی محموله ارزشمند بالن در اثر این تصادف از بین رفته است. به گفته وی با این تصادف نه تنها میلیونها سرمایه بلکه ساعتهای بیشماری که متخصصان برای ساخت این تجهیزات صرف کرده بودند نیز از بین رفته است.

به گفته سود باد قدرتمندتر از حد انتظار بود و درست در زمانی که بالن در حال پر شدن از هوا بود آن را از زمین کنده و به همراه خود برد و به خودروی یکی از حاضران کوبید. در این میان چندین نفر از تماشاگران نیز برای نجات جان خود دویده و صحنه را ترک کردند.

بر اساس گزارش ای بی سی نیوز، هدف ناسا از پرتاب این بالن پرواز آن تا ارتفاع 40 کیلومتری بود تا در آن ارتفاع به منظور انجام آزمایشهای فیزیک - اخترشناسی مورد استفاده قرار گیرد. پس از این حادثه پر هزینه، ناسا بار دیگر پرواز بالنی مشابه را در ماه می آزمایش خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016