پنجشنبه 10 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولین تاکسیهای زیستی وارد خیابانهای نیویورک شدند، مهر

اولین خودروهای زیستی هیبریدی جایگزین تاکسیهای زرد محصول شرکت فورد شده و وارد خطوط حمل و نقل شهری نیویورک شدند.

taxi_zisti.jpg

به گزارش خبرگزاری مهر، خداحافظی با تاکسیهای زرد قدیمی نیویورک و خوشآمدگویی به خودروهای جدیدی که به محیط زیست احترام می گذارند، هوا را آلوده نمی کنند و در مصرف سوخت صرفه جویی می کنند یکی از اهداف مهم شهردار نیویورک است.

مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک سه سال قبل قول داده بود که تا سال 2012 به تدریج 13 هزار تاکسی با موتور الکتریکی وارد خطوط تاکسیرانی این شهر کند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنین اوباما رئیس جمهور آمریکا سال گذشته طرح جدید انرژی ملی را ارائه کرد و به تولیدکنندگان تاکید کرد که تا سال 2016 رقم مصرف سوخت خودروها را حداکثر باید به 35 مایل بر گالون برسانند.

اکنون عملی کردن این وعده ها آغاز شده است به طوریکه به تدریج تاکسیهای زرد قدیمی "کراون ویکتوریا" محصول شرکت فورد از سطح این شهر جمع آوری می شوند و اولین مدلهای تاکسیهای دوستدار محیط زیست به برخی نقاط این شهر راه یافته اند.

شرکت فورد نیز خط تولید تاکسیهای معروف نیویورک را در کانادا تعطیل کرده است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، در می 2007 شهردار نیویورک این قول را داد و قرار شد به مدت 5 سال هر سال 20 درصد از خودروهای هیبریدی جایگزین تاکسیهای "کراون ویکتوریا" شوند.

درحال حاضر کراون ویکتوریا نماد حمل و نقل مسافران نیویورکی است و همچنین پلیس نیز از سال 1992 از این خودروها استفاده می کند.

شهردار نیویورک به منظور تعویض این خودروها "کمیسیون تاکسی و لیموزین" را فعال کرد این کمیسیون رقابتهایی را برای طراحی "تاکسی آینده" برگزار می کند.

در حال حاضر 8 هزار نمونه تاکسی زرد کراون ویکتوریا در خیابانهای نیویورک تردد می کنند و با وجود ورود خودروهای هیبریدی هنوز مسافران ترجیح می دهند که از این تاکسیهای قدیمی استفاده کنند.

مسافران درون شهری معتقدند که هر چند این تاکسیهای جدید دوستدار محیط زیست هستند اما با افراد قد بلند سازگار نیستند به طوریکه سر و زانوی این افراد در تماس مستقیم با سقف و صندلی جلو قرار می گیرد و این افراد برای سوار و پیاده شدن نیز با مشکلاتی مواجه می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016