پنجشنبه 7 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرین رتبه بندی وبومتری دانشگاههای پزشکی - صعود دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهر

واحد علم سنجی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین نتایج رتبه بندی وبومتریک 40 دانشگاه علوم پزشکی در ایران، جایگاه این دانشگاهها را در میان نظام رتبه بندی جهانی بر اساس وب اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رتبه بندی وبومتریک بر اساس وب سایت هر دانشگاه و مراکز تحقیقاتی انجام می شود و در مطالعات وبومتریک میزان فعال بودن، اعتبار علمی و قابل مشاهده بودن فعالیت های هر دانشگاه مورد استناد قرار می گیرد.

در آخرین ویرایش این گزارش در سال 2010 میلادی، 20 هزار موسسه آموزش عالی دنیا مورد بررسی قرار گرفته اند که از آن میان اطلاعات مربوط به 12 هزار مورد برتر اعلام شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در حال حاضر 178 دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور ایران در بین 12 هزار موسسه آموزش عالی برتر دنیا قرار دارند که از این میان 138 دانشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 40 دانشگاه وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

در این رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی تهران بعد از دانشگاه تهران که دارای رتبه 899 است، دومین دانشگاه کشور و اولین دانشگاه علوم پزشکی است که این دانشگاه در حال حاضر توانسته است 44 رتبه نسبت به گزارش پیشین رتبه بندی که در سال 2010 منتشر شده بود، ارتقا داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس نظام رتبه بندی وبومتریک اکنون در رتبه جهانی 1182 قرار دارد و پس از آن، دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، اصفهان، مشهد و شهید بهشتی قرار گرفته اند.

گزارش رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس معیارهای وبومتریک از سال 2006 میلادی تاکنون هر ساله از سوی موسسه CSIC وابسته به وزارت آموزش اسپانیا، منتشر می شود ارزیابی وب سایتهای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دنیا بر اساس چهار شاخص حجم وب سایت، مشاهده پذیری وب سایت، حجم فایلهای اطلاعاتی و شاخص اسکولار (Scholar) انجام می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016