جمعه 15 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوانانی که اصلا از اینترنت استفاده نمی‌کنند در معرض خطر افسردگی قرار دارند، ایرنا

محققان می گویند نوجوانانی که زمان زیادی را صرف اینترنت می کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات سلامت از جمله افسردگی قرار دارند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی سان، مطالعات پیشین نشان داده بود ، صرف زمان طولانی برای استفاده از اینترنت با بروز مشکلاتی برای سلامت روانی مرتبط است.

این تحقیق که نتایج آن درنشریه طب کودکان منتشر شده حاکی از آن است که بزرگسالان باید زمان معقولی را صرف استفاده از اینترنت کنند و شیوه ای برای استفاده درست نوجوانان از اینترنت بیابند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این پژوهشگران داده های یک بررسی سلامت در سال 2002 سوئیس بر روی هفت هزار دانش آموز نوجوان 16 تا 20 ساله را مورد مطالعه قرار دادند.

محققان شرکت کنندگان در این مطالعه شامل دو هزار و 205 دختر و سه هزار و 906 پسر را به چهار گروه تقسیم کردند: افرادی که زیاد از اینترنت استفاده می کردند (دو ساعت و یا بیشتر در روز)، کاربران منظم اینترنت( کمتر از دوساعت در روز)، کاربران گاه به گاه اینترنت ( افرادی که در هفته یک بار به اینترنت مراجعه می کنند) و افرادی که اصلا با اینترنت کاری ندارند ( افرادی که طی ماه گذشته اصلا به اینترنت مراجعه نکردند).

آنها دریافتند افرادی که زیاد از اینترنت استفاده می کنند (دختر و پسر) بیش از کاربران منظم اینترنت در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.
این مطالعه نشان داد پسرهای این گروه در معرض خطر چاقی قرار دارند، در حالی که دخترها گرفتار کمبود خواب هستند.

نکته جالب توجه در این بررسی این بود که افرادی که اصلا از اینترنت استفاده نمی کردند بیشتر از کاربران منظم اینترنت در معرض خطر افسردگی قرار داشتند. محققان دلیل این امر را دور بودن از ارتباط با همسن و سالان می دانند.

این تحقیق موسسه پزشکی اجتماعی و پیشگیرانه در سوئیس نخستین بررسی است که نشان می دهد استفاده بسیار اندک از اینترنت نیز می تواند برای سلامت فرد مضر باشد.

محققان با تاکید بر لزوم اجتماعی بودن نوجوانان می گویند افرادی که با همسن و سالان خود در ارتباط نیستند احتمالا احساس منزوی بودن می کنند و ممکن است آسان تر در معرض افسردگی قرار گیرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016