چهارشنبه 25 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محصولات دیجیتال پرفروش پایان سال، روزنامه دنیای اقتصاد

بهار نزدیک است و با وجود سرما می‌توان نشانه‌های تغییر و دگرگونی را در حال و هوای شهر، مراکز خرید و فروش و مردم دید. این روزها اکثر مردم در تدارک خرید و نو نوار کردن و تهیه و تدارک هدایای نوروزی هستند و بازار کالاهای مختلف گرم و پررونق شده است. بازار کالاهای حوزه کامپیوتر و دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجودی که طی ماه‌های اخیر روزهای بی‌رونقی را سپری می‌کرد، اکنون می‌توان شاهد تغییر و تحولاتی در بازار این کالاها بود.
25-07.jpg

اگر سری به مراکز خرید و فروش رایانه و تجهیزات دیجیتالی بزنید عرضه کالاهای جدید، کالاهای فانتزی، جواهرنشان و... که پشت ویترین فروشگاه‌ها خودنمایی می‌کنند، توجه شما را به خود جلب می‌کند. شاید عرضه این کالاها در اوضاعی که بازار از لحاظ میزان خرید و فروش، روزهای بی‌رونقی را سپری می‌کند، عجیب باشد. اما نکته اینجا است که طی یک هفته اخیر بر تعداد مراجعینی که به قصد خرید به این مراکز مراجعه می‌کنند در حد قابل توجهی افزوده شده است. برگزاری جشنواره‌های نوروزی هم کمک بزرگی به جذب مشتری در بازار کامپیوتر بوده است؛ چرا که برخی از مراکز خرید و فروش کامپیوتر مانند پایتخت و رضا و تعداد زیادی از شرکت‌های عرضه کننده کالاهای این حوزه برای خریداران تسهیلات ویژه‌ای مانند ارائه تخفیف، ارائه هدایای نفیس به قید قرعه و... پرداخته‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هدایای دیجیتالی در بازار کامپیوتر

لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت که با قیمتی حدود 500 تا 800 هزار تومان به فروش می‌رسند، مینی لپ‌تاپ، قاب عکس‌های دیجیتالی، هارددیسک‌های اکسترنال، دی وی دی پلیر‌های اکسترنال، دستگاه‌های دی وی دی پلیر لپ‌تاپی، انواع حافظه‌های فلش با طراحی‌های خاص و جواهر نشان، اسپیکر‌های کوچک و ظریف که به لپ‌تاپ متصل می‌شوند، پایه‌های خنک‌کننده لپ‌تاپ از کالاهایی هستند که هر سال در این ایام بازار پررونقی دارند. علاوه بر اینها انواع MP3 و MP4 PLAYER نیز در بازار تقاضا بالایی دارد.

کنسول‌های بازی به ویژه ابزارهای مکمل کنسول‌ها مانند بازی‌های حرکتی MOVE، Kinect، فرمان‌های بازی و... نیز این روزها مخاطبان زیادی یافته‌اند.

هارددیسک‌های اکسترنال

از خانواده هارددیسک‌های اکسترنال از برندهای وسترن دیجیتال و سی گیت در بازار بیشتر استقبال می‌شود. پس از این برندها نیز TRANSCEND در بازار فروش خوبی دارد.
فعالان بازار می‌گویند، طی یکسال اخیر هارددیسک‌هایی با ظرفیت حافظه 500 گیگابایت در بازار پرفروش شده‌اند و اکثرا به عنوان هدیه نوروزی خریداری می‌شوند. به عنوان مثال هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال با ظرفیت 500 گیگابایت از نوع DD3 در حدود 80 هزار تومان، قیمت نمونه یک ترابایتی هارددیسک‌های این خانواده 130 هزار تومان است. قیمت هارددیسک 500 گیگابایتی سی گیت که از نوع DDR2 است نیز 68 هزار تومان و قیمت نمونه یک ترابایتی آن 119 هزار تومان است.

قاب عکس‌های دیجیتال دی وی دی پلیر

قاب عکس‌های دیجیتال که علاوه بر نمایش عکس، قابلیت پخش موزیک ویدئو را داشته و به حافظه فلش و رم هم متصل می‌شوند این روزها مخاطبان زیادی دارند.
TRANSCEND،COBY SAMSUNG و اکثر برندها در این زمینه محصولاتی را به بازار عرضه کرده‌اند. اگر قصد خرید قاب عکس دیجیتال با صفحه نمایش هشت تا ده اینچ را دارید می‌توانید با صرف مبلغی حدود 80 تا 150 هزار تومان این کالا را خریداری کنید.به عنوان مثال TRANSCEND یک نمونه هشت گیگابایتی به بازار عرضه کرده است که به صفحه نمایش هشت اینچی، دو گیگابایت حافظه داخلی و... مجهز است و با قیمت 110 هزار تومان به فروش می‌رسد. قاب عکس دیجیتال COBY نیز که قابلیت پخش موزیک ویدئو را دارد و به صفحه نمایش 10 اینچی مجهز است با قیمت 138 هزار تومان به بازار عرضه شده است. قیمت قاب عکس‌های دیجیتالی سونی هم بین 90 تا 300 هزار تومان است.دی وی دی پلیرهایی که شکل و شمایلی مانند لپ‌تاپ دارند نیز مخاطبان زیادی یافته‌اند. برندهای MARSHAL و LEONO در این زمینه محصولاتی را به بازار عرضه کرده‌اند. این دی وی دی پلیر‌های لپ‌تاپی با ظرفیت‌های حافظه مختلف از هفت گیگابایت تا شانزده گیگابایت با قیمتی حدود 130 تا 260 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند.

رشد تقاضا برای محصولات اپل

فعالان بازار معتقدند طی یکسال اخیر میزان تقاضا برای محصولاتی نظیر پلیرهای اپل به ویژه IPOD TOUCH افزایش یافته است. این کالا در ظرفیت‌های مختلف 32،8 و 64 گیگابایتی به ترتیب با قیمت 275 هزار تومان، 380 هزار تومان و 480 هزار تومان به فروش می‌رسند. قیمت MP3 و MP4 PLAYERهای این برند هم در ظرفیت‌های مختلف بین 80 تا 500 هزار تومان متغیر است.

علاوه بر اینها اپل یکسری IPOD SHUFFLE به بازار عرضه کرده است که در نگاه نخست یک مکعب رنگین کوچک به نظر می‌رسد. IPOD SHUFFLEبا ظرفیت حافظه دو گیگابایت با قیمت 85 هزار تومان و با ظرفیت حافظه چهار گیگابایت با قیمت 105 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین اپل محصولی به نام IPOD NANO به بازار عرضه کرده است که ظاهری مانند IPOD SHUFFLE دارد. ولی این دستگاه علاوه بر پخش فایل‌های MP3، قابلیت نمایش عکس و نصب نرم‌افزارهای ورزشی مانند فیتنس برای شمارش قدم‌ها را دارد. این دستگاه هم با ظرفیت حافظه هشت گیگابایت با قیمت 185 هزار تومان و با ظرفیت حافظه 16 گیگابایت با قیمت 225 هزار تومان به بازار عرضه شده است. قاب‌های گوشی IPHONE نیز در بازار فروش خوبی دارند که با قیمتی حدود 10 تا 20 هزار تومان به فروش می‌رسند. این را هم اضافه کنیم که گوشی‌های این برند و همچنین IPAD اپل در بازار از طرف تعداد اندکی به عنوان هدیه نوروزی خریداری می‌شوند.

لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت و مینی لپ‌تاپ

معمولا اکثر شرکت‌ها مانند DELL،IBM ،LENOVO ACER،MSI و... چند نمونه لپ‌تاپ ارزان قیمت با قیمتی بین 500 تا 600 هزار تومان در لیست محصولات خود دارند. این لپ‌تاپ‌ها در بازار به عنوان هدیه نوروزی انتخاب خوبی هستند. همچنین تقاضا برای انواع مینی لپ‌تاپ در بازار افزایش یافته است. به عنوان MINI 10 دل در بازار فروش خوبی دارد که قیمتی حدود 400 هزار تومان دارد یا مدل 1005PX از خانواده اسوس که قیمتی حدود 410 هزار تومان دارد یا مدل S10 از خانواده IBM LENOVO که قیمتی حدود 440 هزار تومان دارد.

هدایای تازه وارد

امسال کالاهای دیگری نظیر میزهای مخصوص لپ‌تاپ که با قیمتی بین 35 تا 115 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند، مخاطبان زیادی یافته‌اند. این میزها که قابلیت جداشدن قطعات، چرخش 180 درجه، تجهیز به پایه چرخدار و طبقات متحرک است در سه نوع با قیمت‌های مختلف 35،69 و 115 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند.

علاوه بر این شرکت BEATS یک سری هدفون جدید به بازار عرضه کرده است. این هدفون‌ها که ظاهری زیبا دارند در سه نوع STUDIO، TOUR و SOLO با قیمتی حدود 150 تا 385 هزار تومان به بازار عرضه شده است. برخی از شرکت‌ها نیز نظیر XMINI، LEMINO و... نیز اقدام به عرضه تجهیزات جانبی کامپیوتر مانند اسپیکر‌های کوچک و وب کم‌های زیبا کرده‌اند. البته این بار کالاهای فانتزی قابلیت‌های فنی خوبی دارند.

به عنوان مثال شرکت XMINI یک اسپیکر کوچک برای لپ‌تاپ به بازار عرضه کرده است که قدرت آن 5/2 وات است و به رم مجهز است. این دستگاه با قیمت 95 هزار تومان به بازار عرضه شده است. LEMINO نیز اسپیکرهایی در این زمینه با طراحی زیبا به بازار عرضه کرده است که قیمتی حدود 20 تا 40 هزار تومان دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016