یکشنبه 14 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشويق مردم به نوشيدن زياد آب اشتباه است - هر فرد متناسب با نياز بدن خود، آب مصرف كند

ايسنا - رييس انجمن نفرولوژي، تشويق مردم به نوشيدن روزانه 8 ليوان آب را در رسانه‌ها اشتباه دانست و گفت: اين در حاليست كه هر فرد بايد متناسب با نياز بدن خود اين ماده حياتي را مصرف كند.

دكتر عزت‌الله عبدي در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، افزود: چه افراد سالم و چه بيماران بايد با توجه به شرايط جسماني خود آب بنوشند چرا كه به عنوان مثال مبتلايان به نارسايي قلبي، قدرت دفع آب را ندارند و اگر اين بيماران روزانه 8 ليوان آب بنوشند، دچار عوارض مي‌شوند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در پاسخ به اين پرسش كه بيماريهاي كليوي در بين چه افرادي شايع‌تر است، گفت: در گروه‌هاي پرخطر مانند افراد مسن، مبتلايان به فشار خون بالا و ديابت، بيماري‌هاي كليوي شيوع بيشتري دارد. اشخاص داراي سابقه خانوادگي ابتلا به بيماريهاي كليوي نيز جزو گروه‌هاي پرخطر محسوب مي‌شوند و بيماري پلي كيستيك كليه و سندرم آلپورت در بين آنان شايع‌تر است البته زايمان و سزارين متعدد زنان نيز باعث افزايش احتمال ابتلاي آنان به عوارض كليوي مي‌شود.

عبدي در پايان درباره رابطه تخليه نكردن به موقع ادرار و ابتلا به بيماريهاي كليوي اظهار كرد: نبايد ادرار را مدت زمان طولاني در مثانه نگه داشت چون مثانه فشار ادرار را به اندام‌هاي فوقاني منتقل مي‌كند و اگر تخليه نكردن ادرار از مثانه به عادت تبديل شود ممكن است به سلامت كليه‌ها آسيب برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016