جمعه 20 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

iCloud از زبان آقاي اپل

همكاران سيستم - استيو جابز، مدير عامل شركت اپل روز دوشنبه 6 ژوئن خدمات رايگان تبادل اطلاعات تحت وب شركتش را با نام iCloud معرفي كرد. اين محصول جديد به كاربران اجازه مي‌دهد كه اطلاعاتي از قبيل موسيقي، عكس و ... را به اشتراك بگذارند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، جابز در اين كنفرانس كه به دعوت اپل برگزار شد، گفت: تبادل اطلاعات در اين محصول جديد در فضاي ابري صورت مي‌پذيرد و اطلاعات درخواست شده بلافاصله به دستگاه‌هاي شما ارسال خواهند شد. اپل حركت خود به سمت رايانش ابري را آغاز كرده است.

كاربران با استفاده از iCloud مي‌توانند اطلاعاتشان را روي سرويس‌دهنده شركتي مانند اپل قرار دهند و از طربق اينترنت به آن دسترسي پيدا كنند. شركت‌ها و صنايع به اين خدمات به شدت نياز داشتند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جابز كه مثل هميشه بلوز مشكي و شلوار جين پوشيده بود، با خنده گفت: همزمان‌سازي اين تبادل اطلاعات و عمليات تطبيق آن ما را ديوانه كرد! اين جمله با خنده حاضر ان همراه شد. او در ادامه گفت: اما در نهايت راه‌حلش را پيدا كرديم و مطمئن هستيم كه اين تفكر بزرگ و جديد مبناي حركت ما در آينده خواهد بود.

اين فناوري به كاربر امكان مي دهد كه اگر براي مثال آهنگي را با استفاده از icloud براي آي فون خود دانلود كند، بدون نياز به نصب يك نرم افزار يا هر كار ديگري، اين آهنگ در آي پدش هم اجرا كند.

اطلاعاتي كه روي سرويس دهنده هاي اپل نگهداري مي‌شوند يك بار در روز ذخيره سازي مي‌شوند و كاربر مي‌تواند با وارد كردن نام كاربري و رمزش به آنها دسترسي پيدا كند.

جابز همچنين افزود كه اين محصول جديد تا كنون نمونه‌اي در صنعت موسيقي و دانلود آهنگ نداشته است. ما اين محصول را رايگان عرضه كرده‌ايم و از اين بابت خوشحاليم.

در ابتداي اين كنفرانس، تمام حاضران اين مرد افسانه‌اي را كه از زمان شروع مرخصي درماني خود براي دومين بار در بين مردم حضور پيدا كرده بود، تشويق كرده و حالش را پرسيدند. جابز هم ضمن اعلام بهبودي نسبي‌اش به ابراز احساسات آنها پاسخ گفت.

جابز كه از دو سال پيش با بيماري‌هايي مانند سرطان و مشكلات كبدي دست و پنجه نرم مي‌كند، از زمان معرفي آي‌پد 2 در ماه مارس در انظار عمومي حاضر نشده بود. بعد از جابز نوبت به شيلر، مدير بخش بازاريابي محصولات اپل بود كه به معرفي نرم افزار جديد رايانه‌هاي مكينتاش با نام ليون بپردازد.

يكي از ويژگي هاي خاص اين محصول اين است كه به كاربران مكينتاش امكان مي‌دهد كه از طريق يك شبكه بي‌سيم به تبادل فايل و اطلاعات بپردازند. ليون از ژوئيه امسال با 29.99 دلار هزينه اشتراك ماهيانه در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد. همچنين مي‌توان با پرداخت 129 دلار از هم‌اكنون در صف خريداران آن قرار گرفت.

فارستل يكي از مديران بخش سيستم عامل آي فون و آي‌پد اپل هم روي صحنه رفت و جزئيات iOS5 را شرح داد. اين سيستم عامل جديد امكانات فراواني دارد.


او همچنين گفت: تا‌كنون 200 ميليون دستگاه تحت سيستم عامل iOS به فروش رفته و 14 ميليارد نرم‌افزار مربوط به آن نيز از فروشگاه تحت وب اپل دانلود شده است. اپل همچنين در طول 14 ماه، 25 ميليون آي‌پد در سطح دنيا فروخته است.

جابز و ديگر مديران اپل در اين گفت‌وگو بارها پايان كار رايانه‌هاي شخصي را اعلام كردند و گفتند: حركت ما به سمتي است كه رايانه‌هاي شخصي را به ابزاري ساده و بي‌ارزش تبديل كنيم و ديگر از آنها براي فعال كردن آي‌پد يا به‌روز رساني نرم افزار استفاده نخواهيم كرد.

فارستل در اين زمينه افزود: با آي پد و iCloudمردم را به دنياي بعد از رايانه‌هاي شخصي دعوت خواهيم كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016