شنبه 28 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشمندان اعلام كردند: سفيد شدن موها را مي‌توان درمان كرد، فارس

خبرگزاري فارس: دانشمندان به تازگي دليل سفيد شدن موها را پيدا كردند و معتقدند پتانسيل درمان اين پديده وجود دارد.

به گزارش خبرگزاري فارس، بسياري از افراد سفيد شدن مو را شروع پيري مي‌دانند و با شروع اين پديده دچار ناراحتي و نگراني مي‌شوند. تحقيقات جديدي كه به تازگي انجام شده است دليل سفيد شدن مو را مشخص كرده و پتانسيلي براي درمان و جلوگيري تغيير رنگ موها ارائه مي‌كند.

محققان مركز پزشكي لانگون دانشگاه نيويورك معتقدند كه اختلال در ارتباط بين سلول‌هاي بنيادي فوليكول‌هاي مو با سلول‌هاي بنيادي "melanocyte " مي‌تواند دليلي براي سفيد شدن موها باشد.

"melanocyte " رنگ‌دانه‌هاي توليد كننده سلول‌هاي رنگي مو هستند و فوليكول‌ها نيز سلول‌هاي بنيادي هستند كه وظيفه رشد موهاي جديد را بر عهده دارند.

مايومي ايتو سرپرست اين تحقيقات گفت: ما هميشه اين را مي‌دانستيم كه همكاري سلول‌هاي بنيادي فوليكول‌ها و "melanocyte " باعث رشد و رويش موهاي رنگي مي‌شده است اما دليل دقيق آن را نمي‌دانستيم.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين پژوهشگران در اين مطالعات از مدل‌هاي موشي استفاده كردند و روي آن‌ها آزمايش‌هايي انجام داده‌اند تا متوجه چگونگي همكاري اين سلول‌هاي بنيادي در رشد نسل جديد موها و رنگ آن‌ها شوند.

اين محققان معتقدند با شناخت چگونگي همكاري اين سلول‌هاي بنيادي دليل سفيد شدن موها را پيدا كرده‌اند و مي‌توانند درماني را براي اين پديده كه در بسياري از اوقات باعث ايجاد ناراحتي و افسردگي در افراد مي‌شود، ارائه كنند.

نتايج اين تحقيقات در مجله علمي "سلول " منتشر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016