جمعه 11 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

60 درصد سرطان‌ها در صورت درمان به موقع بهبود مي‌يابند، ایسنا

يک فوق تخصص انکولوژي و پيوند مغز استخوان، با بيان اين كه 60 درصد سرطانها قابليت درمان دارد، خاطرنشان كرد: متاسفانه اغلب افراد دير متوجه بيماري مي‌شوند بنابراين افراد بايد به نشانه‌هاي موجود در بدن خود توجه داشته باشند و تغييرات بدن خود را ناديده نگيرند و طبيعي تصور نکنند چرا که اين بيماري در مراحل اول بدون درد است و تا هنگامي كه فرد احساس درد نداشته باشد به پزشک مراحعه نمي‌کند.

دکتر محمد عباسي در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه همدان،عنوان کرد: سرطان دستگاه گوارشي در حال افزايش است چرا که ميزان تحرک مردم کاهش يافته و استفاده از غذاهاي پرچرب مضر در حال افزايش است که يکي از بدترين نوع سرطانها است.

وي افزود: ميزان شيوع سرطان پستان در زنان و سرطان پروستات در مردان بيشتر است و در هر دو جنس سرطان دستگاه گوارش شيوع بيشتري دارد.

دكتر عباسي در ادامه گفت: يکي از دلايلي که سرطان در حال افزايش است پيشرفت تکنولوژي و افزايش فرهنگ عمومي است چرا که در اين صورت تشخيص بسياري از اين گونه بيماري‌ها بهتر شده است.

وي درباره ارتباط مشاغل با ميزان شيوع سرطان گفت: شيوع نوع سرطان با مشاغل، بستگي به نوع شغل دارد به طوري که افرادي که مدام در معرض آفتاب هستند خطر ابتلا به سرطان پوست در آنها بيشتر است.

وي ادامه داد: در شرايطي که افراد با مواد شيميايي يا نور مستقيم آفتاب سر و کار دارند يا در کارخانجات صنايع چرم و کارخانجات صنايع چوب کار مي‌کنند و راديولوژيستها بيشتر در معرض اين نوع خطرات هستند.

دکتر عباسي اظهار کرد: استرس در ايجاد سرطان تاثيري ندارد اما در تسريع ابتلاي فرد دخالت دارد.

وي بيان کرد: درمان سرطان بالقوه امکان پذير است اما به شرطي كه فرد مبتلا به موقع به پزشک مراجعه کند.

اين پزشک فوق تخصص گفت: در صورتي که هر زخمي به هر دليل در بدن ايجاد شده به راحتي بهبود نيابد بهتر است به پزشک مراجعه کند چرا که بهبود نيافتن زخم مي تواند يکي از دلايل سرطان باشد.

وي توصيه کرد: در صورتي که افراد نشانه‌هايي از قبيل بهبود نيافتن زخم به راحتي، خونريزي از بيني، وجود خون در مدفوع، مدفوع سياه رنگ، تغيير اجابت مزاج، خونريزي غيرطبيعي زنانگي، گرفتگي بيش از حد بيني به شکل مزمن، توده‌هاي بدون دردي که در مدت يک ماه از بين نرود، فرو رفتگي نوک سينه، تغيير رنگ پوست سينه و تغيير شکل پوست سينه به صورت پوست پرتقال بايد به پزشک مراجعه کنند چرا که پيشگيري بهتر از درمان است که حتي در صورت وجود بيماري احتمال بهبودي در صورت اقدام سريع بالاست.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دکتر عباسي خاطرنشان کرد: نام ديگر سرطان، بيماري سن است. افراد با افزايش سن بيشتر در معرض خطر قرار مي گيرند بنابراين بايد به پيشگيري توجه بيشتري داشته باشند.

وي اظهار کرد: افراد در صورت وجود هر نوع درد معده که در مدت طولاني بهبود نمي‌يابد حتما به پزشک مراجعه کنند.

وي خاطرنشان کرد: بهترين راه درمان، پيشگيري است که افراد مي‌توانند با ورزش کردن، پرهيز از عوامل خطرساز سرطان از قبيل دود سيگار و مواد شيميايي، واکسيناسيون عليه هپاتيت B، واکسيناسيون عليه HPV در خانمها، عدم قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، تغذيه مناسب و استفاده از سبزيجات، کاهش مصرف چربي، کنترل وزن و کاهش مصرف غذاهاي کبابي از بروز سرطان جلوگيري کنند.

وي در پايان گفت: افراد هوشياري بيشتري داشته باشند و با توجه به اين که پيشگيري از اين بيماري بسيار ساده است با رعايت اين اصول مي توانند از ابتلا به اين بيماري در امان باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016