چهارشنبه 16 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز بکار رسمی ايميل ايرانی، مهر

معاون سازمان فناوری اطلاعات از آغاز به کار رسمی ايميل ايرانی "ايران دات آی آر " خبر داد و گفت: اين سرويس دهنده می تواند بدون هيچگونه محدوديتی به هر تعداد تقاضا برای دريافت پست الکترونيکی پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سازمان فناوری اطلاعات هفته گذشته با ارسال پيام کوتاهی به برخی از مشترکان موبايل از آغاز به کار سرويس ايميل درگاه ملی خدمات الکترونيکی ايران خبر داد و از کاربران اينترنت خواست برای ايجاد و ثبت پست الکترونيکی ايرانی به درگاه IRAN.IR مراجعه کنند.

علی اصغر انصاری - معاون سازمان فناوری اطلاعات ايران در گفتگو با خبرنگار مهر در تشريح چگونگی عملکرد ايميل ايرانی و آغاز بکار رسمی آن اظهار داشت: پست الکترونيکی درگاه ملی ايران پيش از اين به صورت آزمايشی به بهره برداری رسيده بود و هم اکنون با حل مشکلات فنی می تواند به صورت عمومی به مراجعه هر تعداد کاربر برای دريافت ايميل پاسخ دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بيان اينکه در اين مرحله کاربر بايد با پرکردن فرم اطلاعات اوليه خود، مانند ثبت نام در ديگر سرويس دهنده های ايميل عمل کند، ادامه داد: برای ايجاد يک ايميل چه از نوع داخلی و چه از نوع خارجی آن، ابراز هويت کاربر الزامی است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات با تاکيد براينکه ايميل "ايران" در کنار ديگر ايميلهای داخلی سرويس دهی خود را آغاز کرده و در داخل کشور ميزبانی می شود، به وجود برخی نواقص در شروع به کار اين سرويس اشاره کرد و گفت: هر سرويس در آغاز به کار خود قطعا با مشکلاتی روبرو بوده و ممکن است شرايط آن قابل رقابت با ديگر سرويس ها نباشد اما ايميل "ايران" مزايای رقابتی خود را داشته و به تدريج و با امکانات در دست ارائه به طور قطع ايميل "ايران" نيز قابل رقابت با ديگر سرويس دهنده ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کاربران اينترنت می توانند در کنار تمامی پست های الکترونيکی که هم اکنون دارند و از آن بهره می برند از سرويس دهنده ايميل ايرانی "ايران دات آی آر" هم استفاده کنند.

انصاری تاکيد کرد که اقبال مردم به سرويس دهنده های اينترنتی تنها مختص به امکانات فنی نيست و بسيارند سرويس هايی که از سوی غولهای فناوری ارائه می شوند اما مورد استقبال قرار نمی گيرند و برای آنکه کاربران به استفاده از ايميل ايرانی که برای تقويت توان فنی داخلی و حفظ هويت ايرانی ايجاد شده ترغيب شوند، درصدد راهکار ارائه مدلهای کسب و کار جديدی هستيم که بتواند کاربران را جذب کند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ايران با اشاره به موتور جستجوی بومی در کشورهايی مانند چين، کره و روسيه که نسبت به موتورهای جستجوی گوگل و ياهو رتبه اول را در اين کشورها دارند، گفت: استفاده از فناوری های بومی که با استفاده از توان فنی داخل هر کشوری ايجاد می شود به کاربری های داخلی پر استفاده نيز مربوط است.

انصاری با اشاره به فراخوان همکاری با بخش خصوصی برای پروژه موتور جستجو و ايميل بومی که با هدف رونق کسب و کار در اين بخش اعلام شده است، تاکيد کرد: ايميل ايرانی در حجم پيوست محدوديت ندارد و کاربران براساس نياز خود می توانند فايل های پرحجم را نيز از طريق اين سرويس ارسال کنند.

اين مقام مسئول تاکيد کرد که در آينده نزديک برای استفاده از خدمات دولت الکترونيک استفاده از ايميل ايرانی برای دستگاههای خدمات دهنده و نيز خدمات گيرندگان الزامی و برای تمامی مردم داشتن يک آدرس ايميل بومی ضروری خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016