چهارشنبه 16 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آنتی‌ويروس‌های برتر را بشناسيد، ايسنا

ليست مقايسه‌ای آنتی‌ويروس‌های شناخته شده برای کاربران اينترنت، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در دنيای مجازی سرشار از خطر و ناامنی اين سپرهای امنيتی و ديوارهای مستحکم هستند که حرف برای گفتن دارند چراکه پشت بسياری از افراد يک جامعه، کشور و حتی يک جهان به آن‌ها گرم است.

اين وظيفه خطير در دنيای امروز بر گردن شرکت‌های امنيتی و نرم‌افزارهای ايمن گزارده شده است و کاربران رايانه‌يی و مخصوصا فضای مجازی سيستم‌های خود را اول به اين نرم‌افزارها مجهز کرده و بعد به آن‌ها سپرده‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نرم‌افزارهايی همچون کسپرسکی، مکافی و پاندا در سمت لشکر دوست و حاميان سيستم‌های رايانه‌يی ديده می‌شوند و اين خود موضوعی برای رقابت بين اعضای اين تيم و سازندگان آن‌ها به وجود آورده است تا حتی شده با به روزآوری‌های سريع و به هنگام و جلوتر از رقبای خود، روزنه‌ای برای نفوذ به خرابکاران نگذارند و با اين وجود گاهی خود را به شکل لشکر روبه‌رو درآورده تا با نفوذ در بين آن‌ها چيدمان‌شان را رصد کرده و در موقعيتی مناسب ضربه کاری را وارد آورند.

حال مرکز ماهر به مقايسه اين آنتی‌ويروس‌ها در تيرماه پرداخته تا توانمندی آن‌ها را شناسايی و بدافزار‌ها را به ديگران بشناساند و الگويی مناسب را برای کاربران به تصوير بکشاند و حتی علاوه بر اينها جايگاه هر آنتی ويروسی را در بين رقبا نشان دهند.

در اين گزارش آمده است:

آنتی ويروس G-DATA با ۹۶ درصد تشخيص درست و ۱ درصد تشخيص اشتباه در صدر جدول، KASPERSKY با ۹۵ درصد تشخيص موفق و ۱ درصد ناموفق رتبه دوم و NOD۳۲،NORTON،BITDEFENDER هرکدام با ۹۰ درصد تشخيص درست و ۱ درصد خطا رتبه سوم را مشترکا به خود اختصاص دادند.

پس از آن‌ها AVIRA ،PANDA ،F-secure به ترتيب هرکدام با ۸۹ ،۸۷ ،۸۴ درصد موفقيت و ۱ ،۲ ،۱ درصد خطا در رتبه‌های چهارم تا ششم ايستادند.

IMEN و AMNPARDAZ ،TREND-MICRO ،MCAFEE ،AVG ،SOPHOS ،AVAST نيز هرکدام به ترتيب رتبه‌های هفتم تا آخر را از آنِ خود کردند.

اميدواريم با اهميت به توليد و خدمات داخل در حوزه فن‌آوری اطلاعات روز به روز شاهد اضافه شدن اسامی ايرانی در اين ليست باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016