چهارشنبه 16 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۰ سرويس گوگل بسته می شوند، مهر

گوگل اعلام کرد که با هدف مرتب کردن سرويسهای متعدد خود قصد دارد ۱۰ سرويس کوچک را تعطيل و در عوض بر روی سرويسهای بزرگتر تمرکز کند.


به گزارش خبرگزاری مهر، گوگل در حال خانه تکانی است. اين شرکت آمريکايی تصميم گرفته است سرويسهای متعدد خود را با حذف ۱۰ سرويس کوچکتر و تمرکز بر روی سرويسهای بزرگتری چون Google+ کمی مرتب کند.

سرويسهايی که قرار است در اين خانه تکانی نوروز پاييزی گوگل حذف شوند احتمالاً از سوی بسياری از کاربران شناخته شده نيستند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين ۱۰ سرويس عبارتند از: "گوگل پک" و "گوگل دسک تاپ"، سرويسهای "جوابگويی اجتماعی" Aardvark، "فست فليپ"، Image Labeler، "نوت بوک"، "سايد ويکی"، Google Web Security، Google Maps API ويژه سيستمهای فلش و Subscribed Links.

در کمتر از چندماه اين بخشها بسته و پرسنل آنها در ساير بخشها تقسيم می شوند. اين اولين بار نيست که گوگل سرويسهای خود را کاهش می دهد. دو ماه قبل نيز شرکت مانتين ويوو بخش لابراتوار Google Labs را تعطيل کرد.

اما نسبت به گذشته، گوگل استراتژيهای جديدی را در پيش گرفته است. لری پيج، بنيانگذار و رئيس هئيت مديره گوگل در اين خصوص توضيح داد: "اين عمليات موجب می شود که خدمات ساده تری به کاربران ارائه شود و تجربه کلی استفاده از گوگل برای آنها بهبود يابد."

علاوه بر تمرکز بر روی Google+ ، شرکت مانتين ويوو قصد دارد با توسعه بيشتر سيستم عامل آندروئيد در توسعه نرم افزارهای بخش تلفنهای همراه هوشمند و تبلتها پيشرفت کند و همچنين خود را برای ورود به بازار سخت افزارهای موبايل نيز آماده کند.

درحقيقت، گوگل ماه گذشته بخش وسيعی از شرکت موتورولا را خريداری کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016