شنبه 19 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روش جديد درمان تومور داخل چشمي كودكان با موفقيت انجام شد، ایرنا

روش جديد درمان شايع ترين تومور داخل چشمي كودكان (رتينوبلاستوما) در بيمارستان حضرت رسول(ص) با موفقيت انجام شد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران ،‌ فوق تخصص انكولوژي چشم با بيان اينكه براي اولين بار است كه با كمك روش درماني بيماران مبتلا به رتينوبلاستوماي پيشرفته در كشور درمان مي شوند، بر نقش اطلاع رساني و آموزش عمومي در تشخيص زودهنگام اين بيماري تاكيد كرد.

دكتر مسعود ناصري پور در خصوص اهميت بكارگيري روش تزريق موضعي شيمي درماني را تكميل چرخه درمان بيماران مبتلا به رتينوبلاستوما خواند و افزود:ما در بيمارستان هاي رسول (ص ) و فارابي هر روش درماني را كه در سطح دنيا براي درمان اين نوع بيماري بكار گرفته مي شودانجام مي دهيم.

وي با اشاره به مزاياي بكارگيري اين روش افزود: وقتي شيمي درماني از طريق سيستماتيك انجام مي شود عوارض ناشي از آن تمام بدن را درگير مي كند ولي آثار سوء بكارگيري از اين روش موضعي است؛ هرچند كه نبايد فراموش كنيم اين يك روش شيمي درماني است و عوارض خاص خود را دارد.

فوق تخصص انكولوژي چشم با تاكيد بر اينكه بكارگيري روش تزريق موضعي شيمي درماني تنها با تشخيص متخصص و در شرايط خاص صورت مي گيرد افزود: تنها در موارد پيشرفته و در صورتي كه بيماري به ساير روش هاي درماني جواب ندهد از اين روش استفاده مي كنيم.

وي با بيان اينكه هميشه احتمال عود اين بيماري وجود دارد تصريح كرد: يكي از مشكلات اساسي در درمان اين بيماران عود بيماري است چنانچه در مدت يكسال پس از آخرين مرحله درمان عودي صورت نگيرد با احتمال بيش از 90 درصد مي توان گفت كه بيمار بهبودي كامل پيدا كرده است.

گفتني است تا قبل از سال 1380 بيماران مبتلا به تومورهاي چشمي براي درمان به خارج از كشور اعزام مي شدند اما از 10 سال پيش با راه اندازي بخش انكولوژي چشم در بيمارستان حضرت رسول(ص ) تمام خدمات درماني اين نوع بيماران در داخل كشور انجام مي شود و تاكنون نتايج خوب و قابل قبولي داشته است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در توصيه خود به خانواده ها تاكيد كرد: متاسفانه بيماران وقتي مراجعه مي كنند كه بيماري در مراحل پيشرفته است در نتيجه ميزان موفقيت در حفظ چشم و سلامت بيمار كمتر مي شود بنابراين آگاهي رساندن به والدين در زمينه علائم بيماري بسيار با اهميت است.

وي با اشاره به نشانه هاي بروز اين بيماري گفت: يكي از علامت هاي مهم ديده شدن مردمك سفيد رنگ يا لوكوكوريا است كه والدين ممكن است احساس كنند چشم هاي كودكشان در تاريكي برق مي زند و مي درخشد ولي با وجود اينكه متوجه علامت بيماري مي شوند به آن اهميتي نمي دهند و به دنبال تشخيص و درمان آن نيستند.

ناصري پور ادامه داد: علامت ديگر بيماري انحراف چشم است كه ممكن است والدين خيلي جدي نگيرند و آن را با انحراف چشمي مادرزادي اشتباه بگيرند و از درمان آن غفلت كنند در نتيجه آشنايي والدين به اين علائم و مراجعه بموقع آنان مي تواند در درمان موفق تومور داخلي چشمي بسيار كمك كننده باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016