شنبه 7 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عواملی که مانع از کاهش وزن می‌شوند، ايسنا

آيا شما هم از آن دسته افرادی هستيد که با وجود ورزش کردن، تغذيه سالم و کنترل شديد اشتهای خود، باز هم نتوانسته‌ايد وزنتان را کاهش دهيد؟ اما مشکل کجاست؟

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، کارشناسان بهداشت عمومی توصيه می‌کنند که محدود کردن الگوی غذايی و حتی ورزش کردن در چند سال اخير زندگی، فاکتورهای کافی برای کاهش وزن نيستند بلکه تلاش برای لاغر شدن بايد روندی مداوم باشد که تمام عادات روزانه زندگی را شامل شود.

سايت اينترنتی مديسين نت در اين مقاله به شش عامل اصلی اشاره کرده است که مانع از عملکرد و تاثير مناسب برنامه‌های کاهش وزن می‌شوند. اين عوامل عبارتند از:




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




۱-‌ رژيم غذايی غلط: شايد شما از خوردن غذاهای سرخ کرده و ادويه‌دار خودداری کنيد اما آيا جايگزين مناسبی مانند غلات سبوس‌دار برای آن در نظر گرفته‌ايد؟ به علاوه اگر تصور می‌کنيد که با نخوردن يک يا دو وعده غذايی می‌توانيد به رژيم لاغری خود کمک کنيد بايد بدانيد که اين کار فقط منجر به پرخوری در طول روز می‌شود. بهترين برنامه غذايی برای هر فرد سه وعده در روز غذای اصلی همراه با ميان وعده‌های مغذی و مناسب بين اين سه وعده است.

۲- پايين بودن فعاليت بدنی: اگر تصور می‌کنيد يک زمان مشخص برای ورزش کردن در روز کافی است بايد بدانيد که دستيابی به نتيجه دلخواه و مناسب نياز دارد فعاليت بدنی خود را تا حدود ۶۵ تا ۸۵ درصد افزايش دهيد به طوری که ضربان قلبتان تند شده و به حداکثر برسد.

۳- مصرف زياد کالری مايع: مصرف زياد هر نوع کالری مايع همانند چای، قهوه يا آب ميوه‌های شيرين می‌تواند تمام زحمات شما را برای کاهش وزن هدر بدهد. بنابراين توصيه می‌شود از نوشابه‌های سبک مثل شير بدون چرب يا آب سبزيجات استفاده کنيد.

۴- استرس بيش از حد؛ استرس در هر قالبی چه جسمی و چه روانی يک مانع اصلی برای ثمربخشيدن برنامه‌های کاهش وزن است. استرس موجب توليد هورمون کورتيزول در بدن می‌شود که حاصل آن کاهش مقاومت انسولينی و افزايش تجمع چربی‌ها در بدن است. برای پيشگيری از استرس از تکنيک‌های آرامش بخش استفاده کنيد.

۵-خواب نامناسب؛ بی‌خوابی هم مثل استرس توليد هورمون ذخيره کننده چربی را افزايش می‌دهد. بعلاوه هر نوع اختلال الگوی خواب می‌تواند موجب اضافه وزن شود.

۶- نداشتن اراده: در نهايت تمام اين تلاش‌ها به اراده شما برای تداوم انجام برنامه‌های کاهش وزن بستگی دارد. اگر به اندازه کافی برای اين کار انگيزه نداريد يا يک تلاشگر منفعل هستيد، توصيه ما را باور کنيد که به نتيجه نخواهيد رسيد. با قلب و ذهن خود روی تلاشتان متمرکز شويد اما هيچگاه اراده را با زياده روی و افراط اشتباه نگيريد گاهی اوقات کاهش اراده نشانه اين است که بدنتان به استراحت و زمانی برای بهبود يافتن از فشارها و استرس‌ها نياز دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016