پنجشنبه 10 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرصتهای از دست رفته مایکروسافت در بازار تبلتها، مهر

گزارش یک موسسه تحقیقاتی نشان می دهد اگر ورود مایکروسافت به بازار تبلتها با تاخیر انجام شود احتمال موفقیت این شرکت برای عرضه یک محصول قابل رقابت با "آی- پد" کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به اعتقاد موسسه تحقیقاتی "فارستر"، مایکروسافت می تواند دیر به بازار تبلتها برسد و این ورود دیرهنگام موجب شود علاقه به داشتن یک تبلت برپایه ویندوز 8 کاهش یابد و غول نرم افزاری دنیا را در رقابت با گوگل و اپل در شرایط دشواری قرار دهد.

در حقیقت، پیش از این مایکروسافت وقتی با ویندوز فن به بازار موبایل رسید که از رقابت فشرده میان سیستم عاملهای iOS، آندروئید، بلاک بری RIM و سیمبیان زمان زیادی می گذشت و اکنون نیز شرکت ردموند می تواند با خطر پرداخت هزینه های سنگین تاخیر در بازار تبلتها مواجه شود.

برپایه گزارش فارستر، اگر تبلتهای برپایه ویندوز در زمانی به بازاری برسند که بخش وسیعی آن در اختیار "آی- پد" قرار دارد و تبلتهای برپایه "آندروئید" به سرعت درحال توسعه هستند دیگر فرصتی برای پیشرفت نخواهند داشت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تنها امید مایکروسافت در بازار تبلتها ویندوز 8 است. این سیستم عامل به خاطر برخورداری از یک تداخل با ساختار نوسازی شده و توانایی عرضه یک تجربه جدید بر روی تبلتهای حساس به لمس، باید بتواند قابلیت همکاری میان رایانه ها و تبلتها را تسهیل کند.

این سیستم عامل جدید از نیمه سال 2012 وارد بازار خواهد شد این درحالی است که نظرسنجی فارستر نشان می دهد درحال حاضر علاقه کاربران آمریکایی به تبلتهای آینده برپایه ویندوز 8 از 46 درصد در ابتدای سال 2011 به 25 درصد در سه ماهه سوم سال 2011 کاهش یافته است.

همچنین در این نظرسنجی تنها 21 درصد از کاربران اظهار داشتند که آماده خرید یک تبلت مایکروسافت هستند.

براساس گزارش وب نیوز، احتمال دارد که اولین تبلت مایکروسافت برپایه ویندزو 8 را شرکتهای نوکیا و یا سامسونگ عرضه کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016