شنبه 20 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشخيص زودرس تومورهای خوش خیم فک و صورت قابل درمان است

یک جراح دهان، فک و صورت گفت: تشخیص زودرس تومورهای فک و صورت که معمولا به شکل زخم های طول کشیده بروز می‌یابند با نتایج بهتر و آسان‌ترعمل جراحی همراه است.

دکتر حسن تودشکی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: برداشتن تومورهای خوش خیم فک و صورت یکی از موارد جراحی فک و صورت است که معمولا به صورت سرپایی درمان می‌شود.

این جراح دهان، فک و صورت در مورد تومورهای بدخیم خاطرنشان کرد: تومورهای بدخیم فک و صورت معمولا بزرگ می‌شوند و تمام ناحیه دهان را در برمی‌گیرد برای بازسازی ناحیه فک وصورت به یک جراح عروق نیز احتیاج است.

وی پیرامون تومورهایی که در نسج نرم دهان وجود دارد، اظهار داشت: تومورهای در دسترسی که در نسج نرم دهان وجود دارد عمل جراحی فک و صورت را آسان‌تر می‌کند ولی تومورهای داخل استخوانی مقادیر زیادی از نسج نرم دهانی را از بین می‌برد و بازسازی را سخت‌تر می‌کند.

دکتر تودشکی درمورد تومورهای بدخیم در ناحیه فک و صورت، اظهار کرد: ثابت شده است که تومورهای بد خیم می‌تواند هم جنبه ارثی داشته باشد و هم جنبه اکتسابی که تومورهای اکتسابی معمولا بر اثر تحریک دندان‌های مصنوعی بوجود می‌آید و سلامتی دندان‌ها را در سنین بالا تهدید می‌کند.

این دانشیار جراحی دهان، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بازسازی‌هایی که در این ناحیه صورت می‌گیرد، گفت: همزمان با عمل جراحی فک و صورت، پیوند نسج نرم و عروق هم انجام می‌شود که برای از بین بردن تومورها از رادیوتراپی، پرتودرمانی و شیمی درمانی استفاده می‌شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی پیرامون درمان به موقع و سریع تومورهای فک و صورت گفت: جراحی تومورهای فک و صورت باید قبل از رسیدن به اندام های حیاتی انجام شود و مجاورت این ناحیه با ارگان های حیاتی مثل مغز، فک، دهان و حلق موجب می شود که به محض مشاهده تومورها درمان صورت بگیرد.

دکتر تودشکی در پایان تاکید کرد: فرد به محض مشاهده هرگونه زخمی که بیش از سه هفته طول بکشد و همچنین هرگونه تغییر رنگ در ناحیه فک و صورت باید سریعا به پزشک مراجعه کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016