چهارشنبه 10 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نوجوانان چاق با خطر بیماری کلیه مواجه هستند

خبرگزاری فارس: تحقیقات اخیر حاکی از آن دارد که نوجوانان چاق احتمال ابتلا به بیماری کلیه در بزرگسالی را دارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، محققان دریافتند که نوجوانان چاق و دارای اضافه وزن ممکن است در معرض خطر بیشتری در ابتلا به بیماری کلیه پیشرفته در دوران بزرگسالی قرار گیرند.

بر پایه این گزارش، کریستین جوهانسون، استاد بخش نفرولوژی در دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو گفت: این تحقیقات نشان می‌دهد که با کاهش وزن می توان ابتلای بیماری کلیه را کاهش داد.

در این تحقیقات، یک تیم به رهبری دکتر آصف ویوانته، داده‌های جمع آوری شده تقریبا 1.2 میلیون نوجوان 17 ساله را بین ژانویه 1967 و دسامبر 1997 مورد بررسی قرار دادند.

محققان با پیگیری بیش از 30 سال دریافتند که بیش از 700 مرد و 160 زن در پایان مرحله بیماری کلیوی است.

این تحقیقات همچنین نشان داد افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند بیشتر در معرض بیماری‌های پیشرفته کلیوی قرار می‌گیرند این درحالی است که خطر برای افراد غیردیابتی با اضافه وزن نیز وجود دارد.

نویسنده این تحقیقات گفت: اگر چه نتایج دیابت [پایان مرحله بیماری کلیوی] با خطرات افزایش 6 برابری و 19 برابری اضافه وزن در میان نوجوانان قابل توجه بود نتایج به دست آمده ارتباط قابل توجه بین BMI و غیردیابتی، پایان مرحله بیماری کلیوی را نشان داد.

BMI) Body Mass Index) شاخص توده بدن نشانگر مقدار چربی در بدن بر اساس قد و وزن می‌باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دکتر دیوید کاتز، مدیر مرکز تحقیقات پیشگیری دانشگاه ییل، درباره این تحقیقات گفت: عوامل مختلفی از جمله سبک زندگی افراد و محیط‌ زندگی آنان می‌تواند دلیلی برای ابتلا به چاقی و بیماری‌های کلیوی باشد.

کاتز گفت: در این مورد، این یافته ها نشان می‌دهد چاقی یک عامل مهم خطرناک برای ابتلا به بیماری کلیوی مرحله نهایی است که بسیاری از این ممکن است به دیابت منجر شود.

وی افزود: این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که چاقی ممکن است منجر به نارسایی کلیه نیز حتی زمانی که دیابت توسعه نیافته،‌ بشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016