Sunday, Feb 5, 2017

صفحه نخست » مهدی خزعلی بازداشت شد

mahdiKhazali_mall.jpgساعتی قبل مهدی خزعلی توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار «آمدنیوز»، مهدی خزعلی در برابر دفترش توسط مأموران سپاه پاسداران بازداشت شد.

وی اعلام کرده که از لحظه بازداشت از خوردن آب و غذا امتناع و اعتصاب غذای خشک خواهد کرد.

خزعلی روز چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در نشست سرای اهل قلم با قرائت بیانیه‌ای اعلام کرد: «۲۲ بهمن از خانه‌های‌مان بیرون نمی‌آییم و سیاهی لشگر اعداء نخواهیم شد! به خیابان نمی‌آییم تا قتل و غارت، جرم و جنایت، جهل و حماقت و حبس و اسارت را تایید کنیم. ۲۲ بهمن به احترام آزادی و دموکراسی در خانه می‌مانیم تا خودکامگان و انحصارطلبان، غارتگران و چپاولگران، دزدان و اختلاسگران در خیابان تنها بمانند. تا مردم هیئت مرتزقه - که بر خوان گسترده انقلاب نشسته و «حتی اذا بلغت الحقوم» خورده‌اند - را بشناسند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «سالها است که حضور مردم را مصادره به مطلوب کرده‌اند، با هزار ترفند مردم را به خیابان کشانده و سپس همه را به نفع خویش مصادره کردند و نام این حضور را تأیید و بیعت گذاشتند! از عروسک‌های خیمه شب بازی، نمایش عروسکی، نمایش خیابانی و هنرپیشه‌ها استفاده ابزاری کردند تا مردم را به خیابان کشند و سپس همه را یک‌جا مصادره کنند!»

به نظر می‌رسد خشم برخی لایه‌های امنیتی در جمهوری اسلامی از این فراخوان، باعث بازداشت مهدی خزعلی شده است.

هنوز مشخص نیست خزعلی به کدام بند امنیتی منتقل شده است.

خزعلی پیش از این نیز در یک فایل صوتی در گذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به وسیله خفگی در آب تأیید کرد و پزشکان بیمارستان شهدای تجریش را به خاطر عدم انتقال جسد به پزشکی قانونی و صدور گواهی فوت با فشار قوه‌ی قضاییه، مورد شماتت قرار داد.

مهدی خزعلی پزشک ایرانی (متخصّص چشم پزشکی)، فرزند مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، مدیر انتشارات حیّان و بنیان‌گذار مؤسّسهٔ فرهنگی انتشاراتی اباصالح است.

مهدی خزعلی در سالیان اخیر به دفعات بازداشت و به کرات در اعتراض به ظلم و بیداد و عدم پایبندی به آیین دادرسی در سیستم قضایی، دست به اعتصاب غذا زده و در مجموع در هفت نوبت، ۲۸۵ روز اعتصاب غذا داشته است.

خبر تکمیلی

دكتر مهدی خزعلی پس از بازداشت به بند ۳۵۰ (بندعمومی) زندان اوین منتقل شده است.

اين بند زندان اوين متعلق به قوه قضاييه است.

خزعلي اعتصاب غذاي خشک خود را از امروز آغاز نموده و سپاه پاسداران را عامل بازداشت خود اعلام کرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy