شنبه 9 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: کارکردن در شرايط ايده‌آل هنر نيست، ايسنا

ـ انتخابات سکويی برای معرفی انديشه‌هاست

دبيرکل حزب اعتماد ملی با بيان اين‌که "انتخابات سکويی برای معرفی انديشه‌هاست" گفت: فارغ از نتيجه انتخابات و اين‌که چه کسی پيروز شود، ما از اين فرصت برای بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود در مقابل محدوديت‌ها و خمودگی‌ها بهره‌مند می‌شويم.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام و المسلمين مهدی کروبی طی سخنانی در مراسم معارفه رييس جديد شاخه دانشجويان و جوانان حزب اعتماد ملی با قدردانی از تلاش‌های رييس قبلی شاخه جوانان و دانشجويان، ضرورت تحول جدی و فعاليت اثرگذار اين قشر مهم را در کشور خواستار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اوحدی را فردی خوش‌فهم، متدين و مومن توصيف کرد و با بيان اين‌که " خط فکری رييس قبلی شاخه دانشجويان و جوانان در راستای خط امام بود" تاکيد کرد: اين تغيير مسووليت سبب کاهش فعاليت‌های آقای اوحدی نخواهد بود و بدون شک ايشان به عنوان مشاوری امين همچون گذشته در صحنه حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به ابعاد شخصيت بلند امام(ره)، توجه ويژه ايشان به جوانان را يادآور شد و تصريح کرد: شما نگاه کنيد حضور جوانان، اعتماد و سپردن مسووليت به آنان چه از زمانی که ايشان در نجف بودند چه در دوران مبارزات و چه پس از پيروزی انقلاب اسلامی، توانستند موج عظيمی از نيروی جوان و تازه نفس را تربيت کنند که حماسه‌های آنان تا قرن‌ها بر دل تاريخ ثبت خواهد شد. در قبل از انقلاب، در تظاهرات‌ها، تحصن‌ها و پس از پيروزی در جنگ و حصر اقتصادی و توطئه‌های پی‌درپی دشمن، اين جوانان بودند که خط شکن ميدان شدند.

دبيرکل حزب اعتماد ملی تاکيد کرد: امروز اگر ايراد و اشکالی در جامعه و به خصوص جوان می‌بينيم، اين ايراد و نقص به ما برمی‌گردد نه به جوانان، مگر نه اين است که نسل جوان حاضر تربيت شده همين خانواده‌هاست.

وی با بيان اين‌که " کارکردن در شرايط ايده‌آل هنر نيست" تصريح کرد: حضور در ميدان و در سختی و تنگناست، که حائز اهميت است و نتايج آن ماندگار و ارزشمند خواهد بود.

وی ادامه داد: ترديد و تزلزل در قشر جوان و دانشجو عاملی ويرانگر است. من از شاخه دانشجويان و جوانان و آقای مازنی می‌خواهم با يک شتاب و سرعت بالا با جديت تمام فعاليت‌های خود را آغاز کنند.

کروبی با اشاره به اين‌که " ما نيز به عنوان کسانی که در مکتب امام(ره) رشد کرده‌ايم، بايد تمام تلاش خود را برای به‌کارگيری و اعتماد به جوانان به کار ببنديم" خاطرنشان کرد: در مجموعه حزب اعتماد ملی دانشجويان و جوانان از جايگاه ويژه‌ای برخوردارند.

وی در ادامه خطاب به اعضای شاخه جوانان و دانشجويان تصريح کرد: برای حفظ منافع ملی، برای حفظ اسلاميت و جمهوريت نظام وظيفه سنگيننی بر دوش شماست. شما در جريان مسائل و مشکلات کشور هستيد، تفکری جوانان و دانشجويان را برای پياده نظام می‌خواهد، اين روحيه بايد از بين برود و از همه توان و پتانسيل اين قشر به معنای واقعی استفاده شود.

وی حضور در عرصه رسانه‌ها، محيط های فرهنگی و مذهبی و دانشگاه‌ها را يادآور شد و تاکيد کرد: تلاش برای حفظ حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع در کنار حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های اصيل انقلاب با قرائت خط امام(ره) در کنار باور به رای و نظر مردم مهترين راهبردی است که در شرايط فعلی بايد به آن توجه کنيم.

دبيرکل حزب اعتماد ملی انتخابات را سکويی برای معرفی انديشه‌ها دانست و تصريح کرد: فارغ از نتيجه انتخابات و اين‌که چه کسی پيروز شود ما از اين فرصت برای بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود در مقابل محدوديت‌ها و خمودگی‌ها بهره‌مند شويم.

وی تاکيد کرد: اميدواريم در اين مقطع شاخه دانشجويان و جوانان بتوانند رسالت‌های خود را به نحو احسن به انجام رساند.

به گزارش ايسنا به نقل از سهام‌نيوز هم‌چنين روح الله اوحدی رييس سابق شاخه دانشجويان و جوانان حزب اعتماد ملی در سخنانی با اشاره به فعاليت‌های سه ساله حزب اعتماد ملی، تشکيل اين حزب را گامی مهم در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، جريان اصلاحات و زنده نگه داشتن خط امام(ره) دانست.

وی گفت‌وگو و تلاش برای تعامل سازنده و رو به جلو را برای توسعه کشور در مقطع فعلی ضروری دانست و افزود : در حزب اعتماد ملی شاهد اين مهم بوده‌ايم و نمود آن را در چهار حوزه گفت‌وگوی بين نسلی، گفت‌وگوی انتقادی با حاکميت، گفت‌وگو با گرايش‌های مختلف سياسی و همين‌طور ارتباط با ساير ملت‌ها و احزاب کشورهای خارجی قابل مشاهده است و ضرورت تاريخی جامعه ما برای رسيدن به پيشرفت همه جانبه و عادلانه، صلح و دمکراسی به همراه آزادی و معنويت، نهادينه‌سازی تحزب در کشور است و با همين رويکرد فعاليت‌های خود را در حزب اعتماد ملی دنبال خواهيم کرد.

وی با بيان اين‌که " خوشبختانه در حزب اعتماد ملی زمينه مناسبی برای تعامل نسل حاضر و نسل اول انقلاب فراهم شده است" گفت‌وگوی انتقادی و سازنده را با حاکميت از برکات مهم حزب اعتماد ملی برشمرد و از شخصيت کروبی به عنوان فردی مبارز، خوش فکر، با درايت و به عنوان شخصيتی که همواره فضا و ميدان را برای جوانان مهيا ساخته است تجليل کرد.

رييس سابق شاخه دانشجويان و جوانان حزب اعتماد ملی با تاکيد بر اين‌که " مسير گذشته را با قدرت و انرژی بيشتر و همراه با نيروهای تازه نفس ادامه خواهيم داد" افزود: به حمدالله برادر خوب ما آقای مازنی فردی پر تلاش، اهل قلم و دارای سابقه کار تشکيلاتی است.

وی تصريح کرد: همچون گذشته و با تلاش گسترده‌تر در مجموعه حزب اعتماد ملی و به خصوص شاخه جوانان و دانشجويان حضور خواهم داشت.

همچنين مهدی مازنی رييس جديد شاخه دانشجويان و جوانان حزب اعتماد ملی نيز در اين ديدار ضمن تقدير از تلاش‌های کروبی در تشکيل حزب و پيشبرد جريان اصلاحات در کشور، اظهار کرد: در مقطع فعلی وظيفه همه ما دوچندان شده است چه اين‌که جريانی می‌خواهد جمهوريت نظام را زير سوال ببرد و در حال حاضر تقويت تفکر خط امامی و احزاب و نهادهای مدنی به عنوان ابزار نظارت مردم در جامعه بايد در اولويت قرار گيرد.

وی ضمن تقدير و تشکر از تلاش‌های رييس سابق شاخه دانشجويان و جوانان حزب اعتماد ملی تاکيد کرد: جناب آقای اوحدی همچنان به عنوان فردی دلسوز و پيگير در شاخه جوانان و در ادامه مسير با توجه به بستری که فراهم شده است ما را در پيشبرد برنامه‌های حزبی و شاخه ياری خواهند بخشيد.





















Copyright: gooya.com 2016