شنبه 23 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراهيم يزدی: از رهبری جنبش اصلاحات توسط خاتمی حمايت می‌‏کنيم، منظور از دولت وحدت ملی، ما نيستيم، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
دبير کل نهضت آزادی گفت: خاتمی تنها کسی است که می‌‏تواند همه نيروهای اصلاح طلب را گرد هم جمع کند و به نظر ما او دارای اين اعتبار است.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"، ابراهيم يزدی در همايش نفت ، توسعه و دموکراسی در جمع خبرنگاران با بيان اينکه ما انتخابات را در دو مرحله حضور و مشارکت می‌‏بينيم، گفت: اکنون ما حضور داريم يعنی آگاهی‌‏های لازم را به مردم می‌‏دهيم و راجع به مسايل اساسی مانند شرايط عدالت و آزادی انتخابات بحث می‌‏کنيم و آن را با مردم در ميان می‌‏گذاريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: نهضت آزادی در انتخابات مشارکت ندارد يعنی هنوز تصميم نگرفته‌‏ايم که پای صندوق‌‏های رای بياييم يا نياييم.
يزدی با اشاره به شرايط نهضت آزادی برای حضور در انتخابات افزود: ما شرايط خود را گفته‌‏ايم. شرط ما اين است که اصلاح طلبان بايک کانديدای واحد به صحنه بيايند و آن کانديدا بايد اعتبار داشته باشد تا بتواند "لولا" باشد و همه نيروهای اصلاح طلب بر کانديداتوری اوائتلاف کند که به نظر ما خاتمی از اين اعتبار برخوردار است.
يزدی با بيان اينکه نهضت آزادی ايران هيچ شرط و انتظاری ندارد، ادامه داد: اصلاحات يک جنبش واقعی ، حقيقی و ريشه دار است. اين جنبش برای اين که به يک نيروی اثرگذار تبديل شود، بايد رهبری خود را مشخص کند. البته منظورمن يک شخص و يک حزب نيست بلکه منظورم مجموعه اهداف سياسی اصلاح طلبان است که بايد نقش رهبری توامان را بازی کند تا تبديل به نيروی سياسی اثر گذار شوند.
يزدی تصريح کرد: اگر رهبری اصلاحات مشخص شود، خاتمی يا هر کسی ديگری که به صحنه بيايد نيروی سياسی تعديل کننده محسوب می‌‏شود و اگر هم خاتمی نيايد می‌‏تواند يک نيروی باالفعل اثرگذار باشد و ما از رهبری خاتمی حمايت می‌‏کنيم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص موضع نهضت آزادی در خصوص احتمال حضور روحانی در انتخابات رياست جمهوری توضيح داد: بايد ديد مواضع و برنامه‌‏های ايشان چيست ابتدا بايد ايشان برنامه‌‏های خود را اعلام کنند و سپس ما نظر می‌‏دهيم.
دبير کل نهضت آزادی در پايان سخنانش در خصوص بحث دولت وحدت ملی گفت: وقتی صحبت از دولت وحدت ملی می‌‏شود منظور ما نيستيم، هرچند که ما خود را درون اين انقلاب می‌‏بينيم اما برخی ما را بيرون می‌‏کنند.





















Copyright: gooya.com 2016