دوشنبه 25 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اينجا دانشگاه شريف است آقای احمدی نژاد! نامه سرگشاده ۱۶۰۰ دانشجوی دانشگاه شريف به احمدی نژاد در پی احتمال حضور وی در اين دانشگاه، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: در پی انتشار اخباری مبنی احتمال حضور محمود احمدی نژاد در دانشگاه شريف بيش از ۱۶۰۰ دانشجوی اين دانشگاه با امضای نامه ای خواستار پاسخ گويی شفاف وی در قبال عملکرد سه ساله دولت نهم در صورت حضور در جمع دانشگاهيان شدند.

متن نامه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اينجا دانشگاه شريف است آقای احمدی نژاد

آقای احمدی نژاد!

اينجا دانشجويان به هنگام سخنرانی در پشت درهای دانشگاه خود نگاه داشته نخواهند شد. اينجا مخاطب هرسخنرانی دانشجويان واقعی شريف هستند، نه شنوندگان هميشه حاضر و هميشه موافقی که با اتوبوس آورده می شوند. اينجا رييس دانشگاه هنوز منتخب اعضای هيات علمی دانشگاه است نه منتصب دولت. اينجا اساتيد هنوز بالاجبار بازنشسته نشده اند. اساتيد دانشکده اقتصاد اينجا از برترين اقتصاددانان کشور هستند و سه سال است که به طور کامل از سيستم تصميم گيری اقتصادی کشور کنار گذاشته شده اند و نتايج فاجعه آميز اين اقدام امروز بيش از هر زمانی قابل مشاهده است.

آقای احمدی نژاد

حال که در سال آخر رياست جمهوری خود تصميم گرفته ايد به دانشگاه شريف بياييد، دانشجويان انتظاری جز پاسخ گويی شفاف ندارند. پاسخ به سه سال ناامنی و پليسی کردن فضای جامعه تحت عناوينی چون حفظ امنيت اجتماعی، پاسخ به پادگانی کردن فضای دانشگاه ها با زمزمه انقلاب فرهنگی دوم، پاسخ به اخراج، تعليق و ستاره دار کردن صدها دانشجو به بهانه نداشتن صلاحيت عمومی تحصيل، پاسخ به انزوای کامل ايران در جامعه جهانی با طرح مسايل و اظهار نظرهای نامربوط و در نهيات پاسخ به خم شدن کمر جامعه زير بار تورم چهل درصدی با نام عدالت محوری.

آقای احمدی نژاد

اينجا برترين دانشگاه صنعتی و علمی کشور است و اظهار نظرهای غيرکارشناسانه در آن جايگاهی ندارد، اينجا حرمت دانشجويان و دانشگاهيان مقدس است و پاسخ های نامربوط و استهزا آميز که در سه سال گذشته بارها تکرار شده است گوش شنوايی نخواهد داشت.

آقای احمدی نژاد
اينجا شريف است و شريف باقی خواهد ماند.

اصل نامه های امضا شده در دفتر روابط عمومی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه شريف موجود است.





















Copyright: gooya.com 2016