چهارشنبه 18 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جبهه ملی ايران حمله به دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را محکوم می کند

بنام خداوند جان و خرد


آينه چون چهر تو بنمود راست
خود شکن، آئينه شکستن خطاست

يورش به دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را که در آنجا گروهی از فداکارترين و بشردوسترين حقوقدانان ما شجاعانه به دفاع از حقوق قانونی و مدنی هم ميهنان خود می پردازند، آنهم متعاقب و در واکنش به قطعنامه شورای امنيت عليه کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی، محکوم می کند و آن را نشانگر چيزی جز درماندگی نمی داند. بقدرت نشستگان حاکميت بايد از به ياد بياورند، که ايران يکی از کشورهای امضا کننده اعلاميه جهانی حقوق بشر و ميثاق های آن می باشد، و جمهوری اسلامی ملزم به رعايت مفاد آن و احترام به قانون است. حال آنکه اين حرکت جمهوری اسلامی نقض فاحش و سازمان يافته حقوق بشر بشمار می آيد که متاسفانه در همه عرصه های زندگی ملت ايران شاهد آن بوده و هستيم. حمله به خانه بانو شيرين عبادی، برنده جايزه حقوق بشر نوبل، توهين و تعرض به ابتدايی ترين حقوق شهروندی که همانا امنيت در پناه قانون است می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرکوب دگرانديشان و روزنامه نگاران، زير فشار گذاشتن مستمر دانشجويان فعال در عرصه اجتماعی، ممنوع کردن فعاليت حزبهای سياسی ناهمسو با حاکميت، بستن روزنامه ها و نشريه های منتقد، رسانه های الکترونيک، جلوگيری از جريان آزاد اطلاعات، و کوشش برای يکصدا کردن رسانه ها در کنار حاکميت، از اين زمره اعمال غيرقانونی ناقض حقوق بشر است. در چنين شرايطی، تجاوز به دفتر کانون مدافعان حقوق بشر و تعطيل کردن آن، هر چند حکايت از عزم جدی قدرتمداران حاکميت برای خاموش ساختن هر ندا و اقدامی در راستای احيای حقوق بشر پايمال شده در اين کشور است، ولی هيچ تاثيری در مبارزه مردم ايران برای احقاق حقوق خود نخواهد داشت.

جبهه ملی ايران اينگونه اقدامات را که نقض فاحش حقوق شهروندی و زير پا گذاشتن آزاديهای مشروع ملت ايران و تعهدات بين المللی است، بشدت محکوم می کند و خواستار بازگشايی دفتر کانون مدافعان حقوق بشر و از سرگيری فعاليت آن و نيز رفع توقيف از همه رسانه هاست، و يادآور می شود که اينگونه اقدامات در راستای ضديت با منافع ملی و خواست ملت ايران می باشد.

شورای رهبری جبهه ملی ايران
تهران - ۱۷ ديماه ۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016