پنجشنبه 19 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خشونت، تروريسم و جنايت جنگی محکوم است، اطلاعيه جبهه ملی ايران

به نام خداوند جان و خرد

آنچه اکنون در غزه می گذرد، از چشم انداز اخلاق انسانی و حقوق بشری و حتی اخلاق جنگ، فاجعه ای دهشتناک است. در اين حمله بيرحمانه، شهروندان غير نظامی و بی دفاع فلسطينی به ويژه کودکان و زنان قربانيان عمده را تشکيل ميدهند و ساختمانهای بيمارستان و مدرسه و مسکونی به ويرانی کشيده می شوند. اين نخستين بار نيست که کنوانسيونهای بين المللی، بويژه کنوانسيونهای ژنو و پرتکل الحاقی، در منع هدف قرار دادن تاسيسات غيرنظامی و نيز سپر قرار دادن تاسيسات غيرنظامی توسط طرف های درگير ناديده گرفته ميشوند. شوربختانه، اقدامات بازدارنده ای را هم از سوی نهادهای بين المللی و کشورهای غربی و منطقه ای، بعلت ملاحظات سياسی، آنچنان که بايد شاهد نيستيم . فراموش نکنيم که اينگونه اقدامات نظامی بيرحمانه آتش کينه و انتقامجويی را بيشتر شعله ور می سازد و موجب بستر سازی افراط و خشونت های بيشتر خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محاصره غزه توسط نيروهای اسراييل و در تنگنا قرار دادن مردم بی پناه فلسطين، نداشتن دسترسی به ابتدايی ترين نيازهای روزمره، نبود امکانات درمانی لازم، و جلوگيری از کمکهای بشردوستانه بين المللی به مردم محاصره شده فلسطين بهيچ وجه قابل قبول نيست. حمله هوايی هولناک و وحشيانه اسراييل به غزه همراه با حمله زمينی بيرحمانه که روند زندگی را در غزه بکلی متوقف کرده است مزيد بر ظلم فاحش و قربانيان بی گناه بسيار شده است، و احساسات عمومی جهانيان را چنان جريحه دار کرده که عملکرد ستيزندگان فلسطينی را که بهانه اين حمله ها بوده در سايه برده است.

جبهه ملی ايران اين حمله ستمگرانه و غير انسانی و نامتعادل هوايی را محکوم می کند و اميدوار است گروه حماس به رهنمايی عقلانيت، اختلاف خود را با دولت خودگردان فلسطين کنار گذاشته دست در دست هم نهاده و با اسراييل بگونه ای عمل کنند گه هرگونه بهانه و دستاويزی برای عمليات دلخراش و توحش آميز گرفته شود. انتقام زاينده ی انتقام است و دور تسلسل هيچگاه کار جنگ و خونريزی را پايان نمی بخشد.

جبهه ملی ايران، ضمن تقبيح هرگونه خشونت، تروريسم و جنايت جنگی، با خانواده های غيرنظاميان بيگناه کشته شده در فلسطين و اسرائيل احساس همدردی می کند، و از همه کشورهای بی طرف و باورمند به حقوق بشر دعوت می نمايد تا با محکوم ساختن اين جنايات و فشار بر دو طرف درگيری، برای پايان بخشيدن به اين فاجعه ياری رسانند تا گروه های ميانه رو در منطقه ابتکار عمل را بدست گيرند و روند صلح را پی جويند و با توافق هايی اصولی و با ثبات، و عمل به قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل، بويژه قطعنامه شماره ۳۳۸، برای تشکيل دولت مستقل فلسطين، آرامش را به منطقه بازگردانند و جنگ طلبان را در رسيدن به اهدافشان ناکامياب سازند.

جبهه ملی ايران
تهران - ۱۸ ديماه ۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016