شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه‌ پايانی اجلاس فوق‌العاده سران عرب: لزوم تعليق طرح صلح عربی، توقف عادی سازی روابط با اسراييل، تاسيس صندوق بازسازی غزه، ايسنا


اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای عرب که در دوحه برگزار شد، کشورهای عربی را به تعليق طرح صلح عربی و توقف تمام تلاشها در جهت عادی سازی روابط با رژيم صهيونيستی و تاسيس صندوق بازسازی نوار غزه فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در بيانيه پايانی نشست سران کشورهای عربی در دوحه، ضمن محکوميت حملات رژيم صهيونيستی در نوار غزه، توقف فوری حملات و عقب نشينی فوری از نوار غزه، پايان دادن به تحريم، گشودن گذرگاه‌ها و بنادر درخواست شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سايت اينترنتی شبکه الجزيره گزارش داد: در بيانيه پايانی اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای عربی بر تلاش جهت پيگرد قانونی مقامات اسراييل به خاطر جنايت‌های جنگی در نوار غزه تاکيد شد.

اين نشست هم چنين خواستار پرداخت غرامت به خسارت ديدگان شد و بر لزوم اجازه ورود به تمام کمک‌های بشر دوستانه از طريق بنادر تاکيد شد.

در اين بيانيه از تصميم قطر و موريتانی به خاطر تعليق روابط‌شان با رژيم صهيونيستی که در طول نشست مطرح شد تقدير شده و از قطر به خاطر درخواستش برای برگزاری اين نشست و درخواستش مبنی بر تاسيس صندوق بازسازی نوار غزه تقدير شد.

شيخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی وزير امور خارجه قطر، در کنفرانس خبری بعد از اعلام بيانيه پايانی اعلام کرد: قطر تصميم گرفته است دفتر روابط تجاری اسراييل را در دوحه ببندد و اين مساله را به کارمندان اين دفتر ابلاغ کرده و بر اين اساس آنها بايد فورا در سريعترين زمان خاک قطر را ترک کنند تا فرصت بهتر برای صلح و تشکيل کشور مستقل فلسطين ايجاد شود.

هم‌چنين وزير امور خارجه قطر تاکيد کرد: قطر به اين خاطر خواستار برگزاری اين نشست بود که به نوعی به اختلافات گروه‌های عربی پايان داده شود.

موريتانی نيز روابط ديپلماتيک خود را با رژيم صهيونيستی قطع کرده است.

عمرو موسی دبيرکل اتحاديه عرب نيز در اين باره گفت: تصميم قطر و موريتانی جهت تعليق روابطشان با اسراييل نتيجه مهم اجلاس فوق‌العاده سران است.

وی گفت: من با بشار اسد رييس جمهور سوريه مبنی بر اين که طرح صلح عربی مرده است موافقم و شکست طرح صلح عربی به خاطر موضع‌گيری منفی اسراييل است.





















Copyright: gooya.com 2016