شنبه 5 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برادر فرزاد کمانگر از وضعيت وی می گويد، مجموعه فعالان حقوق بشر

برای شفاف سازی و اطلاع از آخرين وضعيت حقوقی و شرايط فرزاد کمانگر ، معلم محکوم به اعدام ، گفتگويی را با فرشاد کمانگر برادر ايشان داشتيم که شرح آن در پی می آيد :

آقای کمانگر، برخی شنيده ها حاکی از اعمال ماده ۱۸ (بازنگری) در مورد پرونده برادر شما می باشد ، آيا شما اين گفته ها را تائيد ميکنيد ؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکم اعدام برادرم ، در خردادماه گذشته در ديوان عالی کشور تائيد و پرونده برای اجرا به دايره اجرای احکام رفته است اما در تاريخ ۷/۵/۸۷ به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد ، با توجه به شرايط جديد بازجويی های انجام شده ومحرز شدن بيگناهی ايشان ، درخواست اعمال ماده ۱۸ توسط برادرم و وکيل محترمشان به قوه قضائيه ارسال شده ، اما تاکنون هيچ مرجع قضائی بعد از شش ماه که مدت طولانی هم می باشد از قبول يا رد اين درخواست سخنی به ميان نياورده است و در مراجعات مکرر ما به دادگاه انقلاب هيچ پاسخ روشنی دريافت نکرديم ، در واقع پرونده هنوز در شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب می باشد و با توجه به وضعيت پرونده هايی که در اجرای احکام هستند، هيچ چيزی بعيد نيست و همچنان ما نگران وضعيت او هستيم .

آقای بهراميان وکيل ايشان در مصاحبه هايی عنوان داشته اند که جای هيچگونه نگرانی نيست و تغييراتی در پرونده به وجود آمده ، شما از روند بازجويی ها و وضعيت فعلی اطلاعی داريد ؟
طی ملاقاتهايی که با آقای بهراميان و با حضور کارشناسان وزارت اطلاعات و فرزاد داشته ايم ، کارشناس مربوطه بارها اعلام نمود که با توجه به بازجويی های اخير و تحقيقات به عمل آمده در اين زمينه و شواهد و مدارک موجود ، اتهام قبلی ايشان مبنی بر عضويت در حزب پ.ک.ک شامل فرزاد نمی شود و در روند تحقيقات قبلی در کرمانشاه و سنندج در حق ايشان اجحاف هايی صورت گرفته و از نظر وزارت اطلاعات هيچ مدرکی دال بر عضويت فرزاد وجود ندارد و به گفته ايشان به زودی تغييرات پرونده از طريق مراجع قضائی اعلام ميشود. اما از آن تاريخ کوچکترين تغيير ملموسی در پرونده رخ نداده ، حتی فرزاد به زندان رجايی شهر بازگردانده شده و ملاقات ايشان نيز قطع شده است.

در خبرها آمده بود که ۲۹/۱۰/۸۷ به دادگاه احضار شدند ، دليل اين احضار و رفتن مجدد ايشان چه بوده ؟
صح يکشنبه دوستان فرزاد از زندان با ما تماس گرفتند که فرزاد را بصورت ناگهانی همراه با متهم ديگر پرونده در ساعت شش و نيم صبح از بند خارج کردند ، با توجه به اينکه هيچ اطلاع قبلی به آقای بهراميان يا به خود فرزاد در مورد تشکيل جلسه دادگاه داده نشده بود ، باعث اضطراب و نگرانی خانواده گرديد به گونه ای که مادر ما هم به بيمارستان منتقل شد و روزی پر تنش و اضطراب برای ما بود ، چون در پرونده های سياسی هيچ چيز قابل پيش بينی نيست و ما هر روز منتظر خبر نگران کننده ای هستيم . بهرحال فرزاد بعد از ظهر همان روز از زندان با ما تماس گرفت که زنده است و در تماس تلفنی گفت بازپرس حتی يک سئوال هم از او نپرسيده و هيچ نيازی به اعزام او به بازپرسی نبوده ، فکر ميکنم اينگونه کارها بيشتر در راستای وارد کردن فشارهای روحی و روانی به فرزاد و خانواده ما می باشد ، ضمناً به گفته خود فرزاد با پابند ، دستبند و تحت شديدترين تدابير امنيتی از زندان خارج شده که بيشتر برای تحقير ايشان و نشان دادن ايشان به مثابه يک مجرم خطرناک است . با اين وضعيت من فکر نميکنم نشانی از تغيير مثبت در وضعيت پرونده او باشد.

در پايان اگر خواسته يا نکته ای داريد بفرمائيد
ضمن تشکر از مردم و نهادهای مدنی ، کارگری و معلمان به خاطر حساسيت و پيگيری آنان نسبت به پرونده ، تا آزادی فرزاد ما را تنها نگذارند چون از نظر ما وضعيت فرزاد هنوز نگران کننده است.





















Copyright: gooya.com 2016